:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Monday, January 30, 2012

avent set

hello hello

hari tu konon konon nk beli medela mini electric double pump. yelah, nk beli freestyle, macam erk....
tp semalam tengok kt youtube, kemain lagi bising bunyinya, terus mcm berubah fikiran.

lepas tu tunjukkan avent double pump kt suami. harga kt page facebook sapa ntah rm1300++ rasanya. harga tu untuk loose. maknanya utk pump je, takde free barang lain.

tanya dia ''yang, yg ni boleh beli tak?''
suami jawab ''eh boleh jeee''

erm...satu perkembangan yg positif!! sebab sebelum ni dia suruh beli pump manual je. apalahhhh...nk kasi support bini, aku tunjukkan dia video breastfeeding kt youtube. terus support bini katanya. yeay....

tapi...........................................avent tu berbunyi ke tak?????

macam kena cari kedai yg jual ni, lepas tu boleh test. macam satu kedai tu aku ternampak kt mana tah. majalah paMa kot.

yes, aku memang berniat nk fully breastfeeding. doa doa sangat boleh ke usia 6 bulan anak aku. dan bila dah 6 bulan, setahun. bila dah berjaya setahun, semoga sampai lah si anak ke umur 2 tahun. amin amin amin. idola aku mestilah kak ijan!! haha. bila tengok bonding kak ijan dengan thaqif & nysa, terus berkobar nk susukan anak secara eksklusif!

lepas tu dah deal ng cheyah. nk pinjam avent manual dia dulu. nk tengok dulu demand & offer milk production macam mana. kalau excellent, baru beli pump sendiri.

# dah buat macam lyana mk dah. cakap cakap ng breast suruh dia kuar byk susu. hehe.

okay pasal breastfeeding. mestilah ada botol susu, storage bottle kan. hew hew....

dah survey survey harga bottle yg kebanyakan aku jumpa mestilah yg jual berapa oz x ada berapa botol tu kan. lepas tu last week kn ada deal kt milkadeal ke groupon tah. newborn set punya. aku macam ''eh murah lah kalau beli cam ni. asal aku tak survey ek''. haha sengal.

terus lah survey newborn set tu pulak. okay, cousin cousin aku memang guna bottle avent ni. lagi lagi cheyah kan. hadif tu memang baby avent kot. hehe. so memang ada reference yg terbaik dari ladang.

aku tanya dia beza PES ng PP.
dia jawab bla bla bla. [google sendiri malas nk paste].

okay pastu terus decide nk cari newborn starter PES je. tu yg mencari ke jusco. tp harga kedai semua rm200++. online paling murah aku dapat rm140. kt melaka pulak tu.
then huda OM pulak tag aku kt kedai avent murah [fb]. aku tanya dia mana lebih elok [PES & PP tu lah]. and of kos lah PES lagi bagus dari PP kan, tp newborn set tu avent dah tak keluarkan lagi. so yg dijual tu stock lama. aku macam, ala aku nk stock baru. haha motif??

cuma kelebihan PP, dia ada satu lapik. sebelum masukkan puting ke apa tah, letak dulu lapik tu untuk elak bocor dan elak dari angin berlebihan masuk dalam badan anak. that y lah anti colic. cheyah pun kata camtu. cheyah kata hadif mmg jarang meragam. dia mengamuk kalau lambat bagi susu je. hahaha.

so sekarang, kawan kt ncol, [izyan] bg harga sangat sangat murah untuk newborn starter PP tu. tempat lain pun kalah. so mintak izyan booking dulu untuk aku. tp at the same time, aku nk tunggu baby expo kt klcc. eh mid valley gak. haha. nk g dua dua sebab dorang plan nk buat reunion. cisss nyampesss....so aku nk g gak mid valley tu.

fikirkan memang bagus PES tu. tp kenangkan yg adalah stock lama tu yg buat aku was was. tahlah, cubalah uols fikir kalau kita bakal beli barang stock lama. ei ntah, aku mcm tak suka. no wonder lah kalau tengok blogshop, PES set ni byk sold out. dan ada sesetengah kata no restock. rupanya tak keluar lagi.

takpelah, banyak lagi masa. boleh fikir mana bagus.

lepas tu. tanya cheyah. sterilizer tu guna tak? food/milk warmer tu guna tak? cheyah kata, sterilizer tu memang dia guna. warmer tu dia tak beli. tp bagus gak beli kalau nk panaskan susu apa kan. jimat masa.

kebetulan kedai avent tu ada offer utk rm460 dapat complete set, sterilizer, food / milk warmer, ada beberapa botol susu, storage! kira kira memang murah.

tp izyan offer lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiii murah plus postage.

hew hew hew hew....nk beli barang baby ni memang mencabar lah.

tanya suami ''yang, boleh beli tak yg ni. kawan i offer harga ni...........''
since dia pun survey harga loose benda benda ni, dia pun kata berbaloi ''haaa boleh boleh''.

fuhhhhhhhhhhh......

ah stress. nk tunggu expo ke nk beli terus. promotion tak lama. tp ng izyan maybe boleh tunggu kot. hehehehe.

botol je dah buat stress. tambah ng aksesori lain. belum lagi bab breastpump lagi. lepas ni jamu jamuan lagi.............................................................owhhh man...

3 comments:

Izyan Helmi said...

:)

Nadya Zahid said...

etty_i pon dah booked medela n avent sterilizer set tu dgn izyan..jeleslal korang gi expo eh this week..pdhal ofc i depan klcc tu je...tp xyakin dpt jalan..kalau pakai wheelchair probably larat...

Nadya Zahid said...

izyan-pe blog u eh..meh i follow

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails