:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Wednesday, April 17, 2013

umar raihan: demam 10 bulan.

assalamualaikum

semalam aku EL.  last week jumaat pun EL.  hari isnin cuti peristiwa sempena melaka bersejarah.  amboi kemain lama aku cuti kan.  pagi tadi hantar umar ke school pun, mencebik je.  ticer dia angkat kemain meraung.  sampai ticer dukung ajak pergi tengok bird.  padahal takde bird pun kt pokok tu.  hahaha.

ingatkan genap 10 bulan hari tu umar raihan tak demam.  sebab dia biasa demam sebelum genap naik bulan dia tu.  so hari jumaat sabtu ahad mcm legaaaa ahhh anak tak demam.

sekali hari isnin demam gakk..tp kitaorang bawak gak pergi taman rama rama.  kekekekekek...

malam selasa tu, panas biasa biasa je.  jenis aku, dah 38 baru bagi ubat PCM tu.  kalau takat 37 aku basahkan badan je bagi turun.

pagi semalam, aku rasa macam panas je badan dia. aku amik termometer tengok temp, 37.9.  ala kalau bundarkan ke digit terdekat 38 lah kan.  terus bagi ubat.  pastu sms bos cakap anak demam, so kena EL.  sian bos aku kan...pastu tampal cool fever.

dalam kul 11 aku mandikan dia.  sambil dia mandi tu, aku uruskan nk buat sup pulak.  sup sayur + ayam. pastu macam biasalah rutin aku menjaga dia. alhamdulllah, selera makan macam biasa.  aktif pun okay je.  cuma susah nk tido hidung tersumbat.

malam tu aktif.  dedar je.  sambil sambil tu aku cakap ng umar raihan.  sihat sihat je tau.  esok mama nk kerja, umar kena pergi school.  mama dah takde cuti lagi.  padahal boleh je ayah dia cuti kan.

then malam tadi, lepas dia tidur, seperti biasa dia akan bangun 2 jam 2 jam.  tp aku rasa badan dia panas gila.  terus aku kejutkan suami aku.  aku cakap panas badan dia.  aku mintak tolong dia amikkan towel basah, ubat bagai.  tengok jam kul 12 padahal tido td kul 10pm.  aku siap tampal cool fever lagi sekali. pastu aku lap lap badan dia. check temp. 39.7!!!  okay mood cuak.  sebab aku cuak kalau dah cecah 39 tu.  laki aku cakap letak ubat yg kt montot tu.  aku cakap je lah ubat tu kalau teruk sangat sampai 40.

aku jelah keep on lap badan dia.  lap lap, aku spray jugak guna spray iron tu.  haha. kemain lenjun lah kan.  pastu bukak baju kasi bogel.  kipas tu bukak laju laju.  haaa gitu nk bagi suhu turun.....

aku buat tu sampai umar tidooo balik....aku pun tido jugak, tido duduk.  terbangun aku cari port baik punyeee nk landing.  hehe.

tiap kali umar bangun nk menyusu aku raba badan dia.  okay sejuk dah.  tp aku malas gila nk bangun pakaikan dia baju.  so aku biarkan je.  cuma aku selimut je dada...

dan pagi tadi bangun................tadaaaa!!! alhamdulillah sejuk macam biasa.

dan aku pun pergi kerja macam biasa.

hantar nursery mcm biasa.

cuma aku pesan, kalau panas cepat cepat call aku.  ayah dia cakap, kalau demam lagi, dia nk amik umar, dia jaga anak kt rumah.  hehe...

 umar memang tiap kali nk naik bulan dia akan demam.  so dalam risau tu, tak delah risau berdengunggg...sebab tiap kali demam, memang suhu takat tu je.  dan memang demam nk bijak!!

6 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

memang musim demam sekarang ni,, cuaca tak menentu. mertua saya pun demam, apatah lagi budak2 kan...

Anonymous said...

umar kalau demam camne pun perut tetap ke depan, tu yg acik suke tengok! :)

Unknown said...

demam nak dapat ilmu baru kot...cepat2 sembuh ye Umar Raihan

safurara said...

budak kalau beralih bulan mst demam kan.anak rara masuk 7 bulan tu berak2.xdemam.

LisaLisut said...

sama dgn hannah. tiap kali naik bulan mst cam umar la gayanya. demam. 2weeks b4 naik bulan lak tu.dh tau dh pattern nye. haha ni i tgh bersiap siaga. cewah

anez zamri said...

Hannah pun lagi 2 hari nak 10 bulan..malam tadi macam dedar sikit badannye..check suhu tak sampai 37 lagi..tapi mak nye dah cuak lebih..huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails