:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Tuesday, October 8, 2013

reshuffle.

assalamualaikum

hampir dua tahun aku kt jabatan ni.  pejabat pendaftar.  di bawah seliaan bos aku yg sekarang, apa yg boleh aku cakap,aku selesa.  tp nampaknya aku kena keluar dari zon selesa.  sebab minggu depan, aku bakal dapat bos pompuan.  tak payah nk cakap lebih, kita semua perempuan, kita tau camne cara kita bekerja kan.  macam mana fussy nya kita kt rumah, mungkin gitu jugak pada orang lain.

fussy dan bossy camne pun bos baru nanti, harungi dengan tabah.  semoga aku pandai tackle hati dia, aku boleh bekerjasama dengan dia.

aku pun doa sangat dia faham keadaan aku sekarang.

bila aku bersembang kosong dengan officemate aku, baru aku perasan daripada 10 orang bos aku sebelum ni, 6 orang daripadanya adalah lady boss.  so anggaplah aku dah ada pengalaman sebelum ni.  takde lah aku terkial kial kan.  admit it, bos bos aku seramai 6 orang ni, bermacam peel.  fussy, bossy, cool, relax semua ada.  blend it perfectly.  tp alhamdulillah.  aku boleh je get along.  takdelah sampai aku resign disebabkan bos tu.  tp aku penah kerja dengan bos lelaki sorang ni, sampai aku tender 24 hours.  sebab aku tak tahan kerja dengan dia.   nampaknya peel lelaki lagi menjengkelkan.

perasaan aku sekarang kena tukar?

mixed feeling kot. 

sedih ada.  sebab tinggalkan kawan kawan yg best.  kak haina, kak ida, kak norihan, kak rat, hairull, raja, abg saiful, laila, en. wan, bos aku, kak yat.  lagi lagi geng 5 jahanam aku.  kak linda, nani, ikin, fadh.  sedih sangat.  tp buat buat lah cool nk masuk tempat kerja.  dorang ni, aku kenal dari aku pregnant lagi.  sampai sekarang pregnant lagi sekali.  ya Allah...sayangnya aku pada dorang, Tuhan je tau.  ktorg bergaduh, ktorg ketawa, gembira semua sama sama.  bila suruh datang kemas office, walaupun tak semua turun, tp komitmen ada.  suruh cat office, turun padang.  bila ada potluck, masing masing faham potluck tu apa, bawak makanan sedap sedap.  bila ada BBQ, semua bekerjasama, jaga api, potong bawang.  bestnya aku dapat kawan kawan camni.  syukur aku..........ni lah first time aku dapat teamwork yg sama sama bagi kerjasama.  serius aku senang sangat kawan dengan dorang.

gembira pun ada.  baru baru ni aku terdetik. hancur gila english aku sekarang.  tp siapa sangka, aku ditukarkan ke pusat bahasa.  moga moga aku boleh speaking dengan lancar nanti.  gembira sebab boleh buat kerja lain.  takdelah hadap yg sama je kan.

cuak ada.  of kos.  orang orang yg aku jumpa, semua momokkan aku dengan perangai bakal bos.  mestilah aku cuak bila dengar pandangan negatif kan.  tp takpe.  aku positif kan diri.  jangan dengar cakap orang.  orang akan bercakap pelbagai version.  so tunggulah harinya nanti.  aku sendiri akan bertanya peel dia camne.  apa yg dia suka dan tak suka. 

mungkin ni rezeki aku.

rezeki masuk rumah.  rezeki anak.  rezeki kerja.  yelah elaun PA naik lagi.  bahahahahahhaha....

doakan aku okay kt tempat baru okay.  masih dalam utem.  tukar ptj je.  takde lagi dah bawah pejabat pendaftar. 

9 comments:

Mimy Hamid said...

sepppppp....kita sama eh tukar unit...terbalik ko ngan akak dik...akak tukar bos laki..yahooo..most i can say...bos baru best!!!!!!!!

Hana Soffelia said...

Nasib baik posisi aku ni tetap. Takde tempat nak reshuffle. Tapikan etty kadang2 tempat baru memberi kita pengalaman baru.

Suami officemate aku kerja kat utem gak, dia designer..

mommychaa said...

sabo jela mak etty. nak buek camno dia kan bos mung...

syed faizal said...

best jugak kekadang kalo dapat buat kerja lain kan.. All the best Mak Etty!

puteriraifana said...

neves aku tetiba kuar nama org lain. ni le bila kawan ofis pakai laptop. ahaha. sorry etty. atas ni komen ku. ahahha

safurara said...

fadh tu yg blogger tu jugak ke etty? hehehe.

ctmah said...

rezeki anak kan etty =)

mrs kayrul said...

saya tahun depan kot baru tukar opis....opis jer bertukar...kengkawan still yg lama jugak

mdmlala said...

sama la cm aku,
semua dok momokkan aku
bos sana gitu la gini la
tp aku tawakl dlm hati.. tiba2 dgna ku leh jd member kamceng ke..
sapa tau?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails