:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, June 9, 2016

5th anniversary #najibaity terengganu getaway

assalamualaikum

3 jun 2016

alhamdulillah.  syukur melepasi 5 tahun kritikal.   hehe kritikal ke?  ye memang.  kalau tanya aku, apa  yg paling best dalam kehidupan berkahwin ni?  jawapan aku, yang best masa atas pelamin bersanding tu je.  yang lain....mmmmmmm....hahahahah...

dugaan bercinta lain, dugaan berkahwin pun lain juga.  tp syukur lah kami survive.  dan sentiasa dimurahkan rezeki. dapat rezeki kerja baru, gaji baru, kereta baru, anak-anak, rezeki makan, eh semualah rezeki Allah tak putus bagi.  walaupun kadang kadang kami lalai.

seiring dengan teknologi facebook ni, byk kisah rumahtangga yg buat aku takut.  aku selalu je bercerita dengan suami tentang apa yg aku baca tu.  kalau kes curang tu, kawen 2 kadang geram la.  dia pun ada seloroh gedik nk kasi aku madu.  tapi selalu aku ingatkan dia.  sakit by benda tu.  ko sendiri ada anak pompuan.  so faham faham jela rasa nya nanti camne.

selalu aku selitkan dalam doa, semoga Allah tetapkan iman kami berdua.  iman ni la tunggak utama kehidupan kita.  kadang solat memang tak tinggal. tp kalau iman tu goyah sket, mula lah kan.  tu yg tak putus putus doa iman tu kuat.  kuat nk harung dugaan, harung cabaran, nk tepis godaan syaitan yg confirm confirm jahat dan juga manusia yg jahat mcm syaitan tu.

dan aku selalu harap kasih sayang, rasa cinta, rasa membara tu, tetap sama macam dulu.  samada rasa aku pada suami, dan rasa suami pada aku.  yg mana aku boleh bagi, aku akan bagi yg terbaik untuk dia.

ikutkan masa pergi langkawi tu, dah kira okaylah hadiah anniversary utk diri kami.  tp tetibe terplan nk buat short getaway.  tapi jauhnya lahai...sampai ke ganu tu ha.  actually, suami cakap takmau amik nadia ke.  adik aku yg belajar kt umt tu.  dah nak habis study tu yg dia nk amik.  okay proceed.  sebabkan nk raya ni, simpan duit lebih sket ek.  kita pergi hotel biasa biasa je.  tengok agoda bagai, takde yg menarik.  yg menarik ada, tp tak kena poket.

at last call batu burok beach resort.  RM140/night.  okaylah tu.  tp kalini takde breakfast sbb cafe tengah renovate.  bila fikir balik, dulu aku pernah duduk kt batu burok tu, depan tu ada jual nasi dagang sedap.  so tak payah fikir pasal breakfast la walaupun aku memang gila breakfast buffet hotel.

okaylah resort ni.  amik bilik standard je sebab masa pun tak lama kt bilik tu.  untuk tido pastu balik.  memula plan gak nk pergi 3 hari.  tp laki aku takmo.  dia kata takde benda kt ganu.  aah pun.  takde tempat menarik nk melawat kan.  selain food hunting.  okaylah walaupun penat pergi 2 hari 1 malam.

hari khamis pagi ktorg bertolak.  macam biasalah kalau dari melaka ni lalu jalan gemas palong tu.  jalan mmg tak best pun.  anak anak semua kt belakang dalam carseat okaylah sket.  kalau nk berpangku tu letih la.  maira senang handle.  masuk kete tido.  umar kasi can lah sesekali.  aku bg je dia handphone.  layanlah video ke movie ke game ke.  sukati la nak....sampai gambang, lunch kt restoran faveret ktorg.  bonda my rasa tu.  eiii bestnya nasik kukus dia.  suka lah makan situ.  pastu makan masuk hiway gambang.  pun boring gak lalu hiway lpt2 sebab takde coverage.  hahahahaha. ktorg sampai ganu dalam pukul 3 lebih kot.  sebab dah siap jamak masa kt hiway tu, senang.  amik adik aku, g makan sama sama.  well ganu femes kan celop tepung ni.  adik aku bawak ke area pok nik tu.  tapiiii ramainyeeeee...sudahnye pegi kedai depan dia je.  okaylah standard rasa ikan sotong tu semua.  hahahaha.  lepas tu nadia bawak jalan jalan pusing pantai.  lepas tu pergi pulak kt masjid kristal tu.

 


dia pun ikut ktorg balik hotel kang lepas dinner anta dia balik.  dinner tu makan depan resort tu je.  senang sbb dah penat sgt rasa badan ni.  nk katup je mata tu.  bla bla bla pas makan anta nadia balik.  pastu terus angkat barang barang dia.  pastu salam bye bye esok tak confirm nk jumpa ko lg ke tak sebab penat umah ko jauh sgt.  hahaha alasan sgt kan.

 
 kalau dah masing masing jumpa achuu seronok sangatlah tu budak berdua ni.  


warung pak maiden

rupanya betul.  esoknya tak kuasa nk amik anta dia.  terus call tak jumpa ko dah tau.  jumpa kang kt melaka jela.  hahahahaha.  breakfast kat dataran depan tu je.  jalan kaki.  makan nasi dagang ikan tongkol la apa lagi kan.  ishhh sedapnye ingat balik.  lepas tu layan anak anak mandi kolam.  dah beranak pinak ni, nk cari hotel mesti ada pool kan.  kalau tak rasa mcm menjalankan tanggungjawab je.  hahahahaha.  

makan nasi dagang

gambar rasmi 5th anniversary.  lolzzzz
 lepas check out terus balik.  tak de singgah pasar payang tu semua.  kopok lekor pun takde nk singgah seberang takir ke apa sebab confident nk beli kt area marang tu.

sekali ampeh...takde rezeki.  lupa pulak jumaat mostly kedai tutup.  kecewa sangat sebab nak sangat makan kopok 008 ni.  memula plan nk patah balik.  tapi.....eiiiii idak le kan.  lepas tu tanya je staf kt caltex tu mana yg terpaling sedap kopok lekor area situ.  dorang suggest kedai marisa je.  pastu aku call nurul.  dia pun suggest marisa je.  okaylah beli jelah terus kan.  untuk family, untuk kawan kawan.

disebabkan nk singah kemaman umah nana, tak naik hiway.  lalu je jalan lama tu.  ngantuk weyyy.  tahan mata nk teman laki drive.  anak anak sedap dah tido.  bila suami singgah masjid kt dungun nk solat jumaat baru tu lah aku amik nap kejap. kejap je pun...okaylah dari tak rasa nikmat tido tu.   hahahaha.

pukul 3.30 sampai rumah nana.  terima kasih nana hidang macam macam makanan.  lupa kejap matlamat diet.  hehe.  lama gak kt rumah nana.  tak sedar 2 jam gak tu.  tu pun dak ajib dah sound sound bila nk sampai melaka ni.  memula dia kasi masa sejam je.  hahahah.  lama tak jumpa nana byk la sembang.  sempat la anak anak tumpang tukar pampes, aku pun tumpang jamak gak. ish bila lagi kan nk masuk bilik cantik.  maira masuk je bilik tetamu tu dah wow wow wow.  impress dia bilik kaler pink anty nana.  pastu nana tapau byk sgt makanan.  satar la, otak otak la. 



lepas tu 5.30 gerak balik melaka.  lalu balik jalan palong tu.  bercinta weyyyyy....dengan teman laki potong lori potong kereta ishhh seriau jap..nk tido masa tu memang tetibe hilang ngantuk takut.  hehe.

pukul 9+ sampai tampin sbb nk bagi keropok lekor beli tadi.  pastu ayah ajak makan kt luar sbb mil tak masak dinner (mil bako kuih tart).  penat gila wey sampai nk makan pun tak de selera.  sampai melaka pukul 11.  terus terbongkang tak sedor diri.....nk kemas beg pun keluarkan apa yg patut je.

okaylah.  diakhiri dengan...happy anniversary to us.  dan juga ~bride to be june~ yg lain.  hehe tetibe teringat jadi bride to be dulu.  kekekekeke






No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails