:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Sunday, February 21, 2010

barang barang yg diperlukan

hello hello.

semalam dah survey dip. yg nk dibuat bunga hantaran kt dulang tu lah. wah besar betul angan angan ni nk buat bunga dip. issshhh betul ni lah. bunga tu cantik sangat. memang berangan dari dulu nk buat bunga dip. warna??? pink purple kot. cantik kan padanan warna tu. tp tu bukan tema kahwin ktorg. ktorg plan nk buat warna merah. ah peduli lah kalau eton dah buat kaler merah. haha. memang dari dulu lagi ktorg nk buat warna merah.

aku mmg suka tengok by pakai baju merah. dan aku tak pastilah dia suka ke tak aku pakai baju merah. haha.
[apa yg aku mengarut ni???]

kedai bunga dekat ng bazaar masjid jamek tu, satu botol rm14.90. dah dia boleh bagi aku diskaun rm14.50 je.

aku tengok pulak kt klim kraft sebelah jakel jalan bunos tu. rm16.00.

TAPI...warna kt klim kraft [craft] byk choice. ada warna merah juga.

ish, apa fungsi merah kt bunga dulang ni????? ada...maunya aku nk buat sekali untuk pahar dip camne??? kena standby gak kan?? : )

tak habis lagi cite pasal bunga dip, pagi tadi survey pulak kt chowkit. aku yakin gila kt chowkit mesti dapat murah murah.
MALANGNYA...tak jual kt situ. alasan dorang, kedai dorang panas, so dah takde stock lagi. apa daaaa...


tak dapat dip, tp dapat anak kucing siam. camne pulak tu???
ish, blog ni untuk kawin jelah wey. tak masuk cite cite lain.


pastu semalam survey souvenir nk bagi kt tetamu dan kawan kawan. oh ye dah jadi trend skrg kan ada souvenir untuk tetamu biasa dan kawan kawan.

kt mydin, tasbih yg agak okay nk bagi kt orang rm7.20 sedozen. aku malas betul nk bagi org towel lah, sudu garfu lah. aku nk bagi benda yg betul betul orang boleh pakai.

betul betul nk org hargai pemberian aku. kn elok kalau tasbih tu org pakai kan. ni kalau bg sapu tangan yg dah dibentuk kecik kecik, org nk pakai ke??? dah lah kain jenis tak serap air peluh, air liuh, air tetumpah semua kan. so, sebelum ni aku kutuk kutuk sapu tangan, aku pun tak nk lah bagi sapu tangan kt tetamu tetamu aku nanti.

pastu aku pun dok survey surah yasin atau pun buku doa doa harian. kt mydin, rm2.90. oh masih mahal dalam budget aku.

dan dalam perancangan, aku juga nk sertakan sekali sticker ayat ayat atau doa pendek cam doa naik kenderaan ke, doa pandang cermin ke dlm goodie bag aku.
masa aku pergi jalan tar, kebetulan tengah pasar malam [yeah, kesukaan betul], kedai yg peniaga tu suggest kan untuk aku survey sticker yg beli banyak banyak dapat murah...dah tutup. jadinya, hari sabtu tu, tak berapa nk ong lah nk survey barang yg aku nk.

hari ahad, berjalan ke chow kit, dapat banyak juga quotation. barang yg tak terfikir nk survey pun, tiba tiba muncul.

kt chowkit, mungkin aku dah dapat kedai borong gula gula. dan aku nk sangat bagi tetamu cilik lolipop. sebab nampak meriah gila!! warna warni.
tp kt kedai tu, aku tak nampak hasilnya means, takde yg murah dan banyak.

yg lain yg agak berpuas hati adalah sweet yg dalam dia ada asam tu. agak murah lah [sebab aku tak pernah survey tempat lain]. takpe, benda benda tu semua, ada banyak lagi masa nk survey.
infact, aku ada sorang makcik yg ada kedai borong kt kuala selangor.
kalau ada rezeki, aku ke sana bertanyakan tentang harga gula gula yg boleh dibuat ole ole.


bunga, dulang semua...adeh. survey adalah masa yg menyeronokkan dan mengexcitedkan. bila pergi kedai bunga, rasa nk beli semua barang barang macam duit kt bank tu, aku sorang yg punya. hahahaha

okay will update blog soon.

1 comment:

HidupItuManis said...

wah wah etty.boleh la kongsi cerita lps ni.hehe
ape pon tahniah,aku satu ape xbuat ni, balik umah aku menung je nak hias mcm mane brng" ni.tgk je tapi xsentuh ape pon.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails