:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Sunday, February 28, 2010

gemuk atau kurus???

hello hello

mak pernah cite kt aku, dulu sebelum dia kahwin, mak puasa. konon konon diet lah tu. dah terbukti, mak nampak gorgeous gila masa hari dia disanding kan dengan abah. pastu, kalau tanya orang lain pun, mesti camtu. diet sebab nk nampak cantik, nak nampak kurus. at least gambar kahwin tu boleh dibanggakan turun temurun.

tp sekarang, i dont think so.

sekarang, kau org boleh hire satu mak/pak/kak/bang andam yg boleh enhance benda lain selain dari badan kau yg agak gebu tu.
mari kita lihat gambar di bawah sebagai contoh.



dia ni, sepupu aku. baru je kahwin last month dan masih lagi lah suam suam kuku sebagai pengantin baru.
badan dia, tak lah gemuk sangat. gebu gebu cam aku lah. dah katanya satu gen dan bersangkut pautlah kromosom tu (failed sains, ada hati nk bertulis tentang kromosom..haha)

tp berkat dari air peluh mak andam, wahhhhh gitu. org terus tak pandang badan dia. (sila tengok perut dia). org hanya pandang, betapa cantiknya make up kau yg ala ala serina chef wan tu, dan betapa cantiknya baju kau. haaaa gitu lah maksud aku eh.

mak andam memainkan peranan penting dalam hari bahagia kita. oleh itu, marilah kita bersama sama cuba mencari mak andam yg terbaik.

tips, bila kita pergi kenduri kawan kita, dan kita pun berkenan pada make up dia, kita boleh dapatkan contact number mak andam tu kan.
ataupun, masa dia make up tu, kita nyelitlah sama dalam bilik pengantin tu. sambil sambil tu, berborak lah dengan mak andam atau assistant mak andam tu sebb biasanya mak andam concentrate pada muka pengantin je. takdenya dia nk layan kau orang berborak. tanyakan pada nya ''kalau saya nk hire awak nanti, awak bagi discount tak? yela, saya berminat betullah pada make up awak ni. jadi cantik sungguh sepupu saya. dari muka tak semenggah, terus semenggah gitu''

haaaa cmtulah caranya.

biasanya, bila kita betul betul berkenan dengan dorang, dorang pun akan bagi discount jugak.

so pandai2lah korang. jangan malu nk bertanya.

biar mahal service, asalkan berbaloi dan kau pun puas hati.

tu peranan mak andam. tp korang pun kenalah usaha gak.

orang yg diet ni, nk nampak sempurna. sapa yg taknak diri dia nampak sempurna pada hari yg satu tu. lain org, lain pesen nya.

macam macam cara nk nampak gourgeous, ayu, cantik menawan.


so, dari sekarang, aku pun kena diet gak. berat ni tak mau turun, aku lagi mau makan sampai dia naik berkilo kilo.

muka pulak, amboi amboi korang jerawat, mentang mentang aku ralat dengan kucing, korang makin subur pulak eh.

penjagaan luaran sama penting dengan dalaman. pengantin baru mesti nk glowing kan. glowing come from inside.

jauhkan dari merokok (confirm confirm tak baik untuk kesihatan)
jangan minum todi (nk kena sebat, silakan)
makan banyak sayur dan buah-buahan (rajin rajin pergi pasar malam, murah je)
elakkan makan yg berminyak dan berlemak (jangan dengar perkataan lemak dan minyak itu menyelerakan)

okay tu je. sehingga berjumpa lagi, di lain bebelan.



bubye pengantin~to~be - take care!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails