:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Sunday, January 23, 2011

saya dirisik.

hello hello


dah lama tak tunjuk gambar hadif kan...eh eh, rasanya tak pernah pun bagitau siapa hadif ni kan??


hadif ni anak menakan mak etty lah...entry ni...

skrg dia dah besar...dah pandai nk ajak org bersembang, dah pandai nk senyum....suka suka...!!

lepas ni dah pandai ketawa, lepas tu dah berjalan berlari....lepas tu kejap je dah pergi sekolah...time flies....

namanya hadif syauqi.....maksudnya, kerinduan yang bermatlamat.

sekarang hadif ada kt melaka. lamaaaaaa, sampai raya cina kang.

----------------------------------------------------------


urm....hari tu dah bagi teaser...hari ini mau bercerita lanjut. sebab kalau tangguh, dah tak fresh from oven. hehe.


sebenarnya, ni majlis merisik. auwwwwww....malu kena risik...

majlis ni berlangsung kt rumah waksal. untung kan dapat makcik, pakcik yg baik sangat mcm waksal dan wakbok...

so wakil dari belah aku, wakbok, waksal, pakngah & makngah. *pakngah abang mak.

sebelum tu, najib memang dah bagitau nk bawak sesuatu dari sana. so, aku pun plan lah nk membalas.

kami balas cheese tart. * akan buat entry khas untuk cheese tart ni. tunggu eh.


aku balas 2 bekas. cheese tart ni dengan puding peach. tp bila dah siap semua tu, lupa nk tangkap gambar. majlis sendiri, rasa tak seronok sebb takde siapa nk tangkapkan gambar cantik cantik. selalu majlis org lain, gigih kan aku tangkap gambar....sob sob sob...


rombongan sampai dalam pukul 3pm +. najib pun ada sebab dia tunjukkan jalan. ada ke org risik bakal pengantin pun ikut sekali?? hahahahaha.


bertambah sengal, najib masuk rumah ikut pintu belakang! *aku yg ajak. suruh temankan aku yg keseorangan kt dapur. org yg kena risik, mana boleh keluar. kehkehkeh.

kitaorang sedondon pakai merah. tak plan pun.


ni masa aku tengah mengadu nk beli galaxy samsung ke ipad ke. aku cakap, bila tengah nk tangkap gambar, nanti flash tu berbunyi sengguk sengguk.

tapi.........................................bila tangkap gambar ni, clear pulak. takde pun bunyi tu. hangennnn je.


cak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


orang berbincang kat luar, boleh pulak kami kt dapur kan.


sekali..................................................waksal panggil aku. dia cakap nk sarung cincin...!!!

omaigod omaigod!!! perlu ke??? tak masuk plan aku rasanya. seingat aku, merisik bagi je cincin, tak payah sarung sarung.

malu ai..............................eiiii eiiii...

nasib baik dah dress cun cun hooooooooooooo...


mak teh najib tangan kiri...


bakal mak mertua - tangan kanan.


what...dua dua tangan dapat?????????????????????????????


hahahahahhahaha. ko ado???


adeslah.....aku pun tak tau nk cerita apa kt korang....camne jalan cerita nya pun aku tak pandai nk terangkan....

yang penting, belah kiri tu cincin risik, belah kanan, cincin tunang!!!

hahahahahahhahah. tunang okay....!! tunang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ko ada tunang sekali masa risik?? hahahahhaha * ni bukan kerek, ni versi gelabah nk mampus!


ni dari najib. cupcakes choc moist dari.............................?? mana ntah, aku lupa. kang kalau aku ingat, aku buat entry lain. kalau ye...kalau....* kalau aku rajin dan ingat.
update: dari anis cake house, melaka


belah sana, bagi cupcakes ni dengan buah buah sebakul. nasib baik kami pun dah standby 2 barang nk membalas.


* sayang nk makan fondant cake ni. nk simpan semua gula tu. nk frame elok elok. kenangan anak cucu.


disebabkan rombongan datang tengah tengah lunch dan tea time, kami masak bihun sup.
* selamat tak payah tapaukan bihun sup untuk najib. sebab dia pun ada sekali makan semeja ng pakcik pakcik aku.


orang perempuan makan kt bawah, lelaki kt atas.

* baju putih tu along, merah najib. along available lagi. lelong lelong.....


macam ramai je tetamu.

* tudung putih tu, ateh..adik najib. sedih bulan 6 nanti dia takde masa majis kami. next month will fly to aussy.


2 kereta. yesss....8 orang kesemuanya. meriah tak meriah kan.




dan taraaaaaaaaaaaaa, cincin risik. beli kt kedai biasa je. wah chain ye, bukan wah chan! harga berbaloi baloi kalau beli kt kedai biasa. design pun not bad.

cincin tunang?? tak boleh tunjuk sebab cincin tu pakai masa nikah kang. in fact aku tak pakai pun. sekadar pakai masa mak najib sarung tu je....kita recycle balik ye....


okaylah. tu sahaja. doa kan yg baik baik untuk kami....


malam tadi.

''eh yang, kita sekarang dah declare tunang lah ye??? kang kita pun ada cabaran org bertunang lah ye????''


najib ''alah, macam tak pernah dicabar. dah macam macam kita tempuh cabaran kn sebelum ni. putus, sambung balik''


hahahahhahahahhaa...



terima kasih diucapkan kepada mak, waksal & wakbok, pakngah & makngah, wanie * adik aku yg tungkus lumus keluar masuk dapur hantar makanan. ate aku mana boleh keluar kan. dok diam diam kt dapur....
banyak berhabis tenaga untuk melancarkan majlis ni.



bakal ayah & mak mertua, terima kasih kerana datang dengan niat menjadikan aku sebahagian dari keluarga kalian.


by, terima kasih sebab selama 6 tahun ni, u tak main main dengan i.


alhamdulillah...................................................




insyaAllah, jadi 3 dan 4 june nanti.....


jumpa nanti ye korang.....

3 comments:

Lyena Vee said...

wow! congrats dear dah jadi tunangan orang. sama macam my fren, die pon risik plus tunang trus tapi x dijangka plak tu pertunangan die. save bajet. i suukaa! hihihi. happy preparing ya! :)

Anonymous said...

hihihi...doranglah ni, suka terkejut kejut kan tau...

etty

Anonymous said...

etty,
boleh bagi email.. sy ada nak tanya satu dua perkara :)
azerlma@yahoo.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails