:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Friday, July 15, 2011

prosedur buat passport

hello hello


kitaorang memang plan nk ke singapore. so kena buat passport mengenangkan masing masing takde passport.

hari isnin, 2 hari lepas bernikah, terus ke imigresen melaka. kt ayer keroh tu.

huhaaaai, ramai kemain. berjam kt situ. ceh mentang mentang baru kahwin, masa yg lembap macam siput pun, kami lalui bersama. terasa indah gitu. cecey..


okay procedur adalah:


1. beratur di luar dulu, amik nombor. pegawai akan tanya, first time ke renew. ambil borang isi dan kembali pada kaunter amik nombor.

2. sila bersabar tunggu nombor dipanggil. kalau tempat korang tunggu tu ada entertainment, sila jangan berganjak. kelak memakan diri kerana ramai seat anda adalah howwwttt.....

3. bila nombor dipanggil, serahkan borang. cop jari bagai.

4. sila duduk kembali. oh ya masa ni tak sure dapat duduk lagi ke tak kt kerusi panas.

5. nombor naik lagi. kalini ke kaunter bayaran pula. untuk setahun charge adalah RM100. dan dia bagi borang kita balik.

6. borang tu kita bawa ke kaunter pengambilan pulak. dia akan beritahu, tempoh pengambilan passport adalah sejam.

7. sila ke subaidah dulu layan kari mapley. tu je yg kami tuju sebab lapar nk mamp!

8. cukup sejam, maka siaplah passport pertama kami. yahoooo!!!!!!!!!!!!!!!!! seronok kemain.

okay dah boleh pergi singapore..............................!!!!


dokumen yang diperlukan:


1. kad pengenalan

2. gambar


oh ya, gambar tu, kalau boleh gambar yg terbaru. dan bagitau kt org tukang gambar tu ''aunty saya nk pergi singapore, saya nk buat passport'' hahaha tak perlu lah mention nk pergi singapore bagai kan. singapore je baru.

so disebabkan yg melayan aku adalah aunty, dia suruh aku sarung tudung hitam yg dah memang ada kt situ berzaman lamanya. tudung chiffon yg lembut gila, ala yg kita pakai masa pergi mengaji kt surau dulu tu. tudung tu susah okay nk betul kan. kemot kemot je. tp no choice. aunty tu belum upgrade ke tudung awning lagi.


* tudung gambar passport warna hitam.


pendapat aku, aku suka pergi kedai gambar yg oldschool. maksudnya, kedai lama lama. sebab dorang tetap pentingkan kualiti. aku rasa, jarang kedai yg ada flash besar besar tu lagi. kedai yg lama lama ni, outcome dia cantik tau.......

* sebab aku dah banyak pengalaman ke kedai gambar tangkap gambar passport.


i love u lah aunty. gambar saya superb cantik. * ehem ehem...memang dah can**k kan. kakakakakakkakakakakaka.....

okay.

gambar passport ku tidak tangkap sebab passport semua sama. warna merah. kalau hijau, awas ya dong!

dan kami ke singapore!!!!!!!!!!!!!!! yahoooooooooooooooo.........best gila walaupun mahal.


nk review?????


sabarlah, pangkor pun tak habis update lagi. =) =) =) * mengelat



tantek tak tite????????????????????????? ko tengok muka ic aku ada macam nk lempang tak????



kalau lah korang nampak current number sampai ke turn aku...sila kira....menangis kalau ulang balik....



oh ya, ingat tau. even tempoh setahun, tp kita kena renew 6 bulan awal.



selamat buat passport....


nk hint kt suami, bila kita boleh ke oversea lagi........tp nk yg currency murah dari malaysia. singapore buat aku fikir 200 kali!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails