:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Tuesday, October 25, 2011

doa

hello hello

hal hal mengandung ni kan, hal yg kita tak tau. Allah je tau kan. ada yg dpt tau yg diri tu hamil tu, awal. senang sekali. ada pulak sampai berbulan bulan baru tau yg dia hamil. betul tak tipu. pernah jadi masa aku kerja kt kl dulu. ex bos aku punya wife. dah 7 bulan baru dia sedar yg dia mengandung. sebenarnya, puan ni pun dah tua. anak sulung dah 24 tahun, yg bongsu masa tu, maybe darjah 4. mmg tak sangka akan mengandung lagi di waktu senja.. rezeki kan. dia ingat perut dia yg besar tu, memang sebab dia dah tua. almaklumlah. rupanya, mengandung. terkejut betul bos aku tu. haha.

okay back to story yg aku nk kongsikan.

sejak dari kesilapan keputusan yg aku pernah uji dulu, takde hatilah aku nk buat lagi kan. aku biarkan je keadaan tu berjalan seperti biasa. Allah nk bagi rezeki, kami terima. belum lagi, pun kami terima. sebab kami suka 'honeymoon' lagi. =) * i love my husband.

macam contoh aku kuat makan, kuat marah, cepat penat, emo tak tentu pasal. ramai cakap konon-konon dah lekat. at the same time, perut aku dah cramp seumpama nk period dah. dan due pun hampir tiba. * period aku regular

okay kalau google, cramp kt perut tu pun satu symptom pregnant. dan kalau period pun sampai, ia adalah symptom jugak dengan sedikit minor bleeding. haha. byk sgt symptom ni...

in fact, kawan suami aku, period tiap tiap bulan. sekali check, pregnant 3 bulan. maknanya, period dia tak miss!!!

subhanallah, kuasa Allah. kita tak tau rahsia tu.

selalu aku cakap dengan kawan kawan aku, dah nak period ni sakit perut. so mereka pun cakap, takpe, sesetengah kes akan sakit jugak perut. so pergilah beli tester.

tapi, takpelah. tak payahlah bazir bazir beli alat ujian kehamilan tu. nanti negatif, membazir kan. walaupun hati meronta ronta nk buat. yelah, yg bagi nasihat tu, semua senior yg berpengalaman. mesti terdetik ''betul gak'' dalam hati.

jadinya, kalau betul sudah ada tapi aku belum menyedari lagi atau lambat sedar, aku selalu berdoa:

rumah aku, rumah flat 4 tingkat. rumah aku yg ke3. jadi, aku selalu berdoa agar keadaan rumah aku sekarang ni, tidaklah menjadi halangan dan dugaan untuk aku. tidak juga menjadi ancaman kepada ''anak yg dah ada tu''. faham tak maksud aku....
begitu juga dengan keadaan office aku. turun naik tangga tak reti perlahan!

orang baru pregnant adalah sangat fragile. bacalah blog-blog blogger yg pernah keguguran satu masa dulu, yg pernah admit hospital atas kefragilelan diri. ada sesetengah yg aku baca, langsung tak boleh berjalan sebab rahim terlalu lemah.

so aku yg aktif berjalan 20 minit pagi, 20 minit petang [nk ke bus stand tunggu kawan pick up], naik tangga hingga ke tingkat 3, aku selalu berdoa agar segala urusan aku dipermudahkan.

aku bersyukur, aku & keluarga aku dapat berlindung dari panas & hujan dalam rumah tu. rumah tu adalah rezeki kami menetap di sini. jadinya, aku tak mau rumah flat yg sederhana tu jadi ancaman pada kami sekeluarga. itu je yg kami mampu setakat ini.

satu lagi yg aku sentiasa berdoa ketika sujud terakhir aku....aku minta semoga kucing kucing yg aku bela ni tidak menjadi halangan untuk aku mengandung. banyak je orang cakap bela kucing melambatkan proses dapat anak. tp...ramai juga yg terbukti, kucing bukan faktor lambat hamil! kawan aku, ramai je kot bela kucing, beranak pinak.

tapi, aku tak boleh ambil mudah. aku tetap berdoa semoga kucing tu pembawa rezeki buat kami suami isteri, bukan halangan!

aku berdoa semoga urusan aku dipermudahkan. aku tak mau, aku menangis di kemudian hari atas kesilapan & kecuaian aku menjaga diri sendiri.

dalam masa yg sama, aku kena berhati-hatilah jugak kan. janganlah turun naik tangga ganas sangat. dah selalu kena tegur dengan kawan office, turun tangga tu slow-slow. tp bantai gak turun siap bunyi selipar. haha.

3 comments:

Lyena Vee said...

sabar ya etty. itu suma kuasa Allah. insyaAllah, ada rezeki etty. sementara boleh ni, honeymoon jer puas2. pedulikan cakap2 orang ya. semoga etty tabah n jangan jalan laju2 sangat! hehe

e.t.t.y said...

vee - jalan laju tak boleh stop lah vee. kena jugak. haha

Lyena Vee said...

haha!! kne jugak jalan slow cket. average kata orang. hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails