:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Tuesday, December 31, 2013

25.12.13 - check in Hotel De' Art Seksyen 7 SA

assalamualaikum

plan lepas balik rainbow birthday party, overnight kl dulu sebelum esoknya naik cameron.  puas cari hotel KL takde yg murah, tetiba tingg!!!  apa kata kita tido kt shah alam.  ada icity.  harapan setinggi gunung nk jejak icity.  wasap group om yg mana geng geng aku tu ramai dari sana.  alhamdulillah, dapat gak jumpa hotel budget kt seksyen 7 nun.  tp bila dah peak season, tak dapeklah nk budget sangat.  redha jelah kan.

Hotel De' Art seksyen 7 Shah Alam.

Aku booking boleh kata last minute jugak lah.  thru online.  beza dalam soploh dua doploh ringgit dengan agoda.  dia cuma nk guarantee dengan card credit je.  kt sana baru swipe masa check in.

disebabkan percutian ni aku yg sponsor.  ewah.  so suami tak banyak cakap. dia ikut je bini dia ni punya planning.  sebab asalnya dia tak gemar jugak hotel bajet katanya, tp nape mahal.  tp bila dah masuk dalam bilik, dia pun terkesima.  umar apatah lagi....woowww....bahahah kelakar je tengok dia pandang keliling bilik. 

sampai ke receptionist, tanya kt kaunter tu aku dapat bilik apa.  sebab dia ada macam macam theme tau.  risau je dapat theme madonna ke apa kan.  mula mula dia cakap lady gaga.  aku dah jegil bijik mata dah.  pastu dia cakap eh bukan, romantic theme.  dia tunjuk gambar, okay proceed.  i loike lomentik lomentik ni...hehe.

bilik kt tingkat 1.  okay selamat ada lift.  masuk jeee...wauuuu...cantikkk...berbaloi harganya.  memang cantik.  dah tak rupa hotel budget dah pun.  tetiba laki aku, ''cepat amik gambar cepat!  jangan sepahkan katil dulu''...kikikiki...

nah sajian mata anda...







 
 toilet pun kemain cun melecun.  takde miniature toiletries, terus dia bagi yg botol besar punya.  puas hati....water heater berfungsi dengan baik.  ah gedik nk mandi air panas kan. 

harga aku dapat untuk check in 25 disember adalah rm160+.  including breakfast.  kt bawah hotel tu ada kopitiam.  tp tak best sebab bukan buffet.  boleh order ala carte je.  tak de choice sangat  pun.  nasi lemak je paling berat.  aku order western set yg ada sausage keras, baked beans sejuk dan roti kejung.  suami aku order half boiled egg.  mana nk kenyang.  so dia order side dish bayar sendiri nasi lemak.  dia pun cakap tak berapa nk umphh...

so far, service hotel bagus.  cuma cafe tu yg tak best.  kalau diberi pilihan, kang korang nk pergi sini cuba tanya boleh tak mau masukkan pakej breakfast tu.  mana tau dapat kurang kan.  hehe.

konon nk pergi icity kan.  alihnya tak pergi pun.  sedih jugak. 


1 comment:

Wawa said...

Alem penah booked hotel yg memey maha bajet punye smpai aku tengok mcm euuwwwww! Terus aku taknak duk situ...kakaka...wet dah bayar tp pedulik, sape suh nak bajet sgt smpai bilik mcm errrrrrrr....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails