:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, March 17, 2016

bersabarlah suamiku....

assalamualaikum

ikutkan 2 hari ni, aku nampak laki aku mcm tak boleh move on lg kehidupan dia tanpa ahlami.  memang sekarang nampak murung.  kalau tanya pasal kerja pun, dia cakap takde mood.  haih, camne ye.  aku pun takde kawan nk meluah pasal tu.  takut kang org boring aku meluah je kan.  so aku menulis la sebab nk meluah.

tp bila tulis, aku pun tak tau nk mula dari mana, apa yg aku nak plot kan.  so sesuka hati jelah ye aku taip.

suami aku ramai je kawan pun.  aku rasa dengan staf mdr pun semua dia rapat, baik laki mahupun perempuan.  aku kenal la beberapa orang yg dia selalu sebut tu.  ada yg kenal gitu gitu, ada yg kenal rapat.  depends la berapa kali perjumpaan tu kan.  ada yg suami aku ajak pergi beraya ke rumah, ada yg dia kenalkan bila mdr ada event.  yg perempuan pun sama.  so memang aku nampak ukhwah suami aku dengan kawan kawan dia rapat lah.

cuma bezanya dengan arwah ni, tah lah mungkin akrab sgt kot.  suami aku masuk mdr sebelum kami nikah lg.  aku pun lupa tahun bila.  so mungkin waktu tu lah dorang saling rapat merapati kan (eh).  dulu arwah ni berisi tau.  ajib cite, makcik selalu bekalkan dia makanan.  lepas tu, bila ami start diet, makcik tak tau nk bekalkan makanan apa lg, yelah ami tengah diet.  tp selalu la gak ajib bawak balik lauk. dia cakap mak ami kasi.  wahh dah lah sedap masak lemak tu.  eh tah tah makcik berkenan nk jadikan ajib menantu kan dulu.  kekekekekeke....

semalam aku isi borang 2 jam yg 15hb tu, aku attach sekali sijil mati, sebak je rasa hati aku ni.  tak sangka pulak nama ami yg dalam sijil tu.  bila ingat balik, memang takkan percaya.

aku syak ami mmg sayang kt ajib la.  ajib cite, ami tak penah buat loan.  tp satu hari, ajib ajak ami & syah buat bisnes sama2, semua setuju nk buat loan.  benda tu macam dimudahkan tau.  dorang plan buat bisnes, aku rasa tak sampai seminggu semua tu setel.  dengan loan nya, dengan pergi kursus.  tp tergendala sebab syah admit kena denggi.  lepas syah kuar ward, sambung pergi ssm sama sama.  semua turun melaka.  lepas tu,esoknya semua melawat utem sbb cari port bisnes dorang tu.  aku rasa mcm sekejap lah proses dorang tu.

tapi kuasa Allah, ami belum sempat lagi nk rasa keuntungan tu.  tu aku suruh ajib bincang lah sama sama ng family ami.  yelah mungkin lah, Allah lorongkan ami buat loan tu untuk kesenangan mak dia kan.  kalau mak dia nak balik duit tu untuk kegunaan dia, boleh je kasi kt mak dia.  kalau mak dia nk usaha arwah ami tu diteruskan, buat sama sama.  mungkin tukar pemilikan duit tu kt adik ami ke kan.  duit tu pun belum diusik lagi.

yang amazing, Allah sebaik baik perancang, ami dah siap siap amik insurans utk loan dia tu.  so dia pergi ni, dia tak tinggal pun beban kt waris dia.  hebat caturan Allah.  tahun sudah, ami eksiden, kereta total lost.  lepas tu dia takde beli kereta baru. so sekarang dia memang takde tinggal hutang.  aku kagum tu lah sbb aturan Allah tu cantik sgt.

aku harap nurul (gf ami) tabah nk hadapi dugaan ni.  takde jodoh korang.  mungkin aku tak pernah nampak camne dia bercinta, tp dari apa yg suami aku cerita, aku tau dia happy bila dengan nurul.  lawak je ajib cite, dulu hp dalam beg.  bila bercinta, hp kt tangan tak lekang.  masa suami aku cite tu, dia cuba nk ketawa, tp tak boleh.  relax lah yang....haha

bukan sengaja aku nk cerita tentang lelaki lain selain dari suami aku.  tp nk share cerita yg indah yg Allah dah aturkan utk arwah dan keluarganya.   aku happy sebab suami aku berkawan dengan orang yg baik baik.  aku happy sebab aku juga kena tempias org yg baik baik.

siang ami pergi tu, yana ada share tentang solat sunat hadiah untuk malam pertama di kubur.  aku suruh suami aku buat utk sahabat dia.  alhamdulillah.  dia buat.  aku senang tengok suami aku mcm tu.  dah 2 malam ni, dia berulang ke pulau sebang utk tahlil kt rumah ami.  biarpun dia tinggalkan aku malam malam, aku senang dia buat tu utk kawan dia.

ni aku rasa dia takkan dah nk join zumba kt stadium tun fatimah weekend ni.  sebab dulu aku cakap cikgu zumba ni mcm ami.  kot lah dia ingat lagi apa yg aku cakap, mesti dia takmau dah join zumba.  kalau aku, aku pun tak sanggup nk tengok cikgu tu.

disebabkan sehari dua ni mcm takde masa nk sembang ng suami, ktorg byk diam jelah.  aku pulak takut tersalah tanya kan, kang sentap nangis.  susah wey laki nangis ni.  jenuh nk pujukkkkk...

haih dah takde nk dengar bila ami call, laki aku cakap ''hello sayangggggg''.
bila cakap sayang tu aku tau tu ami.  dulu jeles gak. pastu tak kuasa aku.

malam ni mcm nk pergi tahlil kt rumah ami.  makcik dah bertanyakan pasal aku.  angkut jelah anak anak ye.  bila lagi nak pergi kan. 

ni je lah hadiah dari kami ahlami.......



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails