:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Sunday, September 26, 2010

aku kedekut??? yes!

hello hello

ni entry hanget dari oven.

''kau ni sekedekut kedekut umat lah'' ucap si mak.

hahahahhhahaha. mula mula agak berkecil hati. maklumlah datang dari mulut mak yg kecewa sebab tak dapat nk pinjam beg kesayangan aku untuk dijadikan beg telekung nya.
kakakakakakakka. bodoh gila siap nk gelak ni apehal????

urmmm, mungkin betul kata mak tu. well, hanya jauhari yg kenal manikam mak yg kenal anaknya kan??

kalau aku buat kajian diri sendiri pun, aku mengaku. aku ni jenis kedekut. tp kedekut aku hanya pada barang barang..dari segi wang, tak lah kedekut sangat. bising bising mulut aku nk bagi, aku bagi jugak. tp lambat lah sikit nk hulur tu. hehe.

tapi yg sebenarnya, kedekut aku ni bertempat. aku ada reason kenapa aku kedekut.

contoh eh.

1. sapa tau aku minat gila baca novel angkat tangan??????????????? okay, aku berat hati nk bagi org baca novel aku. hahahaha. gila kan. betul wey. aku perhati dari dulu sampai lah sekarang, orang orang yg pinjam novel aku, semua pakat tak reti jaga harta orang. bila pulang kt aku, semua novel tu dalam keadaan yang mendukacitakan hati aku. remuk hatiku weyyyy.....
aku paling pantang kalau hati novel @ keras kt tengah tengah tu ada retak. means, dia kepak kan sepenuh hati. uhaiiiii kepantangan aku. even aku baca pun tengok nampak tak nampak je tau sebab tak nak benda keras tu beretak.
so since dari kes kes tu lah aku jadi kedekut nk pinjamkan novel.
in fact adik adik aku. kalau nk baca, jangan kepak luas sangat. asal mata ko boleh tembus, boleh baca sudah.

gila kan. tp sebenarnya, aku tak kisah pun nk pinjam. tp tu lah, jaga lah harta orang dengan baik.

2. baju pun sama. kalau rasa nk bagi orang pinjam, aku akan recall balik siapa yg bagi aku baju tu. kalau beli sendiri, aku bagi lah kot. tp kalau najib beli, no way man!

3. telekung. bagi pinjam tapi tolong keringkan muka dan kepala. aku pantang kalau telekung aku basah pastu bertaik lalat. kepantangan!!!

4. kasut. takde org nk pinjam pun sebab saiz aku rare. 8 kot. sapa kaki 8 sini?????????????????


okay tu jelah.

yg jadi isu tadi, mak aku nk pinjam beg arwah embahlain aku. nk isi telekung letak kt tempat mak kerja. terus aku tak bagi. alasan aku, sebab beg tu cantik, takut orang curi. mak kata takde sapa nk curi pun.
beg arwah embah aku tu cantik lagi. beg manik manik dari mekah. kalau korang pernah tengok, yes tu lah beg dia. zaman dulu punya beg. skrg aku pun tak sure ada lagi ke tak.
infact masa kerja kt klcc dulu, time solat, ramai kot tegur aku tanya beli mana beg ni. so nampak sangat zaman ni dah takde beg tu lagi.
tu yg aku risau kalau mak bawak gi tempat kerja, then ada orang curi. kita pun tak tau orang tu camne kan. niat orang lain lain mak. bagi mencegah dari mengubati. cecey tetiba kan.

tu lah. kalau hilang beg tu, mana nk dapat lagi?? dah la harta tu dari arwah embahlain aku kan. confirm lah, kalau hilang beg tu, ko takkan dapat lagi sebijik macam tu.

yg pasti aku punya alasan kukuh kenapa aku jadi kedekut.

biar kedekut barang. duit boleh dicari, barang sukar diganti. betul tak.

lagi lah jenis orang macam aku, barang berpuluh tahun, masih nk simpan. macam towel, sampai koyak rabak pun aku pakai lagi. baju baju time kurus dulu, ada je aku simpan. in good condition. nk bagi kat anak jiran bawah pun, berfikir doblas juta kali. aku memang pengumpul barang.

dah lah. penat taip.

bye.

3 comments:

meowwmania said...

sy pon kedekut klau ada org yg nak main2 ngan kucin sy, lg2 klau jenis bdk yg x cukup umur..mereka ini berkemampuan utk melakukan sesuatu diluar jangkaan ngeeee menyeramkan...

kasut size 8 hohh!! :D

bylindakitchen said...

hhehhe.
itu bukan kedekut..kamu sangta prihatin.
lin pon kedekut..kedekut kalo orang nak pinjam meow.hehheh

lily lotus said...

hihi..ok apa suka simpan bebarang..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails