:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Saturday, November 27, 2010

roller bulu - terima kasih peej burhan!

hello hello


weeee, i malulah...kak peej ni, siap masukkan email aku tu. aku pun lupa nk suruh dia sorok identiti aku. haha.

tp ini sangat berguna ye uols.

aku email pun sebab aku faced with this problem. baju gelap gelap penuh dengan bulu. dengan tumpang officemate lagi. segan kot kalau kereta dia penuh bulu.

najib pulak, dia alergic benda benda ni dalam kereta dia. so kalau ada, dia bising.

jadinya, aku email kak peej, request kalau dia boleh buat satu entry untuk roller ni....

and there...dia buat. wah......terima kasih banyak banyak kak peej.....

aku dah beli pun roller tu. dah pakai roller tu, baru aku baca entry ni sebab dah beberapa hari offline. nanti aku buat entry pulak pasal tu ye. tu pun kalau ingatlah dek non...

ni aku copy paste dari blog kak peej...

________________________________________


ok hari tu baity ni email aku.
dia tanya n suruh buat entry khas untuk roller buang bulu kucing ni.
ni email dia.

:: click for larger view ::

kesian. faham sangat. noy selalu bising2 gak kereta dia banyak bulu2 kucing.
kalau x bulu kucing. rambut blonde aku. wah blonde ke.
sebab seat dia hitam. lagi la clear kan.
so dia kata nanti nak beli roller untuk kereta dia. simpan situ senang.

so khas untuk baity or sesiapa yang nak tau la yea.
maka aku buat la entry ni.
kalau dah tau diam2 sudah. jangan nak cakap, " tah apa2 roller buang bulu pun nak cerita"
apa2 aje la yea.
ok mari mula kan.

aku ni bila nak keluar lupa sebenarnya nak pakai roller.
n selalu rushing. to tak sempat la nak snap2 pic ke apa.
elok aku tukar cadar. pasang sarung bantal. tengok ada bulu kucing.
noy x suka sarung ni sebab jenis melekat bulu. dia beli kat kuwait dulu.
so berkurun bulu hannan kat situ. cuci pun tak hilang.
so mari kita experiment. :)


bantal adalah penuh bulu.
picture dont do justice. nampak sikit. sebenarnya banyak.
kalau tido confirm esok bersin2. haha.
kena beli dslr ni. baru nampak bebulu itu. haha over sampai nak dslr kan. ;p

:: process roll2 ke semua kawasan ::

:: hasil bulu2 n abuk2. so ngeri ::


roller ni macam sticker. cuba amik sticker lekat kat mana2. kan melekat2.
haa. macam tu la dia bertindak.
bila rasa dah penuh bulu. kau roll2 ala2 tak berfungsi je.
kenapa masih banyak bulu kat bantal?
maknanya dah kena kopek lapisan tu.
so koyakkan helaian itu. dpt la sticker yang fresh.
rolllll lagi.
n ulang2 la kopek helaian tu bila perlu.

:: hasil untuk 1 bantal. aku guna 2 setengah macam tu la. motip kepit kat jari kaki? ;p sebab taknak bertebangan la. ::

hasilnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

:: so fresh n so klean ..klean. eh sapa ingat lagu ni? outcast. heheh ::

so to baity or sesiapa yang tak biasa pakai.
beli la. sebab ternyata berkesan :)
berbaloi2 ok.
n jangan kedekut nak koyakkan helaian tu. tebal. lambat nak abiskan satu roll ni.
lagi pun berapa ringgit je kan.
ni aku beli kat ikea rm4.90 x silap.

pasal yang baity tanya warna hitam tu. tak sure la bagus ke tak.
rasanya ok kot. semua sama aje fungsinya.
cuma jangan beli kat pet shop. dorang suka over price. pffftt.
baik beli kat ikea. borong terus pun takpa. haha.

ok itu aje.
sekian tutorial daripada cik pija.
ye cik ok. tahun depan maybe dah takleh pakai cik lagi. oppss.

________________________________________

insyaAllah, kalau sempat kang, aku buat entry pasal roller ni, dan span hitam tu.

kt daiso pun ada jual. seperti biasa rm5 je....

3 comments:

meowwmania said...

aah ekk senang guna roller nih, slalu guna sellotape jer :D

bylindakitchen said...

a'ah la.
kat sinie nak beli kat mana ekk roll nie..?

e.t.t.y said...

mm - wah, macam gigih je pakai selotape??

lin - kalau kt kl, lagi banyak kot tempat jual ni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails