:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Sunday, May 15, 2011

baju nikah - done!

hello hello

apsal aku reveal awal awal???

macam lah korang tak tau, yg aku ni memang rajin update blog, hari hari aku update kan...[mata ke atas, tangan ke dada]



lama tau nk tunggu baju ni...

at first suppose fitting pada 2 may. tp postpone hari lain, pastu postpone hari lain...sampailah ke semalam [sabtu 14 may]. bila aku dah keluar rumah, akak tu bagitau esok pulak [ahad 15 may]...aku macam....aku dah lah takde kereta...pastu dah kena pindah office pulak. susah kot...

ni sampai aku macam teremo pulak dengan najib...

aku demam, so memang tak larat nk naik bas...tu yg macam susah tu...pastu najib pun ada hal...kesian pun kt dia, tp takde siapa ke kesian kt aku??? sob sob sob....

aku pun faham lah jugak keadaan akak tu kan. dia cakap emak mertua dia sakit, so kena g kl. then butik dia kena rampas dengan tett...so dia nk berpindah barang barang dia. okay....aku cuba faham....

tu je lah kot dari segi tak puas hati....yg lain semua okay. outcome pun best, kemas....

tp okay je masalah tu kan. kawan kawan aku yg hantar kt designer pun faced this problem jugak. ate dah nama nya designer kan...kan kan....

okay okay, back to story....

aku tak pernah ada scetch wedding dress ke apa. yg aku nak, simple kurung moden sebab aku memang target nk pakai selepas kahwin. apa gila kain rm400 nk pakai sekali jeeee....then masa hantar kt akak ni, aku pesan tak mau ketat sangat. kasi loose sikit...dan akak tu suggest buat train sikit. tak silap aku, train tu istilah untuk kain yg berjela jela tu...

sebab nk buat kain yg flowwy adalah tidak kesampaian sebab aku beli chiffon untuk kain cukup cukup 2 meter je....so buatlah train tu kan...

outcome....???

okay baju muat. so takdelah gain weight kan. aku dah kurus!!! yeay....nk tips?? g beli korset. apa apa brand pun takpe. disiplin pakai hari hari...insyaAllah, boleh kurus dan shape your body...aku pakai cosway je...alhamdulillah, it helps me...

kain memang ada train. tp rupanya akak tu buat dari satin. suppose satin tu untuk lining kan. at first macam terkejut gak...tp biarlah...asalkan cantik....sebab malas nk sentap sentap...haha....

tu je kot. veil pun okay. tp tak guna tiffany blue. dia guna warna lain. mula mula macam pelik, tp bila dah try pakai, nampak matching jugak. yes ada pearl, ada 3d chiffon flower. yg macam aku nak....

alhamdulillah...banyak dugaan, tp at least....cantik jugak....setel satu perkara yg merunsingkan aku....

mari ku jamu mata matamu dengan gambar gambarku ini......


tudung dari mawar collection. ah tak sangka memang matching gila.....heart it so much!!!



tu je....sekarang, tunggu veil akak tu courier...pastu payment terus.....baju dah habis bayar.....

anyway, terima kasih banyak banyak kak H.....walaupun banyak benda yg terjadi, saya tetap suka baju saya ni...saya doakan akak berjaya dengan kerjaya akak...insyaAllah, akan datang, kita jumpa lagi....

yes, baju nikah & veil dah boleh pangkah dalam checklist!!!! yahoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!! dah boleh nikah...........................upsssssssssssssssssss!!!

2 comments:

meowwmania said...

wahh mak etty santek lah ;)

ettymelladikboy said...

mm - auwwwww....malu ahhhhh....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails