:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, May 19, 2011

majlis aku tak grand pun.

hello hello

dah ramai bride-to-be blogger buat entry berkenaan grand atau tak grand nya majlis perkahwinan. sebab ada beberapa perkara yg orang bangkitkan.

tak semua mampu nk buat majlis grand, tp semua orang mengimpikannya. cuma cara tu yg berbeza. [aku pun wish]

orang yg mampu, pejam je terus grand majlis dia. hire wedding planner.
orang yg tak mampu, pelbagai perkara kena difikirkan sendiri...contohnya DIY. jadi wedding planner untuk wedding sendiri [macam aku lah tu]

macam aku, dont expect majlis aku nanti grand gila. majlis aku biasa biasa je. sebab aku tau kedudukan kewangan aku camne, najib camne. so majlis kami nanti more to meriah tp tak grand.
aku suka keadaan yg gembira, meriah dikelilingi saudara mara.

dan aku tau, ramai tanya kenapa aku buat kt tampin instead of melaka sebab aku duduk melaka kan. orang kata aku menumpang majlis belah lelaki....

ntah, aku pun tak tau menumpang ke apa. pada kami, biar gabung je majlis tu. senang.

macam aku...sejujurnya aku suka ada majlis kat tempat aku sendiri...macam b2b lain. tapi, keadaan aku tak macam orang lain.

aku membesar kt perak, kt kampung aku. saudara mara aku ramai kt sana. dan sekarang, merata rata saudara aku.

kt melaka ni, ada berapa kerat je kenalan mak dan aku. saudara janganlah cakap, yg ada family waksal [belah abah] & pakngah [belah mak].

so dengan itulah aku decide buat je kt tampin. saudara mara boleh datang sana je. senang kan. lagipun aku tak yakin saudara mara datang dan menolong. yg aku nampak masa kenduri jaja hari tu, ramai datang, makan dan balik. padahal dulu wak aku bertungkus lumus tolong majlis orang.

even ada lah makcik terdekat aku, dia tak tau pun majlis aku kt tampin. awal awal dah cakap nk datang hari sabtu. takde pun cakap nk datang awal ke apa. padahal dulu mak aku lah..........................okay cukup. faham faham je.

oleh sebab itulah, aku buat kt tampin. sedara boleh datang makan je. aku treat mereka bagai tetamu yg lain. tak payah buat kerja. aku pun tak terasa hati. aku pun tak sedih tengok mak aku sorang sorang kemas rumah tanpa bantuan lain.

pasal grand tu, tak semua yg ada blog [b2b] nk tunjukkan kemewahan mereka. nama pun blog kan. mereka cuma kongsi idea, jadikan blog tu satu medium untuk memperingati detik detik manis menyediakan preparation semua. ala lagi ke orang rajin tulis diary?? orang lagi suka menaip kot.

ada orang suka DIY. so dorang share kan pada semua, hasil DIY tu. mungkin ada yg cantik, orang pun excited nk cuba. yg tak cantik, tp berusaha nk cantikkan dan guna jugak idea tu. tu sebenarnya. semua orang nk jimat kan?????? tu yg pentingnya refer pada b2b blog ni....

lagi lagi perempuan ni, semua benda nk cerita. dapat benda murah, semua nk hebohkan. siapa tak suka benda murah.

dan semua orang akan faham, kahwin perlukan banyak duit! tu sebab mana yg boleh dapat murah, grab selagi ada peluang.

macam aku, alhamdulillah banyak benda dapat murah dan berpatutan. tu semua atas khidmat b2b blogger. survey survey survey.

orang akan nampak benda tu mahal, tp bg aku.....okaylah...bersyukur.....

pastu, aku suka tengok wedding yg cantik cantik. [siapa yg tak suka???] aku tak suka ikut kebiasaan orang. aku suka lain dari lain. so mana idea yg best best tu, aku cuba aplikasi kan pada majlis aku.....

yang penting, orang nk kahwin ni idea kemain kretip.

okay tu je. nk breakfast.

terima kasih sudi membaca sampai habis.

6 comments:

Hunny Kitty said...

good luck n semoga semuanya berjalan lancar....

lovelyadibah said...

hehe..ala budak2 mmg mcm 2:)yang penting kita hepi:)

Anonymous said...

biasalah kalau duduk merantau..jauh dr saudara..semua kena buat sendiri.Sekarang ni pun catering. takkan nak suruh saudara dtg dari jauh2 buat keje.

Budaya sekarang ni pun dah mmg kurang org dtg buat keje. Yg tlg pun adik beradik la wei...Tak boleh compare la dgn wak Sal ke sape..sbb dulu dia boleh menolong kenduri dgn balik kg sekali.

e.t.t.y said...

anonymous - laaaa kalau dah namanya sedara, memanglah namanya tolong menolong kan....kalau orang tu boleh datang dari jauh nk tolong kenduri orang, takkan orang ni tak boleh nk berbudi pulak kotttt...

tp tu lah, berbalas budi ni dah ramai org lupakan. padahal ingat balik siapa yg tolong basuh periuk belanga masa kenduri kita dulu....

~SESEMUT~ said...

etty, yg nak kenduri nyer kita... nak kendara pon nanti kita...
biaqpi apa org nak kata..yg penting kita hepiiiiiiii....

Anonymous said...

hehe..klu xmo, dekat pon xtolong..apetah lagi jauh..betul x?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails