:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Wednesday, November 14, 2012

assalamualaikum



period after 5m delivered.  clap clap clap.

actually, masa dalam nifas, ada darah fresh keluar.  so tak tau tu still nifas ke period.  so abaikan.

lepas tu, masa hari raya kt kampung, ada brown spot.  aku ingat period.  tp sehari je.  lepas tu terus aku mandi wajib.  then sampailah ke umar raihan 5 bulan ni, aku clean and clear.  hehe.  tp still hati hati lah.

umar raihan turns 5mo 12hb itu hari. so aku period 11hb.  just nice.

sakit perut???

aku memang senggugut teruk teruk dulu.  siap kena makan pain killer.  nasib baik rezeki murah boleh mengandung. takut gak effect makan pail killer tak boleh mengandung kan.

so masa contraction datang dulu, kan mild contraction je, nurse tanya okay tak?  aku jawab okay je nurse.  saya dah biasa senggugut.  kahkahkah..belagak kan.  dapat betul betul punya senggugut..amik kau!!

so masa hari ahad hari tu, sakit kottt...tp boleh tahan.  aku doa doa jangan sakit teruk teruk sampai aku kena makan pain killer.  aku takut effect production susu.

haaa tu dia.  sekarang apa apa kena fikirkan susu tau.  demam pun takut nk makan ubat, rela berdemam, berselsema takutkan ubat tu meracuni susu. ewah.

tp alhamdulillah, senggugut tak berapa nk sakit.  boleh tahan lah.  ke sebab tiap kali sakit, aku pandang muka anak kot, tu yg less pain.

production susu, aku rasa maintain kot.  tiap kali pump dapat takat tu, so period pun dapat tu gak.  lagipun kebetulan kena time aku on leave, mmg aku tak pump kan...

alhamdulillah..umar raihan dah 5 bulan.  sekarang tengah fasa melasak.  dah kena ikat dalam stroller.  kalau tak setengah bdan dah keluar.  risau je jatuh.  dalam kereta pun jangan harap nk dok diam.  ada jelah benda dia nk buat. 

mmmm...aku tengah study pasal solid food pulak sekarang. 

demi anak, aku rajinkan jugaklah masak kan.  hewwwwwwwwwwwwwwwwww....

6 comments:

sarah shamsyul said...

Yela, demi anak.pasni i hr2kene masak utk anak,utk bapak lg.kahhh,tetibe mcm nk jd chef.gituwwww.

Dabperiod tu, hati2.haha.

Apsal blog u ni,xde muka umar raihan kt tepi tu? Dekat area najib ensem n etty gojes? Umar kecik ht taw.hahaha


Dari:peminat blog u yg byk songeh.hahaha

Syima Syaz said...

wah besan u dah P ek... i harap lambat skit la..

bila ni nak bwk jmp menantu ni lahai....?

Aty Fared said...

Eerrr..aty tak piyed lg...qaleef da 7 bln nih...rindu lak...heheh

Julia Johari said...

Yeyyyy dah period...clap3x....give me five!
Baby umar dah 5 month horeeyyy....wahhh pasnih mommy umar jd chef solid food, nanti kongsi2 resepi eh nak belajar buat puriiiiiii yummyyyyy!

p/s my baby qaiser ilman kim salam kt abg umar! yeyyy geng.

Julia Johari said...
This comment has been removed by the author.
e.t.t.y said...

@veelara - alaaa...u buatkan boleh tak? hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails