:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Friday, June 11, 2010

anak dara - mell

hello hello


okay, rasanya cerita pasal kahwin jaja, dah selesai kot. step by step aku buat. mari kita bergebang pasal hal lain pulak. oh ye, dah lama tak cerita pasal anak anak kan. dorang sihat sihat belaka. gemuk bukan main si mell tu. kalau orang tak tau dia dah neuter, mesti ingat dia peknen. haha.




ohhhhh man, ada sumbang mahram berlaku nampaknya di situ. hahaha

etty: aku tengah nk carikan girlfriend untuk si adik. aku rasa dah sampai seru dia berkahwin kot. asyiklah nk panjat badan mell tu.

mell memang suka tidur terkangkang. lagi kangkang lagi syok. sejuk je perut. lokasi tidur dia sekarang, bilik tengah. bilik tengah tu sejuk sikit dan gelap. kalau tak jenguk bawah tengah berjalan, boleh terpijak perut. tapi selalunya, kt celah celah kotak dia tidur. nk tidur mesti sorang sorang [???]. kang adik adik dia kacaulah dia tidur. pastu mulalah gelabah cari tempat lain. hai lah anak dara sekor ni.....


tengok ni, siap beralas lengan. ''berbantal lengan....tidurku'' lagu cindai.


pastu tangan mesti nk buat ala ala ''gitu gitu''. apa pesen tak tau lah.


haaa kt sinilah port tidur dia selalu. sama macam gambar first tu.

mell je selalu tidur dalam bilik tengah tu. kadang kadang bila mak nk tidur, mak tanya aku ''kucing semua mana? ada kt situ ke semua''

sebab hari tu mak tidur siang, rupanya mell terkurung dalam. tu yg dia bergesel gesel dengan mak. nasib lah sekor je terkurung, kalau bertiga sekali, kurus mak aku dikerjakan budak budak tu.


badan gemuk, bulu pun banyak. bulu mell tak lah kembang macam persian tu. tp jenis bulu lebat dan lembut. lagi lagi bulu kt perut tu baru tumbuh lepas operate hari tu, lagilaaaaaaaaa fluffy. geram je nk landing atas perut dia. tambah tambah gemuk, huhaiiii geram!

panggilan mell yg terbaru..

mell gemuk gemuk, mell gemuk gemuk... - janganlah dia kecil hati aku cakap dia gemuk. =)


minggu lepas, curi masa kejap bawak mell turun bawah. nk bawak sekali bertiga, bukan kudrat aku lah nk jaga sekaligus. ingat nk ikut turn gilir gilir. nk kasi makan rumput sikit.

etty: hari tu kt petshop ada jual jugak benda yg aku cari cari. rumput rumputan. nanti bila bila aku beli.

mell ni punyalah penakut. aku letak atas tanah je sibuk nk berdukung. macam budak budak tau. tapi dia pantang nampak rumput, terus nk kunyah. tp lepas tu, ngendeng ngendeng balik kt aku. dasar kucing dalam rumah.
jangan risau, aku pasti kucing dikurniakan deria yg amat tajam. kalau rumput tu kotor atau beracun, aku sure mesti dorang lagi alert.

macam mana lah dorang ni kalau dibuang eh. mesti tak pandai cari makanan sendiri. jangan risau, aku bayangkan je. tak terdetik pun nk bagi dorang kt orang lain, apatah lagi nk buang. aku akan jaga dorang, sampai putus nyawa.



aku cakap1: mell aku amik umur dia 3 bulan - 31 december 2009. sekarang agak agak dah 9 bulan umur dia. besarnya ko mell.

5 comments:

bylindakitchen said...

lin pon nak sunatkan meow ahad nie.
ada 3 ekor nak zasss.
lagie 3 ekor tunggu besar sikit..

e.t.t.y said...

lin, kalau jantan sunat, dorang tak jadi 'bodoh' ke?

myQza said...

etty : tak lah. derang akan bertambah sihat dan jadi baik jek.

lucah betul gambau ni 1 tu

lily lotus said...

ooo baru tahu pasal sunat2 kucing ni :D

e.t.t.y said...

tedi - ek? tp rasa syg pulak nk sunatkan yg jantans tu.

kak lily - ala kita pun baru tau sejak bela mell. dulu dulu tak tahu pun. hiks

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails