:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Friday, June 18, 2010

tudung @ aurat

hello hello


* klik gambar untuk paparan ilmu yg jelas.


okay. takde niat lain selain nk share benda ni je. walaupun korang dah tau, apa salahnya tambah lagi dan renung renungkan diri camne cara kita menutup aurat. adakah seperti yg disarankan dalam agama itu sendiri atau sekadar ''tutup rambut'' atau sekadar ''erm, bolehlah''.

bagi diri aku sendiri yg baru berjinak jinak dengan tudung ni, mungkin dalam kategori ''erm bolehlah'' kot. tudung + scarf [anak tudung] + jeans + long sleeve shirt @ blouse. ada juga kesalahan yg kt atas tu, aku buat.

okay tu kategori ''erm bolehlah''. macam mana pulak kategori ''tutup rambut''. itu maksudnya, tudung with or without scarf + jeans @ legging ketat + t shirt lengan pendek yg ketat metat.

aku bukan sempurna yg judge orang. tp kita ada common sense kan. nk tutup aurat, tutuplah betul betul. kalau tak perfect seperti disarankan, janganlah tunjuk yg kita ni murah sangat.

bila jalan kt melaka sentral atau mana mana tempat sekalipun, majoriti yg dalam kategori ''tutup rambut'' tu, adalah budak sekolah ataupun budak budak baru nk naik misalnya. aku cukup tak berkenan. tp ada je budak budak tua yg pakai macam ni. hari tu pernah jugak aku tegur member aku ''asal kau pakai macam budak bohsia je ni?'' padahal aku pun sedia maklum, bohsia mana pakai tudung. hahahahaha.

aku....dalam usaha nk ikut sepenuhnya aurat dalam Islam. aku harap korang juga macam tu.

amin.


aku cakap1: alhamdulillah, atas rahmatMu ya Allah.
aku cakap2: jangan pulak jadikan artis tutup separuh nk ke suku sebagai contoh. =P

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails