:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Friday, July 30, 2010

sayang budak 3 tu.

hello hello


kesian budak budak ni, sejak aku kerja, rasa sedikit terabai. hujung minggu je aku rajin nk main main dengan dorang. balik kerja, aku dah terbaring terus tertidur dengan make up masih di muka. bangun bangun, dah pukul 8 malam. bangun pun sebab fikir ada tanggungjawab pada Allah. solat of kos, dan nk feeding budak budak tu. tanggungjawab jugak kan.

masa bagi makan budak bertiga tu, rasa puas bila semua kenyang dan makan bersungguh sungguh. waktu tu aku akan duduk dan perhati sekor sekor makan sampai kenyang. kalau skip moment tu pun, waktu aku bersihkan litter box dorang. lepas tu sambung tengok dorang makan lagi.

tapi serius, bila time balik kerja tu, penat macam mana pun, bila dah peluk, dah cium hilang penat! tak tipu! lagi lagi bila kita masuk rumah, dorang terpa kita macam rindu sangat kt kita, lagilah....melted! padahal terpa sebab nk makan! haha.

biasanya, sampai rumah lepas je nampak muka mak dan senyum kelat kt mak [sebab penat owhhhh jalan kaki], aku panggil tiga tiga tu. sambil jalan masuk bilik, panggil. aku akan pastikan semua ada depan mata, kemudian, peluk. lepas tu baru aku baring baring.

bila aku dah balik, masing masing ambil tempat atas katil, tidur sama dengan aku. mell biasalah, dengan selimut aku, mengempeng. adik selalu ambil posisi paling tinggi. kt atas katil ada timbunan bantal dan toto aku susun. so adik akan duduk @ baring kt atas toto yg tinggi tu. ah boy pulak, dia akan bermanja manja dengan aku like duduk atas dada ke [sesak okay. berat gila mamat tu], selit celah lengan ke. ah boy memang manja. bila panggil nama dia, cepat je sahut. cair.....

kt atas katil tu lah, dorang tidur, dorang baring. kadang kadang gaduh pun atas tu jugak. dan dan aku nk tidur, time tu lah nk bergolek bergaduh. sekeliling aku. adoilah. nk marah, tp bila tengok sesama sendiri gembira je bergaduh olok olok, tak jadi nk marah. lepas dah penat gaduh, tidur terbongkang. haha. macam macam tau. [muntah pun atas tilam tu jugak. haiyakkkk]

aku selalu disiplin kan budak bertiga tu. makan malam should be on maghrib time. 715 - 800 pm. paling lambat pun 9pm kot. tu pun, ntah mambang apa yg rasuk dorang overslept. kejut kejut tak mau bangun. at last makan lah korang pukul 9 malam!

dari mell seekor, pagi dan maghrib je aku bagi makan campur wetfood tu. untuk selingan, bagilah sikit biskut tanpa campur wet food. lepas kerja ni, aku rasa lagilah banyak dorang makan. sebab memekak bila lapar, dan bila mak tengok bekas makan tu kosong, mak bagi sekor segenggam.

usaha aku nk ajar budak budak ni makan biskut semata mata tak berhasil. bila tak campur, muka masing masing jadi kelat ketat metat. cissss. cium cium, blah. bila campur wet food, licin. padahal campur sikit je pun. sebab aku dah biasakan dari dulu kot. tp biarlah. bila campur ni, nampak berselera dorang makan.

ada pro conts bagi wet food ni. ada orang kata, poopoo busuk. bagi aku, semua taik busuk kot. hehe. dulu bagi royal canin dan iams, busuk gak. ahahahhahha. mana ada taik wangi. taik minyak ye. hehe.

bila campur wet food, nampak lah perubahan tubuh badan tu. contoh kucing aku lah tu kan.

bila tak campur, kucing tak mau makan sangat, so badan kurus je. contoh macam kucing yaya. aku tengok macam tak membesar je si memey tu. padahal dah berapa bulan kn yaya bela. dari pro diet dah tukar ke fancy feast. si putih tu pun sama.

ntahlah takde teori yg nk diulas pun pasal wetfood ni. yg aku tau, kucing aku makin gemuk dan aku takut dorang obes.

nanti bila dah tukar ke blackwood, harapnya dorang tak memerlukan lagi wetfood. senang aku nk bagi makan. eh, tapi kalau tak campur wetfood, takdelah masa masa berharga lagi kan?????

2 comments:

meowwmania said...

ye ye..setuju dgn kamu! taik semuanya busuk hahahahah :D

etty said...

betul kan? terkemut kemut hidung tahan napas!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails