:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, July 1, 2010

sekor gemok, sekor debab!

hello hello


sejak adik sakit hari tu, rajin jugaklah nk bawak budak bertiga tu turun bawah. kasi udara segar lah kn. asyik terperuk dalam rumah tu yg sakit tu, cahaya matahari tak sampai nk bunuh kuman.

tapi aku tak larat wey nk jaga sorang sorang [maafkan bahasa aku hehe]. at least kena ada sorang peneman.

hari tu, aku ajak wanie turun tolong aku monitor yg bertiga ni.

yelah, adik kalau turun, dapat je tanah, terus hala ke longkang. dengan jalan kengkang kengkang, takut aku dia jatuh dlm longkang. air penuh pulak tu.

dengan si mell, suka nau pulak nyorok bawah kereta. kalau tiba tiba ada kenderaan lalu, dia pun gabra, tak ke aku meroyan kt bawah kan. eiii, takut. mintak dijauhkan lah mala petaka tu.

ah boy pulak, ntah apa jin rasuk ntah. takut jejak tanah kot. lari kehulu hilir. memang gabra mamat ni dapat jejak tanah sekali sekali kan. sampai termasuk dalam becak air gabra punya pasal.

tp perangai pelik di atas, mummy maafkan. dah namanya kucing indoor kan. bukan tak mau bawak turun selalu, tp tu lah aku cakap. aku tak mampu nk monitor satu satu. kawasan rumah aku ni banyak motor lalu lalang. takut apa apa jadi.

jadinya, turun hari tu....membawa carrier. sapa baik, boleh jalan sendiri sendiri. sapa nakal, masuk dalam! haha.

mell boleh tahan baik lagi, si ah boy tu. alahai kamu si kecik debab ni. takde hasil bawak turun tau. serupa tak payah bawak. last last nya, dia duduk dalam carrier tu je. hahahahaha. sian betul. nanti next time, behave ye. kita makan rumput sama sama. eh, sama sama???? =)

ah boy sayang. perasan tak muka ah boy ni macam anjing chihuahua? aku selalu je panggil dia chihuahua. tak dapat bela anjing, dapat iras muka anjing paris hilton pun jadilah.


badan dua dua dah gedempol, memenuhi ruang betul.


nampaknya kena beli lagi satu carrier. nk masukkan dalam ni bertiga, tak muat rasanya. susah kalau nk bawak berjalan.



hiksss, comel je muka mell tu. muka terpaksa. masa ni dah tak larat nk jaga 2 ekor. so surrender si wanie maka dua dua masuk carrier. lagipun, time out dah. time to homeeee darlingssssss.


aku cakap1: ada berita gembiraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nk share. tp tunggu esok ye. tunggu confirm esok!!!

3 comments:

meowwmania said...

mmg seriau klau bwk bebudak ni men kat luar rmh, kena sntiasa diperhatikan..tp kena bwk gak sbb kesian kalo dorang asik terperuk je kt dlm rmh ;)

bylindakitchen said...

alolo..comelnya mereka .
lin tak pernah bawak diorang turun tanah.
tapie smalam.....si dani...memang suker mengikot..pergi bilik ikot, pergi dapur ikot.
pastue smalam nak letak sampah kat luar umah..dia pon terbabas ikot.
pastue tetiber bulu tegak...hahhahha.
tak biasa agaknya.

e.t.t.y said...

meowwmania - tu lah. kesian sangat bila masing masing dah tunggu depan pintu. selalu kita lepaskan kt koridor je.

lin - aik, knp tiba tiba bulu tegak?? ni msti rasa terancam. =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails