:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, March 25, 2010

hari ini dalam sejarah

hello hello

aku ke sekolah lama adik aku kt telok mas. adik aku yg cemerlang dlm pmr hari tu, dapat token dari sekolah lama. ada beberapa perkara yg aku nk cakapkan sepanjang hari yg memenatkan aku!!!

1. bas lambat
untuk ke rumah aku, bas town yg warna hijau tu. selain bas terlalu daif, service lambat gila!!! paling busuk, sejam sekali. tp harini, busuuuuuuuuuuuk gila. 2 jam tunggu pun takde!!!! wtf. wtf. wtf. aku dah mengamuk dah tadi.
wadahel kalau melaka penuh dengan shopping complex yg duplicate tapi bas 2 jam sekali?????
wadahel kalau habiskan duit untuk benda lain yg tak berapa nk penting sangat compared dengan keperluan rakyat yg tak mampu nk punyai kenderaan persendirian nk pergi ke shopping complex yg duplicate tu??????
wadahel kalau habiskan duit beli macam macam kenderaan, tp bas town sangat daif nk mampus????? *bukan bas town je, tapi semua bas!!


2. driver bas
cukup lengkap padanan dua ni. bas dan pemandunya. macam kelindan dan lori!
dengan bas daif nak mampus, bawak macam kau bawak honda accord!!!!
wadahel!!! memang kami semua nk sampai cepat ke destinasi masing masing, tp pakcik, boleh tak pakcik bawak dengan berhemah??? macam boyfriend saya??? boleh tak kalau nk lap tu, jangan buat lap maut yg boleh mengundang maut???
* masa tu, aku recall balik kejadian bas accident kt ayer keroh dulu. huh, sadis. dengan bas buruk, org lain menjadi mangsa!


3. budak sekolah
berhenti kt satu sekolah menengah, naik lah segerombolan budak budak hingusan. masing masing tak matang lagi, jadinya fikiran tu tak kehadapan. naik bas, baru terhegeh hegeh nk keluarkan duit tambang! kau dah berapa saat naik bas tu dik?? takkan tak faham faham lagi???
korang sewa khas ke bas tu???? nk ktorg tunggu kau pulak.
budak budak laki pun bergaya macam macho kt belakang nk ngorat budak budak pompuan di bahagian hadapan sebab tak dapat duduk! huh, tak sedar badan berbau ada hati nk ngorat anak dara orang!!! naik naik bas je, bau semerbak...daripada korang habiskan masa melepak kt mahkota parade atau dataran pahlawan, baik korang beli deodorant. wangikan sikit ketiak korang tu 24 jam. kan ada benda murah tu kt mydin 24 jam. kalau bukan 24 jam pun, kt melaka ada 2 lagi mydin. tak cukup dengan tu, jusco pun ada 2, giant pun ada. akan datang, tesco pun ada 2. haaaa, kalau takde duit nk beli yg branded, beli yg cap ayam. asalkan tak berbau.
*huh panjangnya omelan bau badan ni. aku memang anti bau busuk.


4. sekolah lama adik aku
tengah tengah event ni, boleh takde air???????? adakah tak fikir tentang mak bapak nk terkencing, terberak di saat excited nk tengok anak ambik anugerah????
in fact mak aku............rahsia!

*the sweetest is, aku teringatkan kawan kawan sekolah aku.


5. adik aku menangis, saat berpisah dengan kawan kawan
okay ni takde nk komen, cuma teringat tahun lepas. since habis form 3 aku tak jumpa kawan kawan magenta, kemudian jumpa masa kenduri ketua kelas magenta, pergi pulak picnic dan berjimba sakan, tiba malam saat nk berpisah, aku menangis!!!!!
aku fikir, bila lagi nk jumpa pasni..........
aku rindu masa sekolah, aku rindu masa dikelilingi ramai kawan kawan yg sekepala atau setengah kepala. aku rindu betul zaman belajar di sekolah rendah, menengah (convent), menengah (khir johari) dan uitm jengka..rindu betul.
* yang penting, masa zaman sekolah aku dulu budak lelaki takde yg busuk ketiak. oh ye, dulu deodorant murah. harga mampu milik. tak pun, kawan kawan aku dulu pandai cari duit, kopek kelapa dah jadi perkara biasa di kalangan kawan kawan aku yg independent orangnya.


6. kubur
terpandang kubur, aku teringat arwah abah. tu je.


alhamdulillah, balik, aku tak perlu nk hadapi perkara 1, 2 dan 3 untuk kali kedua. ada insan baik yg menolong!

ada yg terasa, tingkatkan prestasi, kurangkan kontroversi. utamakan rakyat! bukan utamakan wakil rakyat!!! haha.


bubye pengantin~to~be - take care!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails