:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Wednesday, March 10, 2010

keluarga: pantau anak anda

hello hello

balik dari kerja, macam macam orang aku nampak sepanjang jalan, depan hotel corus, jalan menghala ke klcc, dalam lrt. pendek kata merata rata. apa yang aku nampak???

aku rasa, perlu dijadikan pedoman dan pengajaran kita sebagai bakal ibu bapa.

perempuan melayu dan bangsa asing - bercinta / scandal

kalau bukan perempuan melayu, takdenya aku nk taip ni wey. disebabkan yg baca blog ni pun melayu sama sama agama Islam, aku menaip demi kepentingan sejagat tahun tahun mendatang.
okay, fine kalau muka cantik couple dengan mat saleh. paling pun, kang dapat anak, mata biru macam mata anak kecik aku

tp rata rata yg aku nampak ni, tak cantik pun. kalau stok muka jawa, jawa totok apa org kata tu. ah aku main belasah je.

aku betul betul tak faham kenapa kebanyakan gadis gadis melayu sanggup nk hambakan diri dorang camtu je kt mamat saleh tu [nama john barangkali, ataupun edward sedap sikit]
kalau dah keluar hotel berpeluk peluk tu bukan namanya menghambakan diri ke?

aku yakin, orang yg dah sah bernikah pun, takkan bermesra camtu.

itu dengan lelaki muda. bagaimana pulak dengan lelaki tua???

2 tahun kerja kt klcc, aku dah biasa dengan permandangan lelaki tua merangkul pinggang si gadis melayu. heh, apa yg dorang harapkan dan mengharap ye????

macam murah sangat je gadis melayu ni.

sedih aku.

belum lagi bila aku kesedihan tengok berita si emak dan ayah merayu anak gadis mereka dipulangkan kembali, atau meminta tolong kerajaan, NGO atau sebagainya, bawak pulang anak mereka dari lombok!!! aish...macam macam taste perempuan zaman sekarang.
[nasib baik taste aku masih lelaki melayu]

ibu bapa / bakal ibu bapa -

didiklah anak anak anda / bakal anak anda dengan sesempurna mungkin. didikan agama yg penting. tolonglah jangan tinggalkan tanggungjawab mendidik dengan asas agama tu bulat bulat pada ustazah / ustaz. sekalipun kalian sibuk mencari rezeki, tolonglah mencari dan memberi ilmu agama pada anak anak.
[takdelah karang anak anak lari ke lombok atau rosakkan anak dara orang pastu buat muka tak bersalah buang anak dalam tong sampah atau depan masjid!]

adik adik -

pandailah korang jaga diri dan maruah. tak nak fikir maruah sendiri, fikirlah maruah mak bapak korang!!
ish korang ni.


aku cakap1: aku berdoa adik adik aku terhindar dari gejala ni.

aku cakap2: hidup umpama roda.

bubye pengantin~to~be - take care!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails