:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, April 29, 2010

air panas gadek, melaka

hello hello


sejak yaya tinggal sekejap kt sini, pernah jugak nk mengajak dia pergi sini. tp asyiklah dia takde masa balik lambat je.

tapi satu petang tu, dia call bagitau yg dia balik awal. agak awal jugaklah sebab selalu dia balik dalam pukul 7. hehe. dia ajak pergi air panas gadek ni sebab gian malam tadi dah pergi sana.
since mak pun pernah menyebut nk pergi sana, lagi lagi sebab nadia kena chicken pox tu, terus aku ajak mak. okay so semua on.


sebenarnya gambar ni, ayat kuning tu tak nampak tau in reality view. tp camera aku canggih sangat. haha.
okay dah sampai. dari bandar melaka, which means, aku dari malim dalam 20 minit lah.
kalau dari tol simpang empat, dalam 10 minit rasanya sebab masuk simpang nk ke tampin.


masuk adalah berbayar.

dewasa = rm4
kanak kanak = rm2

oleh kerana kami pergi malam minggu, tempat penuh. tengah rendam tu, dapatlah jugak kawan kawan baru. aku kan kepoooooohhhh nok.
kawan kawan baru yg datangnya dari golongan makcik makcik [huh, nampak sgt memang kepoh], mostly datang luar dari melaka.
ada dari kl, seremban. dtg semata mata nk rendam badan.

sampai je, lepas dari kaunter ada lah beberapa kolah macam kolah mandi kt bilik air kt kampung aku tu. kolam pertama, keluarga cina yang conquer. selamba gila berendam. aku rasa...perggggghhhh, ini membunuh namanya. panas gila okay! tak tipu.

beralih ke kolah kolah seterusnya....panas!!!

sebelum tu, aku bagitau by. dia kata pergi kolam belakang sekali. okay, kolam tu besar. ktorg pun pergilah. mak kata tak panas sangat, tp bagi aku...tetap panas. okay fine badan ni lemak sikit sangat. hahahaha.

mula mula aku tak sanggup kot nk letak kaki waima hujung kaki. rasa kebas je. selamba kot orang lain siap buat kuak lentang segala. hoh, tebal betul lemak korang eh. hihi.

si suraya dah siap rendam badan. sedap katanya. damn! aku tetap tak boleh.

ini emak dan adik aku yg kena chicken pox tu. cett rugi betul bawak dia. ingatkan bawak dia nk baikkan demam dia, tp 2x5 cam aku. baik tak payah berubat. hahahahahahhaha.
mak aku pun sama.

ntah ntah ktorg sekeluarga ni stok takde lemak kot. hahahaha. lariiiiiiiiii!!!!!!

suraya kata sedap badan dia rendam. kebetulan dia ada period pain masa tu, hilang katanya. oh patut aku pergi jugak masa tengah dilanda demam kus kus tu kan. biar hilang sakit perut sebulan sekali yg maha teruk tu.
* melancarkan darah juga ye [kaum wanita harap faham]


alamak, gambar tak banyak sebab sibuk rendam kaki separuh pastu ramai sudah kerumun gadek ketika itu.
memang penuh korang. pastu terasa geli. hahahahahah.

selalu kalau mandi kt air terjun ke air laut ke atau swimming pool, kalau nk terkencing, kita lepas je kan [hampeh malu aku nk mengaku], tp bila panas ni, rasa tak sedap hati oh. hahahahaha. tak best kot sebab panas.
tapi tetap juga rasa geli kerana daki orang tertanggal instead of orang kencing. haha.

dah geli, kitaorg pun balik.

rupanya salah information dari by. maksud dia kolam yg dekat ng kaunter.

oiii sayang, lain cakap terang terang lah.


siap dia kata, kolam belakang tu air dari kolam kolam semua. choiiiiiii.

tapi siapa yg suruh pergi kolam hujung????????????? dah balik baru nk betulkan statement.
patutlah, buntut ku gatal sepanjang malam. terkena daki orang rupanya. hehe.


okay, moral of story, pergi kolam yg dekat ng kaunter tu ye. hehe. kalau tak, gatal buntut cam aku.

toilet semua jangan risau. bersih gila.
makanan pun ada dijual. siap boleh bawak bekal lagi dari rumah.

kesimpulannya, kalau ke melaka, jangan lupa ke air panas gadek.

dan juga...selamat bersauna!


aku cakap1: sebenarnya gatal malam tu sebab aku bilas je, malam dah penat aku lupa nk mandi. kalau bilas baik baik, tak lah gatal. salah satu kebaikan mandi air panas ni adalah menghilangkan gatal gatal. itu pun kalau bilas dengan sabun. jangan jadi macam aku. =)

aku cakap2: tiba tiba rasa macam nk pergi lagi.


bubye pengantin~to~be - take care!

2 comments:

myQza said...

etty,
nanti kalau free leh g kolam air panas dekat air panas bemban pula.

ni entry dia.

http://myqza.blogspot.com/2009/07/pssttt-kamu-aku-ada-certa-panas-lebh.html

lily lotus said...

letak telur sebiji boleh masak tak..ngehngehh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails