:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Monday, April 26, 2010

kids update.

hello hello

uhhh uhhkh lamanya tak taip apa apa.

okay okay. so far takde cerita yg menaik pun nk diceritakan. pasal anak anak je okay? aci tak?
hehe

boboy.
si nakal ni kan, manja gila kot. pantang panggil nama, meh sini boy - dia datang dengan lenggang lenggok. siap buat bunyi manja. kat rumah ni, dia je kot yg manja macam tu. nk tidur pun cari celah celah bedah badan orang, datang menyelit. pastu kalau aku tidur, dia pun boleh tidur 12 jam atas dada aku. sweet tak macam tu? dah lama kot tak rasa bermanja dengan anak anak yg lain. hah, bias namanya ni!!! hahaha.
pastu kuat makan. tp badan tetap kurus. tiga tiga, dia yg paling banyak dan kuat makan. sampai macam pelik, 10 minit lepas santapan, dia dah bising nk makan. aihhh, mana pergi makanan kau boy? kenapa kurus lagi ni???
pastu pantang kot mak kopek ikan bilis. tajam betul deria bau dia. mell dengan adik tak pandang pun walau sebelah mata ikan bilis tu. dorang siap main aci lambung lagi dengan ikan bilis tu. tp si boboy, hoh, boleh habis kot ikan bilis nasi lemak mak aku.
tapi...boboy memang kucing yg comel....suka kacau dia tidur. pastu kang dia buat bunyi tak puas hati.


next...

mell.
lepas adik demam, dia pulak demam dan makin emo, makin ngade ngade. pun sama siap pakej kaki tempang. teori aku, tidur lama sangat, siap tidur alas lengan, haaa terus terseliuh. macam aku dulu. pastu marah gila bila aku nk urut kaki dia. cet. sombong lah dia sekarang.
mell, dia ni kan dah terbiasa tau makan iams dari kecik. pastu tukar pada RC pulak. sekarang turun takhta ke pro diet. badan dah susut sebab macam takde selera. macam kesian jugak kt dia. aku yg manjakan dia dari dulu. oh sabar ye sayang, nanti mummy belikan juga iams untuk kome kome.
aku betul betul takde masa nk pergi vet. risau jugak masing masing sekarang dah macam pasif gila. asyik tidurrrrrrrrrrrr je siang malam pagi petang.


adik.
lama gak dia demam. 2 hari kot. panas gila badan. in fact aku baring sebelah dia, rasa bahang. bila dia bangun dari tilam, rasa panas kt tilam tu.
pastu dah okay. kaki pun okay.
tak tahan tu, zaireena risau gila tau adik demam. okay eena, ambik adik sebagai anak pembaptisan ko eh. haha.
sejak dia demam, aku layan dia tiptop. bawakkan makanan dalam bilik, suapkan dia makan, susu semua. so dia dah biasa dengan aku, so sekarang dia macam dah boleh nk bermanja.
dan paling tak tahan, muka macam dah matured gila. alahai anak aku....dah teruna ye????
* fyi, bila ada anak anak yg sakit, aku memang akan suapkan dorang makan


okay tu je kot. next entry mungkin hasil rombongan cek kiah ke kota tinggi johor yg banyak betul dugaan dan cabaran.


bubye pengantin~to~be - take care!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails