:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Wednesday, April 14, 2010

nikah di masjid atau rumah?

hello hello


even tarikh kahwin belum nk confirm lagi dan masing masing macam dah malas nk bincang ke arah tu lagi [adeh], tp kami ada lah juga bincang tempat semua tu kan.

at first, kami planned nk buat kt rumah je. rumah wak aku. sebab wak aku ada offered suruh buat kt rumah dia je. okay setel.
tapi, dah lama lama, aku macam berubah fikiran pulak. nk buat kt masjid atau rumah aku sendiri yakni rumah mak aku kt malim ni.

sebab area rumah wak aku, jauh. bukan satu mukim dengan alamat dalam ic aku. semua sedia maklum kan, nk kahwin ni dia punya borang surat masyAllah, sabar jelah. tu yg at least ambil masa lebih kurang 4 bulan kot nk settle kan semua borang tu. kena ada kebenaran bernikah di mukim lain.
in fact, wak aku orang masjid, tp macam susah je kot nk mintak kebenaran bagai nk tumpang rumah orang.

aku fikir macam best je kalau nikah kt rumah sendiri.

okay, aku bayangkan, majlis nikah aku simple je. dihadiri oleh kawan kawan yg betul betul rapat dengan aku, saudara mara je. takde lah nk angkut satu kelas datang kan. tp aku rasa, tak semua kawan nak datang pun kan. so aku memang nk yg kecil kecilan tapi meriah dengan saudara mara terdekat je.
since rumah aku tingkat 3 dan kami plan nk buat lepas isyak, aku berangan lah nk hias tangga sepanjang nk naik ke tingkat 3 tu. letak lilin bagai. lilit dengan ribbon ke.
oooh cita cita memang tinggi setinggi rumah aku.

tp by pulak kata, rumah aku kecik tak muat orang nk masuk. ye tak ye jugak.

okay orang tak payah naik, buat live vid je. semua tunggu bawah dan bersorak yaaaaayyy ramai ramai bila kami dah disahkan suami isteri langsung buat sekali ombak!!!!!!!!!!!!!!!!!
pastu jamu selera nasi ambeng kt bawah. kan senang camtu.

tapi laki aku tu degil. ahhh sebok betul tau. majlis kt tempat kita, suka hati kita lah nk buat camne kan. dia pulak sibuk nk panggil kawan kawan office. aku cakap biar jelah dorang datang masa majlis kt tampin nanti. takkan nikah pun sibuk nak datang gak.

wahhhh, kalau belah aku onnnn je sapa sapa datang kan, tp kalau kawan kawan dia, kena tapis. hahahaha.

tapi by cakap tak boleh. orang negeri sembilan ni lain. main terjah gak majlis nikah even tak dijemput. wahhh. camtu pulak. betul ke eh camtu??

adoiiiiiiii..takkan satu majlis daerah tu nak datang kot. aku rasa dah cukup meriah kalau family dia je yg datang. esok kau orang datang lah pulak kt tampin.

reason aku nk buat kt masjid???

orang kata, senang untuk OP nk capture angel mana.masjid kn luas. kalau kt rumah tu, macam limit je space OP nk bergerak. kita yg perempuan perempuan wanita ni mestilah nk yg perfect kan. betul tak???

aku dah banyak tengok gambar gambar nikah yg buat kt rumah. limited sangatlah. susah sikit kot OP nk bergerak dan berimaginasi nk hasilkan gambar yg cantik camne.

erm, aku trylah pujuk dia nanti camne.


aku cakap1: ingat, kalau nikah biarlah tutup aurat. kalau tak pakai tudung @ selendang, tak payahlah pakai lace jarang jarang. malu lah sikit kt tetamu.




bubye pengantin~to~be - take care!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails