:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers

:: mari ikut saya ::

Monday, October 8, 2012

umar raihan : dah botak

assalamualaikum

lama tak menaip.  kt office tak boleh bukak blogspot, tu yg mcm alaaaahai....so kenalah update laju laju bila kt rumah.  kt rumah pun, seminggu sekali baru lapang nk bukak laptop....

alhamdulillah....71012 umar raihan dah dibotakkan oleh ayah dia.  mama tukang pegang dan kasi nenen je...mula mula atuk dia cakap, antar jelah kt kedai.  pastu last last ayah umar raihan cakap ''takpelah, biar i jelah yg cukurkan rambut anak i.  at least i sebagai ayah tunaikan tanggungjawab''...gitu...lepas dah botak, dia cakap ''i bangga harini dapat cukurkan rambut anak i dengan tangan i sendiri''...haha comel lak laki aku bila cakap camtu kan...hewwww....

dekat 2 jam gak lah nk setel kan.  mula mula gunting kasi pendek.  pendek macam askar tu.  pastu dia bangun, kasi main main sampai penat.  pastu dah tido baru cukur guna shaver tu sampai berkilat kepala.  suamiku bilang, biar lambat asal selamat.  jangan nk cepat tp berdarah sana sini.  alhamdulillah, sepanjang proses, takde pendarahan yg ketara.  sikittttttttttttttt jeee.  tu pun sebab kepala umar raihan ada ruam.  oh yea, umar raihan bercukur sambil menyusu. tu je cara nk lalaikan dia.  haha.  pastu mama pun layan tingtong sekali... =)


awal awal pagi lagi...oh mama rindu umar raihan berambut...sebenarnya sebak hati nk botakkan dia.  mama tak puas lagi nk tengok, nk belai rambut halus umar raihan....


kita mandi dulu ek...


ni proses menggunting rambut sampai pendek macam askar wataniah.  haha...

sejam kemudian........
taraaaaaaaaaaaaaaaaa....!!!  askar wataniah dah siap sedia untuk berkhidmat....holoh holoh...


nk kasi dia penat, dia main puas puas.  amboi, kaki dah ringan nampaknya.  tu je yg sampai utk dicapai kan...jadilah nak....


okay, dia dah penat main kt hall.  so mama bawak dia masuk bilik untuk nenen lagi sekali...


tengah mamai mamai menyusu.  ayah dia pun mulakan...........bismillah...amik shaver terus cukur rambut anak bujangnya....



sejam kemudian............




taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

im the happy baby....ringan je kepala tu eh nak???  sakan umar raihan gelak ek...apa tah yg ayah dia buat ni..


mesti ayah dia buat muka pelik sampai kerut kerut.  hahaha

jom mandi, mama nk g jesssskooooooo....


golek kiri, golek kanan....

mama pun mengantuk.  hahah...jessko tah ke mana...


ayah dia banyak kali tanya ''nk pergi jusco tak ni????''  sampai dah boring umar raihan tunggu.  hehe..



sian kena bogel.  mama lambat sangat nk mandi bagai...


at last..............................!!






alahai........tertido akhirnya...penat lah tu tunggu mama dia bersiap...

bila umar raihan dah tido, mama gegas masuk dapur masakkan untuk ayah umar raihan.  tengok dalam fridge ada sikit je cili giling.  bedal jelah.  so aku masak ikan bilis sambal.  ikan bilis sedap sebab suami baru beli kt pangkor.  bila ikan bilis sedap, sedikit sebanyak membantu menyedapkan sambal walaupun sambal tu kurang cili.  siap kena puji dengan suami lah malam tu.  ''u masak sedap sambal tu...thanksss''....
hahahaha motip lah nk bgitau laki puji masak sedap...


eh tapi kan, bila suami puji masakan kita sedap, kita makin semangat nk masak kan????

petang pas asar, kami anak beranak pergi jusco seperti yang di rancang...umar raihan menyusu dalam kereta, pastu tido.  sampai jusco yg tak sampai 10 minit tu, still tido so masukkan dia dalam stroller je.  lama gak dia tido.  bila dah bangun tak banyak ragam...senyum senyum tengok lampu.  good boy.  ni yg mama boleh bawak anak mama kuar banyak kali ni....behave jee.  tp lama lama boring gak dia.  mentang mentang dia behave, mama ng ayah amik kesempatan ek...



5 comments:

amal said...

hihihi licin kepala dia!!!

Syima Syaz said...

alo menantu kuuu... betapa hensemnya dirimu... botak ke, berjambul ke mak mertua tetap syg.... ceriaaaa je muka kan

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

botak pun tetap hensem !

Asz Miza said...

botak pun tetap comellll!

cherry su said...

Good day, sun shines!There have were times of hardship when I felt unhappy missing knowledge about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright pessimistic person.I have never thought that there weren't any need in big initial investment.Nowadays, I'm happy and lucky , I started take up real income.It's all about pearl jewelry that is incorporate it in real deals, and shares the fresh water pearl earrings with you.If you get a chance pop up by my page, maybe you would like freshwater pearl necklace.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails