:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, September 3, 2015

ramadhan dan syawal 2015 kami

assalamualaikum

amboi amboi jauh tersasar nampaknya blog aku ni.  memilih untuk berdiam diri nampaknye.  hehe.

so apa khabar semua? (aku tanya apa khabarrrrrr??)  tak dan pun nk wish salam ramadhan, tup tup salam syawal.  tu pun raya dah habis.  hehe.

ramadhan hari tu okay je.  biasalah beranak kecik kan, apa pun tak sempat.  jemaah kt surau nk terawih apatah lagi.  kt rumah memang tak terbuat lah.  baca quran pun kalau dan aku baca, kalau peel merap si anak tu datang, memang takde la.  baca sikit sikit je kt ofis tu pun tak habis.  tp consider khatam gak sebab haritu ofis aku buat khatam quran.  aku salah sorang peserta.  hahaha.  jadilah kan.

ramadhan hari tu 90% aku masak sendiri.  masak sikit sikit jelah.  mak pun dah tak duduk sama kan.  so asal kenyang.  macam macam lah resepi aku buat.  tak dan nk tangkap gambo segala, aku dah ngap.  hehe.  pergi bazar hanya hari ahad.  bestnya tahun ni dapat merasa cendol serkam 2 kali.  dap weyyy cendol serkam.  pernah sekali suami aku beli lauk dah basi kt bazaar. sian dia sebab frust lauk kesukaan.  tp tu dah hujung hujung puasa pun.  agaknya org berniaga dah fikir nk raya kot.

baju raya pun siap hujung hujung.  tu normal lah tu utk kami laki bini.  awal awal kang dah siap pakai kan.  baju melayu anak anak tak tempah pun, beli siap.  masa aku g mydin ada booth raya tu.  brand gene martino sepasang rm30.  terus lah grab saiz masing masing.  warna tak sama, gasak lah.  baju kasual lain, beli kt warehouse parkson kt mitc.  baju suami pun beli kt warehouse tu gak.  dapatlah sorang baju kaler baby blue, pink, kuning, grey, merah.  haa tu tema raya ktorg.  kena ikut baju mama kaler apa, pastu semua kena pakai kaler tu.  barulah keluarga harmoni kan.  kt parkson ritu habis gak lah dalam rm600+.  tengok resit, eh baju laki aku je mahal.  baju bebudak biasa je. under bajet.  kakakakakakaka...pastu laki banjer jeans selai BUM rm19.90.  jadilah tu.

baju raya aku pulak, utk raya pertama pakai balik baju masa kenduri along itu hari.  mentang mentang raya kt tampin mcam tak meriah je baju kan.  hahaha.  hari raya kedua dan ketiga dan keempat baru pakai baju baru.  ngeh ngeh ngeh.  raya kedua balik kampung bagan datoh.  tu pakai baju kaler biru pink.  baju tu mahal aku beli.  semeter rm65.  tp sayangggggggggggg...tailor tu buat betul betul sendat.  geram betul aku.  sayang gileee tau baju tu.  (haha motiplah nk tunjuk harga baju kan siap semeter bape.  lantaklah).  pastu raya ketiga pakai tema merah.  kain pelikat tu pow laki aku punya.  tu kain pelikat baru kesayangan dia.  suami aku cakap tu ayah kasi dia, so dia sayang sangat.  tp dia pun sayang bini dia meyyy...dia kasi kt aku dengan berat hati lah tapi nya.  hehe.  baju dia aku beli satin ombre je kt jakel.  semeter rm9.  haaa tengok tu, situ mahal, sini murah kan.  asal cantik kan.  raya keempat, aku pakai jubah zawara je.  tema raya keempat adalah warna kelabu.  jubah zawara pun dapat harga sale hari raya.  okaylah jubah tu.  cuma cutting kecik kan, aku punya je saiz xl.  matilanakkk.  baju biru pink ng merah tu aku tempah kt tampin.  nama tailor eroma.  huh jgnlah tempah situ.  tempah maut namanya. janji harini, minggu depan pun belum tentu siap.  ayah mertua aku cakap, ahso tu suka karoke sampai lupa nk jahit. plus tak delah sedap mana pun jahitan dia.  so tu lah first and last aku tempah kt tampin.  elok lagi tempah kt tailor yg biasa kt kampung jawa tu.  siap pun on time.  ala dah lupa lak harga tempah.  tp mahal la bagi aku.

raya pulak.  first raya kt tampin.  raya kedua dan ketiga kt perak.  pastu terus lah beraya kt melaka.  raya tahun ni best sebab balik perak.  tp sedihlah.  bila wak usin dah takde baru lah terhegeh nk raya kt kampung.  masa dia ada, takde pun nk balik perak.  pasni, jadikanlah amalan cuti kt kampung.  menghargai masa yg ada kan.  masa kt kampung, rayalah kt semua rumah sedara.  pergi rumah paklang kt parit 9, rumah opah kiah, rumah atuk hasan kt bagan datoh, umah wak li kt parit 17.  boleh katakan lengkap lah rumah tu.  balik pulak dengan mak dan adik aku kan.  2 kereta.  pastu jumpa pulak bff masa sekolah ijah dan rini.  bestnyeeeeeeeeeeeeee......

baraan pulak, tahun ni tak join memana.  tak dan sebab setiap weekend beraya rumah sedara mara je.  cuma ada 1 hari tu, aku spend sehari beraya ng bff gesek gesek.  gesek gesek ni geng aspuri convent dulu.  so dari 1998 kitaorang kawan.  bayangkan rapat mcm mana.  ko maki la macam mana pun, kawan kawan aku tetap cool.  takde pun nk sentap tau.

okaylah bye.  tengok jelah gambo yg ada. 


ni hasil dari warehouse parkson.  tinggal anak anak kat rumah mak sebab nk harung crowded.  okaylah good bargain.


 
 tahun ni rajin sket lah nk buat biskut raya.  buat 2 round sebab first round tu dah habis.  buat famous amos je.  tu je skill yg aku ada pun.  yg terap terap tu semua kuasa laaaa heh.  maira peminat biskut mama no 1.  asek dia, dia lagi yg tunjuk meja.


malam raya, tema keluarga ktorg royal blue. baju maira tu pakcik aku yg jahit kan.  pakcik aku ada cucu perempuan 3 orang, plus maira.  so dia jahitkan baju untuk anak anak dara tu.  tp takde rezeki semua pakai waktu yg sama.  wasap je.  malam raya kt tampin memang ada takbir.  umar raihan merasa lah join konvoi takbir ramai ramai.  heaven dia dapat makan aiskrim la, coklat la..


 umar raihan mana tah time ni.  emosi kot.  tahun depan maira pulak buat hal.  tahun depan, tambah sorang lagi cucu.  eh confirm lah bukan dari benih aku ng laki aku.  wakakakakakak.  suka lah nk dapat anak buah sendiri...

hai mak long lambai lambai...
 baju ni dalam gambo nampaklah sedondon kaler nya.  padahal tak pun.  umar warna maroon, maira warna pepel.  jauh nau bezaaaa....


 hai pengantin baru mestilah ada kan...keluarga sedondon, keluarga bahagia.  haha tagline.  jangan kacau line sudaaaaa...


raya kedua tema biru pink.  maira tu baju mak aku jahit. buat kaftan.  

 
nak balik kampung dah ni.  umar time kemain, ooo balik kampung, ooo balik kampung.  dalam kereta asyik tanya je kampung sapa?  kampung mama.  oooo kampung mama.....kat mana...umah sapa.  banyak tanya pulak...pastu laki aku asyik perli je.  sampai kampung kang, senyum manjang lah mama kamu ni.  hai memang lah...kampungku sudah berjaya...pembangunannya seiring..kampung TPM mey.  kuang kuang kuang....



 depan umah wak usin.  meriah rumah ni dengan anak anak buah.  cuma kosong kt satu tempat je. rindu wak usin.  terbayang bayang dia duduk kt sofa tengok tv sakat cucu.  oh ni ha, kain ombre rm9 beli kt jakel. 


  
tema hari ketiga kami anak beranak warna merah.  hai lah maira tido masa ni.  merap je sebab batuk.  ni official gambar raya family aku lah.  sebab ktorg raya kat kampung sama sama kan.


 haaaa ni lah half geng gesek gesek aku.  beraya rumah ijah.  ijah hidang ktorg laksa.  pastu sebab rini pun dekat ng umah ijah, dia kena datang jugak.  dah lama tak jumpa dorang.  gelak mcm onggila.  pastu gosip tah pape.  disebabkan geng lain jeles, kami berkumpul lagi.  tu nanti entry lain. 


 ni raya bila tah.  ktorg g jj lama.  bawak anak anak main playground je.  boring dok umah.

 seminggu raya tu pergi putrajaya tido umah along.  pastu join baraan family belah suami aku area KL.  best gak.  walaupun tak berapa nk kenal.


 haaa ni open house utem.  biasalah dengan geng nona rogeyyy aku.  nani takde dalam pantang, kak linda ada exam.  so tinggal lah kami bertiga.  wahhh felolesss betul muka masing masing.  thanks 360!


masa ni masing masing makan phytonatal.  hahahahaha motip lah hai nk bgtau tips slim.  yg tak tahan, ktorg share.  kui kui kui...


ni fadh ng bariah.  ng fadh group wasap lain, ng bariah group wasap lain.  apadehal. tak gaduh pun...hahahahahah


okay selesai cite raya 2015. 

jumpa lagi tahun depan kot ada nyawa dan rezeki.


selamat hari raya haji pulak.  maaf zahir batin.

1 comment:

anez zamri said...

comel betul kaftan maira tu!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails