:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, December 10, 2015

terlalu rindu.

assalamualaikum

tadi masa kt traffic light, seperti biasa lah aku check hp.  sebelum check hp, on aircond dulu sebab pagi pagi aku jarang on aircond.  tp sebab jem lama kan, on le kalau tak mati lemas pulak aku.  ong gemuk kn oksigen tak cukup.
(hawau kakmy cakap aku debab.  siulllllllllllll) (hahaha tak bley terima kenyataan) (ok atkin)

lepas on aircond, kunci pintu.  kete aku bukan autolock. so kena manual kang ada org jahat amik hp aku.  aku skrg paranoid. semua pun orang jahat.  haha.

lepas tu aku check hp.  on data bagai.  check telegram.  okay geng aku masih tidur semua.  aku hanya mampu taip omg je.  kekekekekeke.

pastu check fb.  tengok memories tu semua.  scroll down, tahun 2009 ada status aku nk balik kampung jap g.  tetibe sedih wey.  teringat arwah wak usin.  haih, rupanya, hujung tahun ni, banyak jugak status aku melibatkan family, balik kampung.  so nak tak nak, aku memang emosi lah bila ingat balik kampung tu.

hari tu baca balik blog ni.  terjumpa entry aku jadi decorator meja makan jaja kawin.  aku bergaduh dengan wak usin sebab wak kacau aku nk deco deco meja.  ada dialog antara cheyah ng wak, "wak jangan kacau etty, etty tu wedding planner tau''.   pastu wak jawab ''huh, diri sendiri tak wedding wedding lagi''.  aku gelak besar tau masa baca entry tu.  dalam masa yg sama aku menangis sebab kenangan aku rewind balik.  ooooo skrg pun bergenang.

banyak je aku nk luahkan perasaan rindu, kesal aku sejak wak usin pergi.  fb salah satu contoh la nk luahkan ye dak.  apa fungsi fb tu kan.  tp yelah, kita takmau cederakan perasaan sesiapa, lagi lagi anak wak usin. dan mungkin semua sepupu aku belah arwah abah, atau sepupu lain.  mana tau, ada lagi insan yg lebih rindu.  aku ni rindu sebagai anak buah.  lain rindu sebagai anak.

terlalu rindu.  tu boleh aku cakap.

kadang kan, nk balik kampung tau.  macam sekarang cuti sekolah, rindunyeee nk jalan jalan mcm orang lain.  hehe.  ingat je nk balik kampung.  tapi lepas tu berfikir 2 second, wak usin dah takde, nk tengok sapa lagi.  terus murung lepas tu.  haih lah...kenapa cepat sangat wak pergi.

kalau aku nampak status sepupu, kot lah nurul ke kak anis ke cakap pasal rindu abah (wak usin), aku yg terlebih emo.

aku ada cuci gambar masa wak pergi haji.  yg aku hantar ke tabung haji tu.  bila aku tengok gambar tu, lama sangat aku usap usap gambar tu.  seolah seolah aku nk ingat balik kasarnya tangan wak yg aku salam aku cium.  nk ingat balik bau badan wak yg ada bau rokok tembakau tu.  oohhh i is sad.  tu belum lagi aku tengok gambar kawin aku.  wak pakai baju hijau, janggut misai rambut semua putih.  rindu tau.  teringat wak masuk bilik tanya ''etty nak kawin ke dengan najib ni?''.  dengan tak malu, aku angguk sekuat mungkin cakap nakkkkkkk!!!!  hehehe bongok kan.  senyum sikit dah lah.  terus jerit nak.  haihlah...kenangan.

kadang macam sekarang, aku lebih rindu wak usin dari arwah abah.  sebab yelah aku hilang abah pun masa aku kecik lg.  pun dah terlalu lama.  rindu abah tu abadi lah kan.  tp wak usin, lain lah.  sebab banyak kenangan waktu aku dah besar ni.  baru lagi mungkin.

takpelah, al fatihah dan bacaan yassin jelah aku sedekahkan untuk wak usin, abah, embahtok embahlain, pak andak, dr mariana, dan yg dah lama mendahului aku.  alfatihah jugak pada mak, laki aku, anak anak aku, adik adik aku, family besar aku yg lain, semoga Allah sentiasa lindungi dorang.

terlalu rindu.

2 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Acuyuhan said...
This comment has been removed by a blog administrator.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails