:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, April 21, 2016

cuti cuti malaysia | langkawi 2016 | rumah peranginan persekutuan kerajaan langkawi

assalamualaikum

memula sila bukak http://www.bph.gov.my/

bukak kt chrome tau senang.  pastu masukkan ic.  kang dia detect korang penjawat awam ke tak.  pastu kalau clear, kena daftar bla bla bla.  ikut je arahan.

pastu ikutlah korang nk pilih hotel mana.  tak semua tempat ada.  tp yg aku tau, langkawi, cameron, pd kot. kt website tu ada harga terus.

okay bila dah siap booking, nanti dia suruh bank in.  lepas dah bank in, up load gambar resit tu kt website tu.  ikut je arahan dia senang.

okay aku cerita yg kt langkawi ni la ye.  aku amik bilik deluxe.  tak tau beza ng standard.  hehe.  harga 1 malam rm100.  yg standard tu rm80 tau.  murah kan.  so sebab aku booking deluxe, tmah pun deluxe gak.  sbb nk booking sekali.  oh ye.  boleh je tempahkan untuk kawan kalau pergi sekali guna nama kita yg gomen ni.

rumah persekutuan ni di bawah holiday villa langkawi.  lokasi kt pantai tengah.  dekat je dengan pantai chenang.  kalau nk waze, holiday villa langkawi ok.  kalau pernah pegi awana resort, haaa jalan yg sama nak kesini.  kena masuk dulu entrance holiday villa tu.  pergi receptionist bawak ic dan kad staf sapa yg daftar tu.  dan dia minta sekali kesemua ic orang yg menetap.  macam kes aku, dia minta ic aku, tmah &mezah.  gituuu...lepas tu dia bagi kita kunci.  dan terus drive ke kawasan hotel gomen ni.  dalam hotel tu jugak cuma jauh la.  kang tanya je guard kt situ.

surrounding hotel agak scary.  hahahaha.  masa memula aku cari bilik ni ya Allah azabnya.  nk tanya sapa tak jumpa manusia.  nasib baik ada kakak housekeeping.  dia tunjuk bilik ktorg belakang sekali. sabor jelah penghujung dunia.  dala tingkat 1.  oh ye.  takde lift tau..nasibleee labu angkat luggage.

tapi tapi tapi....


bukak je balcony uwaaaaa terus nampak pantai.  dekat sgt.  tapi sebabkan bilik atas, takdelah bangun pagi terus jejak pasir kan.  over tu.  hahaha


 ni gambar hari kedua.  over tau bangun pagi terus pergi pantai dengan baju tido. 

ni pantai tengah.  private.  ada hotel ni je.  depan sket chenang, tp jauh la.  pantai okay bersih.  halus je pasir dia sampai masuk dalam seluar aku susah sgt nk keluarkan. lol

luaran je nampak scary.  padahal ramai gila menginap kt sini.  full house tau.  tu yg dapat bilik atas tu. 

dalaman hotel biasa biasa je.  besar cukuplah keluarga kecil kami ni.  katil tu besar gak la.  pastu ada day bed buat main lompat lompat.  kettle semua ada tp tersorok, kena pandai cari dalam kabinet tu.  kalau baca review ada banyak nyamuk.  jangan risau, ada ubat nyamuk letrik tu.  korg standby beli ubat yg keping empat segi tu je.  tapi sebenarnya boleh mintak kt akak housekeeping.  cuma kalau depa takde, korang ada spare kan.  aku pun tak teringat nk bawak ubat nyamuk.  tp sebelum tido memang spray yg untuk insect tu (aku bawak). 

yg tak bestnya hotel ni, plug ada 2 je.  which is 1 utk tv, satu utk kegunaan general.  weyyy tak cukup...so sila bawak plug lebih.  boleh guna untuk charge hp, power bank. 

lain lain ok je.  iron tak pasti provide ke tak.  tp aku bawak sendiri.  hehe

ni gambar dalam bilik.  gambar masa nk check out.  gitu lah romannye dengan anak anak ni. 

bagi aku berbaloi sangat lah duduk sini.  yelah kita g langkawi pun bukan habiskan masa kt dalam bilik je.  so untuk berehat memang okay sangat sangat.  lokasi pun tak crowded mcm chenang.  parking pun senang.  aih kalau rezeki pergi lagi, memang sini jelah tujuan aku. 

oh ye, kalau kes mcm aku kerja kontrak even kt utem, ic aku menunjukkan aku bukan kakitangan kerajaan okay.  sentap kt situuuuu....

oh ye, breakfast tak provide tau.  tp dengarnya boleh claim breakfast 1 malaysia ke apa tah.  tp kalau dah pergi sana, kita makan jelah kt luar kan.

hotel ni ada swimming pool gak.  tp kena berjalan sket ke arah holiday villa tu.  pool dia best. ada jakuzzi lg.  tp aku tak pergi jakuzzi tu sbb tengok budak budak kt pool kids.

sekian, review ikhlas aku. berbaloi bak hang....



1 comment:

Lovelyamirose said...

wee best nya..nak tanya..lepas kita dah bayar ke bph..nanti just bawak surat kelulusan langkawi tu je ye...tunjuk kat receptionist kat sana kan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails