:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, April 28, 2016

cuti cuti malaysia | langkawi 2016 | shopping time

assalamualaikum

langkawi ni femes apa je.  coklat, vision, corelle, tefal, rokok, arak.  tu je lah yg orang cari.  sebab murah kan.  dulu officemate aku (india) pergi sana aku tanya u beli apa.  dia jawab ala liquor  je.  hahahahah.

aku memang dah aim nk beli vision 3 serangkai tu dan tefal wok kt sana.  cawan cawan takde la beli sbb fikir alahai takut pecah!!  kang nanges.  memang dari dulu vision vision vision, tefal tefal tefal.  sebab harga memang murah banding dengan jusco.  ala kita memang nk kesana kan.  masuk jela dalam item must buy.  bukan wishlist lagi dah.  haha.

cuma satu je pesan suami aku kalau nk beli ni, kena pakai.  jangan simpan.  kakakakakaka.  sebab kt rumah ada lagi 2 set correle.  corning ware pun guna takat hidang je.  padahal kan boleh guna atas api.  aku pun yela yela.  janji dapat beli.

(dah selamat guna pun, suami cakap, haaa gini bagus.  beli terus pakai jangan simpan)

okay berbalik pada tajuk.

PERIUK KUALI

aku survey semua tempat nk beli vision tu & wok tefal tu.  boleh katakan semua kedai yg ada tunjuk gambar corelle vision tu semua, sama harga.  aku lupa lah berapa liter periuk aku tu.  tp yg sedang sedang la.  kalau yg kecik tu, harga macam macam. tp suami aku cakap, beli jelah yg besar tu terus.  pergi lah kedai mana mana nama pun, tetap harga tu.  yg bezanya, ada kedai offer, kalau bayar cash dapat 5% off.  kedai wawasan baru tak silap aku.  yg lain takde.

dah survey semua kt pekan kuah, balik ke hotel aku survey kt The Zone cenang pulak.  dengan harapan harga murah la sikit.  hehe.  tapi sama je harganya.  cuma yg best dapat la free gift pinggan corelle seketul.  okaylah tu.  pinggan tu seketul rm40 kot.  tempat lain tak dan nk tengok pulak dapat free gift apa.  tu pun sebab period pain, aku takde mood.  asalkan beli sudah.

kuali pulak.  aku kalau boleh nk yg besar terus.  tefal ada jual 32cm offer rm86 je.  tp takde penutup.  takde saiz besar sikit.  tu kt kedai LANGKAWI SAGA. so sebab nk yg besar ada penutup idakle aku beli hat yg tu.  tp bila dah balik, penyesalan tu mula datang bertubi tubi.  adooiiii napelah tak beli je kan.  lantaklah pun takde tutup ke apa.  lulzzzzz..
jumpa kt HIG, tefal 40cm rm200+.  tp bila bezakan dengan ASD, ASD lagi tebal.  so bye bye tefal.  beli ASD 40cm rm146.  puas hati sebab wok ASD lagi dalam banding tefal.
tp sebenarnya memang dah kenan ng ASD kt wawasan baru sebab ada kaler pink.  tu pun kalau bayar cash dapat 5%.  tp sebab dah beli hari isnin nk balik tu, mcm kelam kabut, so aku beli je terus kt Kompleks HIG.

HIG ada banyak tau.  harga pun ada sikit berbeza.

so visions dah setel kt The Zone dengan harga RM300+ (lupa)
dan wok ASD 40 cm kt Kompleks HIG dengan harga RM146
dan tambahan periuk ajaib HIG 28 cm RM55.  time ni takde square.  semua bulat.
pastu gatal tambah beli sudip plastik RM24.  laki aku kecik besor je mata dia tengok aku beli sudip semahal tu.  hahahahaha.  eh mestilah.  dah beli ASD kan, mestilah kena beli sudip special.  


COKLAT

coklat pulak.  tak banyak sgt pun borong.  takat gitu gitu je utk celah gigi.  dan untuk sovenir kawan kawan office. 

tempat exactly tak ingat sebab ada kt HIG, kt Wawasan Baru.  adalah perbezaan tu. murah kt sana, sini mahal.  tp sini murah brand yg tu pulak.  disebabkan ada masa lenggang yg banyak, sempatlah kami survey beberapa tempat.  bila dah compare murah, terus beli.  tp still kena hati hati dengan expiry date dia.  mcm nutella buy 1 free 1.  memang lah suka kan.  tp expired bulan Mei.  mmg kena ratah jelah hari hari nutella tu.
coklat yg aku beli mcm biasa DAIM (rm10.50 200g), M&M (rm17.50), hersyey's (rm11 kot), kinder bueno (rm18.50), ritter sport (rm15/3), twix miniature (rm9.90) dan nutella spread expiry date september 2016 (rm11).

jenuh beli banyak banyak sebab anak anak celik mata je ''ma...nk coklat''.  heaven dorang kan.  hehe.

KAIN BATIK & KAIN PELIKAT

nk murah beli kt makam mahsuri atau beras terbakar ye.  sebabkan masa kt makam mahsuri hujan lebat dan kami tak ke beras terbakar, beli kain kain tu kt HIG dan ramis je.  tp tu semua kerjaan suami.  aku tak campur.  range harga dalam rm11 - rm17 kain tu semua.  suami amik kain cap gajah duduk & mangga.  kalau ada rezeki pergi beras terbakar mesti rambang mata jugak tu.

MINYAK GAMAT

hari ahad tu kt free & easy.  so suami kata jom pegi kilang buat minyak gamat. kebetulan lalu masa nk ke kedai makan kak yan tu, singgah kedai ROJAM.  kt situ suami je beli.  banyak jugak dia beli.
turn aku beli kt makam mahsuri.  aku turun sorang nk cari minyak gamat muka makcik.  haha fara lah ni.  last last tak dapat pun.  aku beli minyak rambo 2 botol utk mak (rm20 sebotol), inhaler resdung, selsema tu (rm5 utk 3 botol) dan balm tu (rm10 utk 3 botol).  minyak gamat tak beli.  pastu nyesal.  haha. 

minyak rambo ni kegunaan utk sakit lutut.  belikan 1 utk mak sebab mak sakit lutut.  satu lagi aku simpan sebab dia kata boleh urut kt perut untuk slimming.  ewahhh suka kan...

Wawasan Baru ni kebanyakan coklat dia murah murah.  tmah pun banyak borong  kt sini.  sini yg ada off berapa % kalau bayar cash.



 Langkawi Saga & HIG ni berhadapan tau. senang sgt.  nk shopping melintas jalan je.  hehe.


RAMS ni dalam area pekan rabu.  kt sini ada jual perfume rm9.  tapi seperti biasa ayat aku "nyesal" tak beli.  kikikikiki.


ni yang Kompleks HIG tu.  ada murah ada yg mahal.  tp pisau kt sini murah.  yg set cantik tu rm24.  yg siap ada landas rm29.  aku beli pisau tu banyak buat souvenir dan kegunaan mak & mil.  depan kompleks ni lengkap ada food court bagai.

jumlah kerugiaan semua dah kira.  termasuk flight yg beli baru & hotel, termasuk tiket bla bla bla.  kami berjaya membelanjakan within the budget.  below 3k.  yeay.  seronok sebab dalam budget tu, semua lengkap.  nanti dapat refund rayani, kita joli yg lain pulak.  hahahahah. 

haih rindu langkawi...



4 comments:

Dhani Tour Bandung said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Dhani Tour Bandung said...
This comment has been removed by a blog administrator.
EkienAli said...

rams banyak perfume murah

EkienAli said...

rams banyak perfume murah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails