:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Friday, May 13, 2016

tema hari raya 2016

assalamualaikum

ewah puasa pun belum kan. usah kata puasa belum, ganti puasa pun belum...lagi 4 hari.  masaklah syaaban ni kena ganti puasa. pulun pulun.

okay balik pada tajuk entry ye.  tahun ni macam nk buat warna kuning.  haritu bincang ng suami, dia nk kuning buttercup.  alahai perlu ke? asal kuning sudahla kan.  aku pun idak le nk pilih kuning menyala nala tu.  ingat aku takde taste letewww...

sebab apa pilih kuning?

sebab aku dah ada kainnye..so tak payah beli lg.  kakakakakakak...isteri yg bijak adalah isteri yg bijak tak payah beli dua tiga kali.  tapi tak berapa nak bijak sbb beli lg 2 pasang.  okaylah tu.  sepasang dah beli kan.  kalau tak kena beli 3 pasang.  ok kategori bijak gak tu.

so minggu lepas pergi jakel.  sampai jakel nampak banner tengah ada sale hari buruh. sampai bila tak sure pulak.  usha dulu tingkat satu.  pastu baru naik tingkat 2.  jangan cari pasal nk naik tingkat 3.  langsir beli kt nagoya je.  hahahaha.

oleh kerana tahun lepas dah berabis ratus ratus kt sini, so tahun ni kena habis puluh puluh je.  jgn boros sgt pilih kain berpuluh ringgit semeter.  sebelum masuk tadi lupa nk bagitau, baca doa halau setan penghasut banyak kali.  kiri kanan aku puhh kan.

tapi apakan daya.  kt atas tu tetibe tertukar fikiran. elok elok dalam otak dah set kuning kuning (ehhh kata dah ada kuning kt rumah...dasarrr).  tetibe tertengok kain satin tone kaler mint cantiknyeee...tp biasalah, aku ni kalau suami di sisi macam lost sket nk buat keputusan.  pegang pegang akhirnya berlalu pergi.  pergi area cotton.  ternampak cotton cantik.  sesuai dengan kain maira.  actually kuning tu matching ng kain songket ayah bagi.  songket tu warna hitam.  tp songket kt jakel tu mcm mahal je.  bila nampak cotton gambar burung warna hitam teruslah beli semeter (RM19).

lepas tu turun bawah.  beli pulak kain utk baju maira.  kuning cair.  semeter RM10.  kain jenis apa tah macam satin tp tak berapa kilat tu.

okay setel maira.

oleh kerana sebelum naik atas td berkenan dengan washable silk, maka kita ke area silk tu lagi.  promosi sepasang RM50.  tp nk beli meter dapat RM12.50.  so beli 2 meter untuk kain aku, 1 meter untuk kain maira.  matching kan dengan plain satin crepe....jeng jeng jeng......................RM4.50 semeter...omagoddddddddddddddddd...pun beli 3 meter utk baju aku dan maira.

pastu suami masuk dengan maira sbb dia dalam kereta mek tu tido.  dah masuk nk beli pulak baju melayu utk suami & umar raihan.  tp baju melayu aaron aziz (hamboi) takde saiz.  owner jakel tu cakap nanti next next week datang stok baru byk saiz.  so bayarlah untuk aku je.

semua tu bawah rm100 je.  sampai laki aku tak caya.  aku cakap eh betul laaaaa...apa lak tak betul.  siap baju mak dan anak pompuan dia tau.  tp oleh kerana suami cakap macam tak cukup je, tetibe rasa nk beli lagi 1 pasang.  ala 3 pasang apa de hal.  semua tu murah murah kot. pandai cari jenis kain mesti kualiti sampai bebila tip top (hahah kang aku ungkit baju raya umar baby tu kang).

cadangnya yg kuning tu aku nk buat baju kurung kedah je.  yg silk tu nk buat kurung moden erin malek.  baju kurung erin malek tu aku dah buat last year.  aku suka sbb flowy.  kalau dapat sepasang lg, ingat nk cari kaler mint.  buat jubah ke.  tetibe teringat satin tone tu.  cantik mint tone ng purple.  kalau dapat sepasang lagi, kebarung pun cantik.  eh banyak pulak sampai 4 hehe.

sorrylah takde gambar apa apa.  sekadar merapu je. 


1 comment:

Lyena Vee said...

i ni kejap royal blue, kejap emerald green. tak tetap pendirian.camno? hehehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails