:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Tuesday, June 7, 2016

may birthday blast. #mamaturns31 #mairaturns2

assalamualaikum

dah masuk bulan jun baru terhegeh hegeh.  heh pangai etty sgt ni.

10 mei 2016

syukur alhamdulillah, #mamaturns31.  adeh..perit untuk menerima kenyataan dah tuo.  tapi takpelah, kalau makin mudo tah bila nk insaf, dekatkan diri pada Allah kan.

masa birthday tu aku dapat suprise dari suami.  sebenarnya tengah berperang masa tu.  well biasalah dah tua tua ni, kalau gaduh silent mode manjang.  so tengah gaduh, tak heran lah ko tak wish. (eleh yelah tu tak heran.  sakit hati aku laki tak wish walaupun aku mute semute mutenyeeee) (at least wish laaa bangggggg).  lepas tu waktu lunch aku lari g mydin.  hari jadi kita kan, aci la kalau cheat day.  g mydin cari kek rainbow sebab teringin sgt.  lepas tu, officemate banjer kek lain.  so bawak balik 2 slices cake.  eh mama mesti ingat kt anak gak kan.  makan kt rumah ng anak anak lagi best.

suami pun balik awal hari tu sebab cakap malam ni kita dinner luar.  tp berlenggang jelah.  so aku hidang la kek tu. tp tak pelawa pun kakakak ego lebih.  dia keluar masuk rumah dalam hati ni nk fikir buruk je.  ah bio la aku cakap dalam hati.  sambil dia lalu depan tv tu sempat la dia tegur aku ''hai mama tak pelawa ayah makan kek pun nak...''.  kuang kuang kuang.  okay sambung makan ng anak anak, sekali dia datang lagi sekali, dia nyanyi happy birtday to you sambil bawak kek ni. dia cakap ''siannye mama, beli kek kecik je.  ni haaa i bagi kek besarrrrrrrr''.  kakakakakak aku yg merajuk ni terus ehhhh ehhhhh..okay bab makan jangan ego sgt.  hahaha.  tiup kek, of kos la bukan aku kan.  anak anak yg terlebih excited.  pastu potong kek, makan.  sambil tu dia cite lah dia tempah mana bla bla bla.  okay sebab dah sejuk sikit hati tu, kita layankan je. 

 sedap kek ni.  tp besar gila dan tebal.  esoknya bagi kt budak ofis licin. 

malam tu kami dinner kt restoran steak kt melaka ni.  apa ke nama billionare ke apa tah.  yg depan jj bandar tu.  okay lah not bad.  aku order cheese macaroni sekali makan utk anak anak. pastu suami order lamb chop ke apa tah.  semua sedap. 

"Happy birthday to me. Oleh kerana dah 31, dah tak nangis dah bila masuk 3series. Hehe. Terima kasih husband suprise kek. Lain kali nk merajuk lagi la hehe.
Aku cuma minta aku dikurniakan kesihatan yg baik, sistem imun aku semakin bagus (asek la kena flu batuk stress). Aku minta juga pertambahan umur ni rajin solat awal waktu, rajin dhuha dan jugeeeee tolonglaaaa rajin etty bangun tahajud. Ya ampunn nape tah dah niat malam tu, tp bila alarm bunyi ngelat sgt nk bangun. Ok moga moga aku kuat nak bangun pasni.
Tambah anak bila ye? Ni dah 31. Larat ke idok nk ngandung ni? Hehe.
Pastu...nk ingatkan diri ni, dah tua janganla nk garang2 emo2. Nak jadi mak yg cool je. Ya allah tu aku nk mintak sungguh2. Amin amin amin.
Stay gojes? Byk nau wish gitu. Semoga eat clean ni berhasil. (Malam ni ke dah mkn bape ribu kalori ampuni diriku).
Terima kasih yg ingat harini dan doa macam2 utk aku. Semoga allah kabulkan doa2 tu utk aku dan chuols juga. Semoga allah lindungi diri kita semua di dunia dan akhirat. Aminnnn..."


copy paste dr facebook je wish utk diri sendiri.




21 mei 2016

#mairaturns2

dua tahun dah mek meghra ni.  dah wean off dah pun.  saje wean off awal malas nk extend.  tak larat la nk lama lama.  cukuplah kan ikut seperti yg diamanahkan.  maira pun dah dapat hak maira.  tp sesekali datang gian tu, kasi jelah.  tp sebab dia makin berat, penat nk pangku lama lama.  
yg stress maira ni (punca nk wean off), asal masuk dlm kete sebok nk baring tau.  eii kadang stress sebab tu je.  sekrang tak la sebab dedua dah dok dlm carseat dlm kereta.  lagi lah horeey mama ng ayah dating kt depan.  hehe.

 
 masa ni sambut awal sehari kt tampin.  beli kek biasa je kt kedai kek baker cottage. 

dia ni senang je nk kasi hadiah.  hari kejadian potong kek tu, aku ada belikan patung kancil.  beli kt baby expo.  lepas tu, beli yg ni pulak.  mengenangkan kadang doll ni dia buat seret kt lantai dapo sekali, beli pre loved pun apa de hal kan.  doll ni rm2 je masa ada jualan infak kt opis aku.  seperti yang ku jangka, memang buat mop lantai dapo. 

''#humairaraihanah turns 2!!!! Mey, please be a good girl sampai bila bila ok. Ada rezeki mama duduk rumah, mama didik adik jadi muslimah yg dihormati. Mama takut nk hadap dunia sekarang ni. Moga maira sentiasa dilindungi Allah selalu. I love u mey..terima kasih Allah atas amanah 2 tahun ini.'' - copy paste dari facebook.

dan terima kasih untuk doa dan wish korang untuk kami berdua.  moga moga Allah balas doa tersebut untuk kalian juga.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails