:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers

:: mari ikut saya ::

Sunday, May 5, 2013

Aku nk belajar bersyukur

Assalamualaikum

Aku cuba untk jadi seorg ibu yg mempunyai tahap kesabaran yg sangat tinggi.

Aku cuba untuk tak nak marah marah pd umar raihan, membebel benda yg mengarut, mengeluh ckp penat kalau dia bangun malam terlalu kerap. Cukup.
_
Aku hanya nk ucap, penat itu sangat manis. Manis untuk aku sebagai ibu. Bertuah aku diberi peluang mempunyai anak dari rahim aku sendiri. Bersyukur sebab bukan semua wanita diberi nikmat tu.

Aku nk behenti mengeluh atas keburukan suamiku. Aku hanya nk bersyukur aku ada suami. Baiknya dia, buruknya dia, Allah dah pilih aku sebagai isteri dia. Bersyukur dapat nikmat jd isteri berbanding orang lain.

Aku takmau lg melawan cakap suami aku. Rasa berdosanya lahai.

Aku nk belajar bersyukur atas nikmat yg Allah dah bg pada aku, suami dan anak. Suami yg boleh bimbing dan sama sama ke syurga. Anak lelaki yg harapannya boleh menjaga kami hingga akhir hayatnya.

Aku nk menjaga amanah ini, pinjaman ni.

Semoga aku diberi pinjam amanah ini dgn lebih lama lg ya Allah. Masih belum puas berbakti pada suami, masih belum puas mendidik anak ini.

Bagilah aku peluang lebih lama lg untuk menjadi isteri untuk suamiku. Untuk aku menjadi mama kepada anak anakku.

posted from Bloggeroid

5 comments:

puansazusarin said...

Entry ni menyedarkan kita juga ;(

With Julia said...

Mari...mariii kita sedarkan diri kita sendiri sebelum terlambat... :)

Cik Puan Mimi said...

Ooo. Durhaka cakap suami yeeee. Hehehe

Wawa said...

kan....kita pun try jadi penyabar skang ni...tp semalam ter'lepek' jugak kat naila...sobss....

SweetLikeWhat said...

semoga kita dapat jadi isteri yang solehah dah ibu yang terbaik buat anak-anak kite..aminnn..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails