:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Monday, September 26, 2011

nak masuk 4 bulan dah

hello hello

nak menaip, tapi takde kerajinan. so banyak kt draft, dibiarkan je. malas nk edit....semua malas!!! nk bukak blog pun malas, apatah lagi nk baca blog orang. blog korang, aku baca lumpsum jelah ye. lagi best. haha.

dah kahwin ni, memanglah takde cerita sangat nk ditulis kan. sebelum kahwin bolehlah hari hari tulis blog. preparation macam mana, DIY macam mana. sekarang, takde nafsu sangat nk menulis.



kehidupan sekarang, alhamdulillah....hampir 4 bulan dah boleh adapt dengan kehidupan berkeluarga. walaupun keluarga ni, hanya ada 2 orang dewasa je setakat ni. keluarga yg sangat kecil tp orang orangnya besar. haha.

kalau dulu sebulan dua lepas bernikah, asyiklah nak sentap menyentap. sekarang, tidak lagi kerap macam dulu. kalau merajuk pun, buatlah kerja lain supaya tak fikir sangat rajuk tu.

so far, aku enjoy kehidupan berdua ni. terlalu banyak hikmah difikirkan sementara Allah belum kurniakan kami rezeki anak. alhamdulillah....syukur sangat sangat.

memanglah best kan bila nak ada anak. siapa yg tak seronok. tp biarlah dulu. kami ikut je ketentuan Allah. yg mana terdaya kami berusaha, kami buat. kami tak fikirkan sangat hal ni. yg penting, kami masih melalui fasa bulan madu lagi sekarang ni. so nk kena letak tag kt luar bilik ''JANGAN GANGGU''. kakakakakakakka...

syukur alhamdulillah Allah kurniakan aku suami yg baik. biarlah fizikal & luaran dia macam mana kan, hanya Allah, aku je tau perangai betul dia camne. aku suka je laki aku nampak ganas, nampak garang, sombong, muka macam bonzer macam kak ijan cakap dulu, muka stok peserta WWF, yg penting sifat dalaman, sifat positif, sifat sifat 20, sifat romantik, baik hati bla bla bla [maleh nk kembangkan hidung suami kang dia kembang pulak aku puji lebih lebih]....perangai tu semua aku tau sorang sorang je. orang lain tak payah tau pun takpe. bukan orang lain tu yg kasi aku makan. kan. hehe. yg penting, keluarga aku, sepupu sepupu aku pun senang dengan perangai suami aku. syukurrrr....
[selamat sikit kalau keluar tempat crowd dengan suami. orang semua takut nk cari pasal. kalau pergi konsert, selamat betul]

alhamdulillah, keluarga mertua pun best. adik beradik ipar semua best best. ayah & mak mertua pun best. wan, pakcik makcik, cousins, anak sedara best best jugak. rasa macam tak sabar nk bagi anak sedara, cucu kt FIL. mesti jadi kesayangan anak aku nanti. haha. syukurrrr.....

paling penting!!! aku panjatkan kesyukuran pada yg Esa sebab suami aku dah slowly mula suka, sayangkan ahmell, ahboy, adik. yaAllah, betapa aku bersyukur. yelah, pada sesiapa yg tau betapa sedihnya aku dulu kalau suami tak dapat terima kucing kucing aku. tp sekarang tidak lagi!!!!!!!!!! kucing kucing aku pun dah mula gedik kalau suami ada kt rumah. stok kt duduk kt kaki laki aku, minta dibelai. alahai....bilik aku pun dah sesuka hati dorang kuar masuk. siap laki aku panggil masuk. wakakakakakakakakakakakak...the power of cats!!! kucing kesayangan Nabi kita, no wonder kita yg insan biasa ni cepat sayang kucing kan. =P
[suami paling sayang kt kaboy sebab kaboy banyak bunyi. suami suka belai ahmell sebab bulu ahmell lembut. suami suka main dengan adik sebab adik paling aktif....nasib ada 3 je. haha]


so sekarang, kena fikirkan tanggungjawab lain yg bakal menyusul. mana nk beli kereta, mana nk beli rumah. alhamdulillah suami dah sah jawatan. so boleh beli rumah. tp sebelum tu, aku kena cari kerja lain yg dekat dengan suami. barulah pembelian rumah tu bermakna. kan.....


doa doa kan lah rezeki kita semua ni murah....amin.....


[cerita tentang masih dalam bulan madu, ada jugak yg mencemburui kami. dia kata ''bestnya honeymoon lagi. so kak, time yg ada ni, bermanjalah sepuasnya. nanti dah ada anak, lain tau''.....see...lain orang, lain rezekinya.....] syukurrrrrrrr....

3 comments:

meowwmania said...

insya Allah mudah-mudahan termakbul segala impian mak etty yer..


pandai lah ahboy, adik ngan ahmell amik ati papa dia :)

Hunny Kitty said...

hehehehe honeymmon lagik!! macam ai......

Inimeeya said...

haha..betul la etty, kita honeymoon dulu yok!hehe..dont think too much about that rezeki.insyaALLAH smpi masa kita, tuhan akan beri.ameen..=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails