:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Monday, September 5, 2011

meriahnya raya.......

hello hello

meriah tak meriah sangatlah.  as first timer beraya sebagai isteri, bolehlah.....

suami pick up aku hari isnin.  petang.  kt rumah mak aku dah siap semua, tinggal nk letak santan je kt rendang tok.  kt tampin pun, dah siap masak rendang kecuali nasi impit.  kemas rumah pun dah setel.  so aku takde kerja sangat.  wahahaha.  last berbuka, kt rumah wan.  ada tahlil sikit. 

balik rumah tampin sebab ada takbir kan.  so standby untuk takbir malam tu.  suami pakai baju melayu nikah, aku pakai turqoise.  apa jadahnya aku pakai baju nikah kain meleret leret kan.  [belum alter lagi].

agak lambat orang orang takbir datang.  rupanya kt tampin ni simple je.  masak nugget je untuk org takbir.  tak payah masak berat berat segala. so ayah dah standby jejari ayam.  sedap wok!

suami, ayah, along, isyam balik dari rumah shaziman [menteri].  heaven heaven heaven!!  dorang masing masing bawak balik aiskrim haagen daz dan coklat patchi!!!!  gempak ah. ate katanya menteri kan.  makanan haruslah tak mau kalah.  tq tq tq sebab at least orang orang kampung boleh rasa aiskrim & coklat mahal kan....
[patchi aku beli hari 5 pcs rm25 wok]

eh, ktorg sekeluarga pun dapat rasa jugak...terima kasih.  hehe.

okay cerita hari raya pulak.

pagi raya, aku tengah cuti.  so tak pergi sembahyang raya.  kejut kejut suami.

lepas je semua orang balik masjid, tangkap tangkap gambar lah apa lagi.  lepas tu pergi rumah wan.  lepas tu balik rumah lagi tunggu tetamu.

nak dikatakan seronok lah raya tahun ni.  sebab aku dah lama tak rasa keadaan ramai tetamu datang rumah macam dulu dulu kt kampung.  sampai ktorg semua tak boleh nk keluar beraya. 

kami suami isteri pergi lah beraya ke rumah sedara mara area tampin.  yelah nk kenal sedara mara kan.  seronok!  makan lagi seronok! [tinggal nk timbang je berat badan aku berapa]

balik melaka hari rabu raya kedua.  pergi rumah waksal konon konon nk jumpa  cheyah, jaja, hadif, harith.  sekali dorang belum sampai.  tp lama gak lah kt tengkera tu.  ate mana pernah kejap kt sana.  wek.

hari khamis, orang tampin datang melaka.  tp tak ke rumah.  semua ke rumah waksal.  harith dah sampai. hadif sampai petang tu.  ahhh rindu budak gedik!  lepas orang tampin balik, kami ke rumah bos aku.  open house & house warming.  best best cuma terlepas kambing panggang.

lepas tu balik tampin balik.  konon konon nk beraya lah kan...pui lah.  tido je keje.  hahahhahahahahhaha...


tp adalah gak g beraya rumah sedara lagi.

jumaat malam sabtu, pergi funfair depan rumah.  dapat banyak token ng tiket apa lagi, lenjan lah puas puas main tikam.  tikam tikam dapatlah jigsaw puzzle spongebob 3d, motor harley [patung jeee], yoyo [ada led lagi beb], dan terbesar adalah monopoli.  tu yg best.  tp konon nk main kan, takdenya.  next week lah. naik buaian apa ntah nama dia yg besar tu [macm eye on malaysia tu], sikit punya gayat aku.  tak tau kenapa terkenang kenang cerita final destination.  bongok!  mainan lain tak berani kecuali kena paksa naik yg pusing tinggi tinggi laju laju tu.  repeat 2 kali, aku nk muntah.  yakssss...

hari sabtu, tak ke mana pun.  memboring kt rumah berdua je ng suami.  layan dvd pirate of carribean yg baru.  tu pun tak faham satu mende.  tau tau eh dah habis.  dan juga habis lah kuih almond london ibu mertuaku. 

hari ahad pagi, masak spagetti untuk family in laws.  sedap bukan????  laki aku dari tak makan, bertambah lah jugak.  haha  sniffff kembang hidung kejap.


lepas tu terus balik melaka.  hantar nadiah balik jasin.  singgah rumah pakngah. malam tu, pergi rumah angah dila [cousin] kt lorong pandan.  makan lagi??????

pagi tadi, nk bangun kerja sungguhlah mencabar.  siap nk MC tp suami tak kasi. 

aaaaaaaaaaaaaa.....meriah gila raya...tp kenapa sekejap sangat????????????????

sepanjang pergi rumah sedara, nasib baiklah sedara mara semua bermulut manis.  takde nk tanya pasal pregnant ke apa.  sebab masing masing tau kot ktorg nk honeymoon dulu.  eh nampak ke dari raut wajah kami? wakakakakkakakakaka....

okaylah sebenarnya boring dan malas buat kerja.  bosan pandang lesen lesen ni...muak! 

minggu ni mesti sedih nk tidur malam sebab suami takde.  minggu lepas seminggu sama sama buat kerja rumah, masak, kemas bilik, lipat baju, basuh baju, sidai baju, habiskan kuih raya, tengok tv...ah sedih lah....!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails