:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Tuesday, February 5, 2013

umar raihan :: first time mandi laut

assalamualaikum


dari dulu hati membuak buak nk bawak anak mandi swimming pool.  berangan nk beli pelampung yg best.  dulu aku ada pelampung itik....abah belikan.  hehe.

masa kt langkawi, ktorg stay kt awana porto malai.  swimming pool ada.  tp bapak umar raihan cakap ''tak payah lah turun, situ ramai mat saleh bogel''...aikkk..anak turun tak boleh, bapak turun boleh ye bangggggggggggggggggggggggg???  sempat dia usha mat saleh kan.  susah susah je.  usha aku sudaaaa...haha.

lepas tu, nk merasa pantai langkawi memang tak lah.  umar raihan takde chemistry dengan langkawi lepas amukan puaka dia tu.  so memang tak jejak lah kami ke pantai.  even dok kt pantai chenang.  haha.

last week, membosan kt rumah.  aku ajak laki aku g pantai puteri.  mula mula dia tak mau.  lepas tu aku goda lah kan...eh mau tak tergoda dengan bini dia ni.  terus ON.  eh ON pergi pantai lah, bukan on apa...kihhhh...

sampai pantai, aku check........leeeee derrrrr...umar biyakkk...masuk toilet, basuh kt sinki je.  paling bagus, pampers aku bawak sekeping je...natijahnya, umar pakai seluar je masuk pantai.  aku berdoa sepanjang perjalanan dari toilet ke pantai [lebih kurang 0.5 -1 km] janganlah kau kencing kt mak nak....alhamdulillah, mendengar kata anak seorang tu.

mula mula kasi dia pijak pasir.  pastu aku teringat orang orang dulu.  selagi takde adat pijak tanah, jangan dijejakkan kaki ke tanah anak tu.  alamak!!!!!  tp..............belasah jelah.  lagipun mak aku tak pesan pun.  dulu tu, mungkin arwah embah ada lagi, so masih berpegang pada adat ni kan.fuhhhhh

umar sangat comel.  dia kuis kuis kaki dia kt pasir tu.  mula mula macam gaya geli.  tp dia macam suka je.  jangan terkencing sudah sebab stim kuis kuis pasir.  haha.

lepas tu aku dudukan dia.  dia pegang pasir.  ahhhhh kalau ingat balik, memang gaya yg comel sebab pegang pasir then genggam pastu..............ngapppppppppppppppppppppppppppp masuk mulut. memang comel kamu nakkkkkkkkkkkkkkk!!!!!  ate dah rupa nasik ke pasir tu..

ayah dia dah lupa daratan dah.  dia tak main lah berenang renang di tepian.  sudah ketengah dah... tp masa ktorg pergi tu, walaupun ayah umar raihan dah ketengah, tp still cetek lagi.  macam PD lak landainye.  aku je tak berani nk ke tengah.

aku pun bawaklah umar tengah sket.  eh tak tengah pun.  gigi air je.  since aku tak bawak seluar spare, aku pun mencangkung jelah. penat kot.  lepas tu aku panggil suamiku suruh dia handle umar raihan.  ehhehehe...mengelat kan.


ni yg dia bawak anak dia ke tengah sekali.  cetek je tu...


lepas tu, aku suruh je dok tepi tu diam diam...diamlah sangat sampai umar asyek banget isap jari.  masin kan.  sedap lettew.  sebelum ni makan bubur mak nya tak berapa nk masin.  masin pun masin gituw gituw jew...

kejap je main kt pantai.  lepas tu pergi toilet, mandi kt sinki.  dalam kereta, susu mentido terus.  penat macam berkuak lentang bagai anakku....padahal dok kuis pasir je.

balik rumah tengok muka dan kaki bercalar sikit.  mungkin sebab kena pasir.  kulit baby kn fragile.  tp esok tu dah baik dah. 

alhamdulillah, tak de apa yg buruk terjadi.  tu yg sebelum maghrib settle kan semua.  tak mau dah jadi macam kt langkawi hari tu. 

jadilah kan pengalaman umar raihan mandi laut ni.  dengan tak pakai pampers, dengan takde pelampung bagai.  jadi le nakkkkkkkkkkk.....


6 comments:

Lyena Vee said...

sedapnyer lahai pasir tu ye umar? hahahaha. jadi la tu etty, intro. nanti2 boleh p lagik kannnnn

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

nanti standby sume siap2 plan baik2 baru gi lagi

Unknown said...

wah...syoknye Umar Raihan dh main air laut...:)

Julia Johari said...

hamboiii baby umar sampai isap jariii tuh...heheh laut air masin nak try rasa cm ne eh bb umar heheh yeyyy dpt gak pi lauttt kan umar...

anez zamri said...

berani umar mandi laut..hannah penakuttttt..haih..nk kena biasakan bawak g laut kot..hehe

salam kenal..follow sini ekk ;)

Unknown said...

Boleh ke ajk baby mandi laut? Kalau sunburnt macamna?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails