:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Saturday, January 15, 2011

takde point pun, saja je nk bebel.

hello hello


kalau korang perasan, tarikh kawin aku dgn bff gedik aku, dekat dekat je. mula mula asmida, lepas tu ijah, lepas tu eena, lepas tu farazura. macam tak percaya!!

yelah, kitaorang ni semua kenal masa sekolah tau. kecuali ijah, kami sekelas dari form 1 sampai form 3. kelas yg pasif gila kalau ada cikgu tu. haha. semua aimed kelas kitaorang sebb semua cikgu kata kelas kitaorg lembap. sebb semua melayu. hampeh punya cikgu!

tp sebenarnya, tak lah berapa lembap. cuma kami semua malas je nk tonjolkan diri masing masing. humble katanya. * yelah tu.

bila fikir fikir balik, seronok rupanya kawin dekat dekat ni. yelah. banyak perkara boleh share, boleh tolong.

macam aku. aku tak lah sibuk bebenor kt office tu. tp aku busy gtalk dgn eena, asmida. hahahahahahah. eh takdelah teruk sgt. asal ada kerja aku sign out. tu yg budak budak ni geram kalau kena bukak window baru nk gtalk. hehe.

aku lebih suka gtalk dgn dorang! lari focus tu biasalah. kata darah manis. ngehngeh.

dari op, mua semua nk refer kt each other. bila rasa dah cantik, dorang kata tak cantik, terus mind set pun kata tak mau lah tak cantik. padahal ada je yg cantik. *kan dah kata, gedik!

lepas tu, kalau dapat quote baru dari vendor, terus nk forward kt dorang, tanya okay ke tak. sebab aku rasa, eena paling rajin buat review. so harga harga tanya dia sebab dia expert! thanks eena...

lepas tu, kalau tak dapat apa apa, mesti tunggu dorang on gtalk, nk luahkan kt dorang.

semua nk ikut bff kan. patutlah namanya bff gedik!

aku lagi suka bercerita dengan dorang instead of bercerita dengan budak office. sebab budak office aku tak berapa nk best.

term tak berapa nk best tu adalah dari segi mungkin dorang tak terdedah sgt dgn dunia blog, so dorang tak tau idea yg fresh, yg modern etc etc. mind set dorang skrg, adalah apa yg berlaku dlm hidup sekeliling dorang.

contoh eh aku bagi. pasal wedding favor. apa org melayu cakap tu, berkat eh. ala, yg isi dalam beg tu lah.

aku punya, at first memang nk bagi macam macam. just like typical malays lah kan. tp najib kata, buat apa bagi lagi, masa majlis tu, dah makan macam macam, so buat apa bagi makanan lagi. okay fine, diterima juga idea tu. * so far, akan datang tak tau camne idea tu.

so, either nk bagi barang atau makanan. tp 1 quantity je.

and sebenarnya dalam kepala dah ada idea nk bagi apa. cuma nk dapatkan best price. well siapa yg nk beli mahal sedangkan masa masih panjang ni kan, so sempat nk cari lagi murah.

dah survey macam macam tempat.

sekali tu, member office aku dengar yg aku tengah mencari benda tu. dia macam tak setuju. so dia came out with 1 idea. aku dengan bersungguh nk dengar ni sebab cara dia bagi idea tu macam menarik gila.

''aku nasihatkan ko apa kata ko bagi je sapu tangan kecik kecik yg ada sudu garfu mini tu. org sekarang banyak bagi tu''

reaksi aku....

''hellooo ----------------*&^%$!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!''

spontan okay. hahahahahhaha. gila jahat mulut aku.

mati mati aku ingat dia nk bagi idea yang best. sebab dia muda lagi. muda dari aku, tp dia dah kahwin. so ingat idea dia fresh dari ladang. sekali tak!

terus aku email bff gedik aku cakap tak best bercerita hal kahwin dengan officemate, lagi best bercerita dengan korang, cepat gtalk!!!

adeh...aku menyampah gila dengan idea sapu tangan tu. sapa punya idea dulu ntah!

nasib baik ada ex officemate yg ada idea best macam aku. aku terus call dia bagitau. terkekek dia gelak.

hari tu masa aku g kedai borong tu, pun sama. officemate aku tunjukkan benda tu *sapu tangan yg paling dibenci.

''ty, nanti ko kahwin, ko bagilah ni ye''
sambil tunjuk kt bendalah tu.


euwwwwww pehlis lah wey....

aku rasa, aku patut berterima kasih pada bride blogger. sebab dgn adanya komuniti macam ni, dapat kembangkan lagi idea. tak lah ditakuk yg lama je. boring kot.

well, aku tak lah kutuk orang yg pernah bagi tu dulu. tp zaman skrg, orang akan fikirkan praktikalnya benda yg akan diberi. contoh mcm benda yg akan aku bagi nanti, praktikal. orang boleh simpan dan gunakan.

kalau sapu tangan tu...praktikal ke?? air pun tak serap kot.

tu lah maksud aku, sapu tangan tu tak praktikal langsung.

oh ye, kalau ikut idea dulu dulu, orang akan pilih sapu tangan yg boleh serap air. baru orang tu hias dengan bunga bunga.
tp yg sekarang ni, dah siap hias. tp kualiti sapu tangan tak best.

idea lain.

kalau bagi bekas telur macam bakul, porselin ke...bekas tu boleh pakai letak brooch. praktikal bukan???


so dari habiskan duit bagi barang yg orang akan buang, baik habiskn duit beli yg mahal sket, tp praktikal.

betul tak cakap aku...??

correct me if im wrong!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails