:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Wednesday, May 9, 2012

3d scan at 33 weeks...

assalamualaikum

balik dari kursus peneman semalam, kami laki bini ke klinik panel aku.   main purpose sebab nk amik stock iberet.  dah habis dah ubat tu.  then si suami mestilah request nk scan.  sian dia, last dia nampak anak dia, sebesar kacang tu je.  kui kui kui.  untung jadi ibu mengandung ni.

mula mula macam gedik je kalau cakap ng doktor ''doktor saya nk scan anak saya''.  asal datang situ, scan.  tak lain tak bukan.  pastu mula lah kitaorang buat ayat camne nk mulakan utk scan tu.  nk cakap anak kurang gerak, aku rasa waktu tu mmg jarang dia gerak gerak.  aktif kang lepas lunch.  so mmg normal waktu tu dia tidooo like daddy.  haha.

tapi bila masuk je bilik doktor, salam salam [doktor mmg best], dia tengok pc dia, cakap eh lama ye kita tak jumpa.  last jumpa minggu ke 28.  doktor nk tengok buku merah. just tengok HB je sambil cakap ''ni yg saya tak suka ni, awak makan apa sampai rendah HB ni.  tp skrg dah normal okaylah kan.  jgn skip makan iberet tu.  okay jom scan!''.
fuhhh nasib baik dia tak tengok pertambahan berat badan.  sebab ada sorang m2b ni, agaknya dia monthly check up kt situ.  nurse tanya, air gula dah minum kan.  tp aku tengok badan dia kecik je.  aku dah risau dah time tu.  kot kot tiba tiba dia suh aku minum air gula kan...noooooooo.....

sampai katil, scan scan scan.  doktor check saiz kepala, berat, banyaknya air ketuban, kedudukan uri.  pastu baru perasan ''eh doktor ada 3d scanner dah?''....''iyelahh hari tu awak yg request suh beli.  so that awak boleh datang tiap tiap bulan kan''.  kahkahkahkhah.  mcm kelakar je aku pulak yg request.  [gurau sebenarnya tu, cuma tiap tiap bulan datang tu betul..hehe]

no wonder lah dia tanya dah buat 3d scan ke belum sebelum dia scan tu.  laki aku pulak jawab ''tak sempat nk buat hari tu, kalau buat time ni, nampak tak doktor?''....''awak doa doa lah nampak, sebab hari tu ada je sorang patient ni dah 30++ weeks pun nampak lagi''

rupanya klinik dia pun ada 3d scanner lewww....

tapi betul lah org kata 3d scan sesuai buat sebelum minggu ke 28 - 29.  sebab time aku ni, mmg susah nk tengok.  dah memenuhi ruang.  nampak tu just nampak figure samar samar je.  tp nampaklah dia tengah main main bubble dalam tu, tangan tengah menggenggam, nampak tapak kaki semua.  ah rindu dah kt anak...suka lah suami aku dapat tengok anak dia kan.  tergelak gelak je dia.  lagi lagi bila dah confirm kan gender.  dia macam amazing gitu.

lama kot scan tu.  sbb nk captured muka anak kan.  sampai aku kena mengiring kiri ke kanan bagai.  tp hampa, tak dapat jugak tengok full muka dia.  bagus bagus, kecik kecik jadi penyegan ye...haha.
at last kami semua give up sebab tak dapat nk captured muka baby betul betul.

dalam kereta nk balik, aku tanya suami ''nampak tak mulut dia main main tadi''...sambil aku ajuk mulut tu.

suami jawab ''nampak.  nampak macam mulut u je, mulut jawa!'' cesssssssssssss....
* mulut jawa ni macam juih sikit bahagian atas tu.  tak taulah jawa lain, tp kalau kaum kerabat aku, mmg camtu.  mulut comel.  hak hak hak.....

sampai rumah, kami berdua dah start rindu balik dengan anak kami yg dalam perut ni....

alahai nak, mama tak sabar ni, tp dalam masa yg sama, mama  nk kamu lama lagi dalam ni, so that mama boleh rasa kamu gerak gerak dalam perut mama.  keluar bila cukup masanya ya sayang....ikut edd doktor rina bagi tau.


hahahahha




8 comments:

Shakina Farhan said...

best dapat doktor mcm ni..hee..memahami kan..xsbr nak scan 3D..lagi 4 minggu..hee

e.t.t.y said...

tu lah kina. doktor ni mmg best pun. kalau kina ada kt melaka lagi, dah suruh dah kina datang klinik tu..

ctmah said...

mesti suwitkan dapat usha baby.x sabar gk nk tunngu 24hb ni..harap2 la baby sihat n sempurna

Cik Puan Mimi said...

amboi..seronok bebeno laki bini..heheh
tp mmg pon..ble balik rumah tu. rindu nk tgk bby lagi..padahal bby dok dalam perut tu je..hehe

Hunny Kitty said...

i nak p buat this weekend! hehehe

~ NANA ~ said...

wehhhhh i rindu saat2 ni semua!!!

Nadya Zahid said...

i buat last week, tp dah susah nak capture..coz babies active sgt...heheheehe :) pastu dah xnampak full dah muke doc ckp coz dah penuh ruang..heeheheeh
kalau makan iberet tu..obimin kene makan jugak x?

e.t.t.y said...

nana - tp at least anak dah depan mata. dah tak payah fikir, bergerak ke dia. haha. i tak sabar nk tunggu dia kuar...

nadya - kalau iberet folic tak payah sbb dah mmg ada acid folic, vitamin lain dah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails