:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Monday, June 10, 2013

expo barangan elektrik & rumah 2013 melaka

assalamualaikum

sabtu lepas, memang ktorg plan pergi expo barangan rumah kt mitc.  tak silap, event ni setahun atau 2 tahun sekali.  tahun lepas bulan 6 jugak dia buat.  time tu aku tengah berpantang.  tahun lepas suami beli peti ais dua pintu kt sini gak.  tu hadiah untuk mak aku.  rasanya murah kot.  rm1000 utk saiz kt rumah tu.  tak sure berapa liter.  tp mmg besar.

so tahun ni, kitaorang aimed untuk rumah ktorg lah.  mana tau songly participate dalam event ni, boleh beli lagi kt songly kan. songly tu nama kedai letrik yg suami beli tahun lepas tu lah.
 

sebelum ke mitc, ajak suami pergi batu berendam dulu.  survey kt kedai elektrik yg kawan kawan kata murah.  kedai elektrik sam nama dia.  kt melaka baru.  umar raihan time tu tido, so aku tunggu diam diam dalam kereta.  
suami datang bawak senarai harga yg dia dah dok survey.  sebelum tu kami survey jugak harga harga ni kt court mammoth.  court mammoth tu walaupun macam mahal, ada jugak yg murah tau.  pokok pangkal, survey......
suami cakap, okaylah kt sam tu murah.  customer service pun okay.  uncle tu layan baik punya even suami nk survey je.  

sampai mitc alhamdulillah dapat parking depan pintu masuk je.  dah bukak stroller, terbangun pulak anak aku tuuuu....terkebil kebil mata tengok mana mak bapak aku bawak aku ni....baringkan dia dalam stroller.  dok diam je...

jangan terpedaya dia nk dok baring dalam tu.  terus dudukkan dia.  nk bagi diam, jangan ikat belt.  kang meraung raung kang.  so biar dia relax camtu je tengok orang lalu lalang.

masuk je entrance, belah kanan kedai raymond tak silap.  jual electricity.  tengok barang barang yg ktorg survey kt kedai sam tu.  menakjubkan, barang kt expo lagi murah dari kt sam.  tp beza seratus dua jelah. takdelah beribu ribu kan.  mungkin expo, harga tu diturunkan lagi.  kalau harga kedai, mungkin mahal dari tu.  so suami tengok aircond & peti ais.  harga sini memang murah.  so sebat terus.  lagipun, raymond ni je pun yg ada kt expo ni.  takde persaingan kedai letrik lain.

cari perabot pulak.  suami cakap nantilah beli sofa tu.  nanti dia survey betul betul.  dia minat sofa leather.  aku minat kain.  tp fikir fikir, kang susu anak tumpah, makanan dia tumpah, kang jadi tak elok.  so better leather.  lap lap je kan.  tak complicated nk membela.

masuk pulak booth recycle furniture.  recycle dari hotel hotel.  so far ikut pengalaman aku masuk kedai recycle ni memang tip top lah condition dia.  cuma aku agak seram kalau pakai barangan dari hotel ni. hahahahah...gila paranoid kan...


husband berkenan nk beli kerusi ni 2 bijik. aku dah nampak dah harga dia.  tp aku ingat suami aku tau harga dia gitu. dah dia excited nk beli kan, kita layan jelah.  pung pang pung pang, rupanya dia tak tau tu harga dia...per piece okay.  dia ingat rm430 tu harga 2 bijik. wakakakakakak...tergelak gelak aku.  terus cancel.  dah lah recycle, jual mahal lak tu.  tp ktorg amik drawer kt RF ni.  white drawer tu baru.  harga pun okay.  ada diamond diamond.  sorry takde gambar.



pusing pusing pergi pulak area bedding.  termasuk area sweetdreams.  eh cantik lak almari ni, bla bla bla, datang pulak SA dia.  peramah pulak tu.  terus tersangkut. 
pung pang pung pang, eh terbayar pulak deposit.  wakakakakakkakaka...kotrg booking dulu katil queen sebab tak sure berapa besar master bedroom kitaorang nanti.  tp almari best gila ahhh 8x8...mulanya nk pilih fully cermin.  tp aku takut.  kang terbangun malam malam nampak 'orang' kt cermin.  wakakakakakakak...terus pilih design lain. 
tp katil aku pilih yg ada diamond diamond gak.  cuma warna divane board tu tak putih lah.  oak je.  design ala ala katil yg husband duduk tu.

umar time ni dah cranky habis dah.  dukung tak mau, letak tak mau.  dia nk berjalan.  ate dia mana ada kasut kan.  ku gagahkan jugak lah dukung dia...nasib baik bawak wrap kain batik tu.  senang sket nk dukung.

setel urusan katil, tilam, almari, aku cakap aku nk duduk tepi tepi rehat, nk bagi umar raihan makan.  so husband, u pergilah survey lagi barang barang lain.  aku pun suap umar.  dia lapar rupanya...kusyuk dia makan. 


aku bawak bekal oat, buah mangga je.  dah ini favourite dia sekarang kan, layankan je.  kang dia bosan, tukar menu lain pulak.

untunglah makan sambil tengok kartun.  hilanglah jugak semput aku dapat rehat.

pastu suami datang, dia suruh cepat cepat.  dia dah pilih peti ais, dia suruh aku pilih mana aku nak.  aku cakap u jelah yg pilih.  tp dia cakap ''i nak isteri i yg pilih. so i akan beli pilihan hati isteri i''..yo yo je lahhhh bangggggggggggggggggg....

tu yg berkesudahan kt kedai raymond....selesai.  best kt raymond dapat free gift bekas beras tu.  untung tak payah beli kt tupperware tu.  ni brand sharp lagi.

nk redeemed hadiah.  sebab dah banyak melabur kan.  rupanya kena kira deposit, bukan harga asal.  cinabeng betul...dia nak at least rm2000 in single receipt.  manalah ktorg mampu nk bayar gitu kan...

dorang suggest suami aku masuk yg bilik ada banyak duit duit tu.  duit yg terbang tu.  nk beratur ramai gila...aku pun dah start emo, lapar....umar pun meligat time tu, aku lepaskan je dia merangkak.  waakakakakakak...pastu laki aku ajak balik. wahhhh taktik menjadi.  mesti dia tak smpai hati tengok anak dia merangkak takde kasut tu.  wakakakakakakak

 
end up makan kt restoran arab.  disebabkan lapar gila macam nk pengsan, atkins diet ntah ke mana. aku order kebab.  kui kui kui..budak ni makan roti pita tu, dan biskut dia lah...

insyaAllah beli barang sikit sikit dulu.  rumah dapat kunci, renovate sikit baru dapat barang barang yg ktorg beli ni.  boleh masuk lepas raya kot.  cepatlaaaaa......


7 comments:

~ NANA ~ said...

etty...kerusi tu sumpah cun!

kat kuantan expo ni next week...i nk pegi tgk jugak...hehe

Asz Miza said...

Bestnya shopping barang umah...iols ni bila la nak ado umah sndirik....

lawak ar part yg bangun tetengah malam nampak orang..hahaha..

diary_ciknaa said...

kerusi pepel tu serius lawo!

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

kat KL ada ke ek ekspo cenggini?

e.t.t.y said...

yana - confirm ada. pastu confirm byk pilihan....selalu buat kt klcc. homedex ek nama dia...gitulah

LisaLisut said...

haha paranoid brg hotel.agakla kan.tp ok kot.lawa kerusi tu.
so far i mmg beli brg electric ms msk rumah skrg kt court mammoth sbb byk discounts dpt dr SIL.dia mgr haha.pkai staff purchase hikhik. mmg jimat bganda2.

dlu ms i survey almari full mirror apek cina pn ckp jgn woo nt tkjut woo heart attack.hahaha.let go d idea.sigh

Aty Fared said...

aty pon suker kalau dapat tengok2 perabot ni..kalau dapat beli lagi double teruja..heheh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails