:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Monday, June 17, 2013

umar raihan ikut mama pergi family day

assalamualaikum

sabtu lepas, berdua dengan anak pegi pantai puteri.  office aku buat family day.  alhamdulillah, menjadik jugak plan kami nk buat family day ni.  selalu asyik tertangguh je.  kalini, by hook or by crook, kena jadi jugak.  walaupun apapun rintangan.

tugas aku seperti biasa lah, seksitary je.  wahahah.  tugas tugas lain, orang lain.  presiden kena bagi kt org yg pandai bodek boss.  kui kui kui...

tapi sayanggggggggggggggg....suamiku di perantauan waktu tu.  so kenalah gamble berdua je dengan anak.  tp sedih lah.  dah lah jarang ada waktu waktu camni, tp suami lak tak dapat join.  jeles je gua tengok kawan kawan lain laki bini main games tame-tame berpimpinan tangan.  ewahhh...


umar tah apa apa, dia boleh bangun awal gila hari sabtu tu.  dah ku pujuk pujuk, tido lah umar,kang kita nk jalan jalan.  nanti penat.  nan ado.  lagi dia buli mama dia adalah.  adoyai.  kalau kacau ayah takpe, ni mama mama mama.  last last aku surrender.  aku bangun siapkan apa yg patut nk berpiknik ni.  panaskan bekalan dia, siapkan susu, baju mandi bla bla bla.

terkejar kejar jugak aku nk buat semua.  sebab janji ada kt pantai jam 8 am. tapi aku terhegeh hegeh lagi kt rumah dengan kelek anak.

dekat pukul 9 baru aku gerak tau.  seperti yg dijangka, umar raihan tido dalam kereta.  sian dia.  baru kejap tido, dah kena kejut.  sebab skrg kan dah tukar carseat.  kalau tido dalam carrier tu, aku angkut je lah carrier tu kan.

sampai sana, untungnya aku.  ramai nk dukung umar raihan ni.  pastu, dia pun jenis tak kisah sapa dukung, dia on je.  cuma dia tak boleh nk main sama sama.  peel kedekut.  wakakakakak..aku bawak gak toys untuk dia main dengan tasneem ke.  tp kemain lagi kedekut anak aku ni.  tasneem pegang itu, dia nk itu.  tasneem pegang ini, dia nk ini.  camne???

alhamdulillah.  tak banyak ragam.  dia pun happy kot dapat sedut udara segar.  kebetulan hari tu tak berapa nk panas.  pantai berombak kencang wa cakap luuu...takut wey nk turun mandi laut.

umar ni cukup makan, cukup minum senang tidonya.  dah makan, aku pun bagi minum pulak, aku pakai babywearing kain batik aku tu, melena dia.  seronok aku.  lama lak tu.  sepoi sepoi angin kan....lepas bangun, nangis kejap sebab dia tak nampak muka aku.  tp lepas tu elok main korek pasir.  lepas tu orang lain dukung.  aku pun selamat melantak ayam bbq.  kui kui kui...

pasni boleh lah handle umar raihan sorang sorang kalau suami ada hal.  i kan supermommy yg gojes wakakakakakak


 mama bawak toys untuk umar main sama sama dengan tasneem.  tak mau lah berebut.  tak baik kedekut tau....

haaa ni masa dia tido tu.  ramai ingat dia ni terbiasa tido buai.  tp sebenarnya, mana penah berbuai budak ni.  cuma dia senang tido.  tepuk tepuk, zzzzzzzzzzzzz....ni lah untunya berbabywearing.  tak payah memahal, kain batik dah cukup untuk lenakan anak.....dapat bw yg mahal adalah bonus...tp ku cukuplah dengan kain batik ni...


tengok...ini adalah babysitter umar pada hari tersebut.  suka nau dia dengan uncle hairull tau.
dengan acik syima pun kemain lagi.  takpe takpe, acik syima kena amik berkat.   hew hew hew.


elok je tau baring camtu.  agaknya sebab hairull yg approach dia dulu. tu yg dia kenal hairull dan asyik nk melekat je...


 ni dia dengan acik laila dia.  acik laila ni kemain suka melayan dia...


 amboi rambut ko nakkkkk...kemain spike...!!  ate dah macam rambut goku mak nengok!


 duduk diam diam.  bagi makan biskut pulak.  kita layankan je perut dia tu.  senang lah hati nya tu. 
 hairull lagi...


 eh ada sikit gambar aku tidokan umar tu.  gambar aku sikit je.  sebab tak main game.  pastu asyik kt tempat makan je.  hahahah nasiblah ayam, ikan tu protein.  tak kacau atkins aku.


 ada exchanged gift.  see tengok tu.  tak berenggang dengan acik syima dia.  acik syima amik hadiah pun dia nk enterframe sekali.  fuhhhhhhhh....amik lah berkat ni acik syima oiiii....dah sesuai lah tu...hiksssss...

exchanged gift ni, sorang kena bawak hadiah worth dalam rm10.  belum gaji kan.  alhamdulillah aku punya hadiah not bad lah. 


 ni family portraits.  ramai takde dalam ni.  ada yg dah balik awal. 

majlis selesai dalam pukul 1 pm.  time tu pun cuaca molek molek.  tak membahang.  selamat!!!  laki aku dah bagi warning.  hitam anak aku, siap kooo!!! wahahahahahh

terima kasih uncle hairull, uncle wan, acik syima sebab tolong babysit umar raihan...hehe


6 comments:

PussyCat said...

sengal najib pnye warning.haha.boleh bygkan mulut dia smbil warning u etty. hehe

LisaLisut said...

umar ni mcm hannah versi lelaki la..hehe..

cool gile mak umar pkai kain batik berbaby wearing okkk.hahaha

if i kan,xde husband mmg xpegi.haha clingy so much.lps tu nangis xdpt join hahaha

anez zamri said...

seronoknya family day..
umar gud boy betul ye..baik jer taknak susahkan mama iye..

ctmah said...

auww..gambar umar ni menggoda2 aja.dah le putih =)
etty!i pernah keluar berbaby wearing.pastu ada suara2 sengau cakap i macam indon.huishhh!terus i hangin satu badan =(

Unknown said...

haha...ayah umar takut anak ye ireng ke?sabo jela ye...:)

MyBabyLane said...

Salam perkenalan! ;)

Comelnya umar raihan!! Semoga membesar menjadi anak yg soleh.. Aminn.. :)

Anyway, jemputlah ke blog http://mybabylane.blogspot.com untuk baju kanak-kanak jenama Gymboree! :) Stock baru sampai dari US minggu ini.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails