:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Wednesday, June 19, 2013

rumah kami : cari idea untuk dapur

assalamualaikum

alhamdulilllah, kunci rumah dah dapat minggu lepas.  tengah tengah sarapan dengan #kamibuddiestakkanpernahberpisah, husband call.  dia tanya ''cuba teka, good news apa?''..aku ni medangnya malas berfikir, so aku paksa je dia bgtau.  haha.  suami jawab, kunci rumah dah boleh amik.  memang betul happy suara dia.  yelah umah dia kan...
petang tu semangat dah g mengambik kunci tu.  bukan je amik kunci, dah siap buat lawatan muhibbah.  tanpa aku pulak tu. ciss...

hari jumaat, dia uruskan urusan masuk letrik dengan air.  dan kebetulan ayah mertua pun ada kt melaka, ayah pun join sekali tengok defect rumah.  tengahari tu, aku half day.  recheck lagi sekali.  alhamdulillah, tak banyak pun defect.  tiles semua dah ketuk takde yg rongak.

hari sabtu, suami pergi pejabat developer hantar borang defect tu.

hari isnin  air dan letrik datang.

dipermudahkan.

suami cerita, hari jumaat ni, orang grill pun datang nk buat ukuran dan kira kira.

oh pasal grill ni, alahai...bilik tengah dan belakang,ada tingkap pulak kt ceiling tu.  satu hal nk kena tambah grill kan.  rasanya kt toilet master bedroom pun ado.  aku cakap kt suami aku, letak grill yg biasa tu je.  tak payah nk kerawang sangat.  hehe.
grill pun dah pilih.  nasib baik we both husband n wife tak pilih yg banyak bunga bunga.  simple simple je pun.

cuma tengah sentak otak fikir dapur.  dapur yg kemain kecik.  benci aaa developer ni.  bagi yard sampai 5 kaki, nk suruh renovate lettew...sebab dapur kecik sangat. ada gambar dapur aku share kt segram aku.

kitaorang sekarang tengah pening nk renovate ke tidak dapur tu.  kalau tak renovate sekarang, nanti camne nk renovate.  sebab kena pecah bagai kan.  rumah berhabuk.
kalau reno ssekarang, melibatkan uwanggggg yg banyak.  pecah dapur je dah dekat rm20k.  acane?

so marilah kita jamu mata gambar gambar dari google ni.  menggunakan keyword small kitchen ideas.  hahahahah.  berangan tu tak pernah salah uolsssss.....



 aku memang berangan nk island tu...senang nk bekfes, makan situ kan. 




 tiba  tiba macam ada idea pulak nk buat macam ni.  teringat cerita full house [korea].  mmmmmmmm yummehhh



 aku suka idea dinding batu bata tu....



 biasa biasa je pun.  cuma aku suka idea papan hitam tu.  mama tengah masak, umar boleh belajar math kt situ dengan ayah.  ayah terel math.  hahaha.


aku ada try design tadi.  online apps je.  try lah korang. best.  tp sebab expertise aku bukan ke situ, so tangan aku lenguh.  haha alasan baik punya. 


13 comments:

Unknown said...

bestnya dah ada rumah sendiri...

kita belum ada rezeki lagi...:)

Unknown said...

iols suke yang kale merah tu...no.2 atas dari papan hitam tu....semart la...selamat mendeko2 jugek ye.....:) tumpang happy bila kawan2 dah start nak masuk umah sendiri...:)

Unknown said...

lin pun berangan nak ber-island bagai..wahh...dh berangan2 deco2 dak etty nie

safurara said...

sume cantik.get ready ongkos je.hehehe.

LisaLisut said...

Mak oi pecah dapo je 20k gulp. K prepare mental now sbb i pn rs dapo cm kecik tp hrpnye2 x gagaga...if buat skrg duit xde tp if buat kendian jenuh nt bising reno habuk sne sni. I percaya cntractor u can do it! Hehe

Unknown said...

cantek idea bata2 kaler biru tu...

klu kabinet dapur xde tuk kat belah atas mybe sesuai la ngn idea bata2 tu.. xde nmpk serabut... :) heeee

Rosmawani♥ said...

Suka dapur kecik2 kan.. Tp pngalaman ros ade island bar kna ade meja mkn jgak.. Hihihi... Dapur luas best masak..ekkeke :p

meowwmania said...

haaa yg kaler fink tuuu santekkkk!!

ctmah said...

sila deko cantik2 ye etty..nanti i tiru u pulak..i punya dapur pun kecik ajoo..i n husband dah psg angan2 mak pak jenin nak buat cam no 1 tu.kekekek

Rilla said...

U buat kitchen cabinet dan rak, so manfaat la segala space.

I punya rumah pun dapur kecik kot rasanya, hujung tahun baru siap, tengah mencari idea jugak ni

Shakina Farhan said...

menarik yg ade blackboard tu..

Cik Puan Mimi said...

Cepat la deco rumah. X saboo. Untunglaa dapur cantikkkl mak etty

Julia Johari said...

Cantik tau semua gambar dapor2 tuh....nak verangan gak boleh mommy umar raihan hehehhe... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails