:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, April 26, 2012

3rd trimester

assalamualaikum

dulu tengok orang mengandung macam pelik kenapa dorang jalan lambat lambat.  even bila aku dah mengandung pun, aku pelik tengok orang orang ni jalan lambat.

haaa sekarang amik kau!!  baru tau kenapa....

bottom part tu dah mula sakit.  kadang kadang terfikir, eh anak ni dah kebawah ke.  baru bape minggu.  tapi kalau rasa perut kiri kanan keras.  so aku assumed sendiri, konon kiri kepala, kanan bontot.  gituuu...kikiiki.

kalau pagi aku aktif lah jugak.  yelah being PA kan, tak sah lah kalau tak kehulu hilir menyibuk kacau orang.  tapi kang belah petang, azab....!  sampai rumah pun dah lembik.   lagi lagi kalau dah menghadap laptop kt rumah tu.  kena duduk atas bantal, lepas tu kalau nk bangun.....ya Allah....seksa sangat tau. 

oh okay, aku tidaklah merungut di sini.  cuma nk ceritakan pengalaman masuk trimester ketiga ni.  instead of sakit sakit time pregnant ni, lagi banyak kenangan terindahnya tau. 

bila baby U [cecey dah ada nicknames nampak. mama hover] kick tu, subhanallah...seronok nya mama.  perasaan marah kt papa sebab papa tak belikan mama sundae cone terus tukar jadi seronok gilaa!!!  kalau boleh mama nk baby U ada dalam perut mama ni je.  eh tipu.  tak sabar nk tengok dia depan mata.  tak sabar nk buli dia basuh pinggan, basuh baju bila dia dah besar kang.  wakakakakakakak.  mama jahat...ada niat terpesong!

selalunya kalau baby kick-kick tu, papanya pegang perut mesti lepas tu senyap tak mo kick lagi.  that y masa tu instinct kuat cakap ni baby...........................sebab anak mama!  hiks...jeles lewww tu si papa. 

tapi malam minggu hari tu tengah layan cerekarama fahrin and fasha auwwwwwwwwww [laki aku pertikaikan kenapa aku minat fasha.  hahha jeles.  tp aku memang suka dia pun], papa pun berbaby talk ng anak dia guzi guzi guzi [tu ayat dia bila pegang perut aku] + [time main ng kucing] pftffffffff....sekali baby kick tangan papa lah...laki aku pun apa lagi, ni first time dia rasa kick yg sangat kuat dan berkali kali dan berfeedback [usap sikit, terus kick, usap lagi, kick lagi]...terus dia excited kemain.

''ui ui ui dia kick lah yang''....wakakakaaka aku tak dapat lupa lah ayat ui ui ui dia tu.  [nasib baik tak nampak muka dia time tu, mesti muncung muncung]  kemain happy.  lepas tu baby pun dah penat kick,  dia tidooooooooo...tp papa paksa jugak.  pastu booo layan lah pa, baby nk tido ni!!!

malam ni, bila papa datang melaka mesti dia rindu kt anak dia ni.  mesti dia sibuk berguzi guzi guzi kt perut aku.  yelah baru balik penang, rindu lew tu.  kadang kadang bukan rindu aku, rindukan anak dalam perut ni ha...jeles mama lewww...

last check up masa minggu keberapa tah, nurse ada cakap, masuk 3rd trimester ni, jangan terkejut pulak kalau jadi balik macam awal awal mengandung dulu.  aku dah gulppppppppp....tak mooooo!!!  walaupun aku tak muntah muntah, tp aku tak suka keadaan mabuk mabuk, keadaan tak suka cium bau bilik sendiri, tak suka bau kereta sendiri.

dah sekarang ni....welcome back 1st trimester.  i really miss u.....homen...!




7 comments:

Hunny Kitty said...

bby ai pun sama kalao papa dia pegang..terus diam....

Unknown said...

kelakar n seronok bila si papa/ayah/abah or watever panggilan la eksaited rs ank dia kicking tummy mamanye kn??rs bahagia sgt2 pn ade....

e.t.t.y said...

Hunny Kitty - sama gender lah kot anak kita. haha

MimahAjil - sebb kita yg selalu rasa kot, so kalau dia excited, kita pun excited.

Syima Syaz said...

huh etty...terbalik.anak i ni kalau abah dia yg pegang dia lagi ke main over dia guling n buat2 aksi...btl la u ckp... abahnya kalau balik kerja bkn kata rindu kat mak dia (walaupun pastu nanti dapat gak kiss2 dahi) tp dia akan ckp dulu dia rindu anak dia...ok..tak jeles...nanti anak dah kuar blh abah dia jaga kan....hehe

Lyena Vee said...

hi baby U! etty, wlecome to the penguin club. dah masuk 3rd trimester, konpem jalan cam penguin punya. pastu asyik rasa nak pegang bawah perut tu sebab namo sakit. hehe

e.t.t.y said...

syima - sebab u baby A!!!!!!!!!!! i baby U. betul tak teori i? hahah

vee - penguin? haha nk nynyi lagi pingu boleh? rasa mcm nk beli belt yg nadya beli tu. tp mcm dah lambat je...

Lyena Vee said...

hikhikhik. btol! cuba suh hubby u rakam cara u jalan. memang terkedek2 mcm penguin. sbb i pon camtu. haha! seb baek penguin comel :p. tu ar, i pon rasa nk bli belt tu, tp i dah lmbt sgt dh. for u, sempat lagi neyh. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails