:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Wednesday, April 4, 2012

milk production

assalamualaikum





jadahnya aku letak gambar susu lembu ni ha....hahaha.  dah kata milk production kan.  takpe takpe.

tapi teringat aku dulu masa aku chat ng cheyah pasal breastpump.  aku cakap aku nk beli avent double pump tu.  dia boleh balas ''mak aih, dah macam susu lembu pulak dua dua nk pam''.  haha. 




sebenarnya saja je nk kepoci kt blog.

alhamdulillah, entering 28 weeks, susu ku sudahpun keluar.  haha.  macam kelakar okay dalam bilik air gelabah sorang sorang.  lepas tu excited kemain dok picit picit [yes aku yakin, blog aku ni takde pun orang laki laki nk baca, kalau baca pun apa salahnya ILMU. bukan MELUCAH.].

keluar je bilik air terus call suami.  nk bagitau.  tp tak berangkat pulak.  rasa macam nk MMS je.  eh teruknya perangai siap nk mms bagai.  wakakaka.  bila dah berangkat, dia pun terkejut sama.  haaa tu lah, org suruh cari information tak mau.  kan dah gelabah.

last last aku sms nana.  since dalam ramai ramai geng SOS, dia je paling matang.  haha kandungan je yg matang.  belum ada masa lagi nk share dengan syima & nadya. 

nana lagilah, susu dah start keluar since 4 month pregnant.  dia kata normal.  aku tanya perlu ke nk pakai breast pad kan.  ceh over. 

cuma belum sempat nk cerita kt mak.  macam segan je.  mesti dalam hati mak terdetik, ''DAH BESAR ANAK AKU''.  wakakakakakakakaka....


okay, semangat nk kumpul duit beli pam best................!!


okay apa yg aku tau.  bila susu dah start keluar tu, rajin rajin kan bersihkan area puting tu untuk elakkan puting tersumbat.  kadang kadang kan ada macam benda putih kt puting tu kan, tu daki.  gunakan kain yg lembut untuk bersihkan kawasan situ.  kalau mandi, elakkan terkena sabun takut nanti kawasan tu kering.  nurse pun pesan, dari sekarang dah kena rajin sental kawasan situ.  gunalah losyen & baby oil.  situ banyak daki terkumpul samada daki kering atau lembap.  nurse pesan macam tu sebab dia kata kt GH melaka, bila anak selesai dibersihkan, nurse terus letak anak kt dada ibu.  so anak akan mencari puting ibunya.  jangan salahkan takdir atau anak, kalau dia tak mau dekat dengan puting kita.  kalau puting berkerak dengan daki macam manalah anak nk melekat kat situ.  anak pun bijak nk cari yg cantik, yg wangi.  hehe.



5 comments:

~ NANA ~ said...

hahaha ye la, i paling matang ;p cehhhh

lepas ni rajin2 la sental bersihkn daki kat area nipple tu k...hahaha

Fafau de Craft ( Zana ) said...

jgn malas2 yerkk...sonot baca..tumpang happy.. :)

Nurul Ain said...

klakor bc entry ni..

tapi nice sharing...=)

Syima Syaz said...

i baru ada kesedaran nak bersihkan...tp hana kata hari tu jgn kelaurkan dulu susu tu.nanti kang baby pre-mature... hold dulu naaa...

e.t.t.y said...

eh yg pre mature tu kalau u gatal gatal pam. haha. ni kalau u belek belek dia ada selaput putih. yg tu boleh je bersihkan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails