:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Sunday, March 28, 2010

katakan tidak pada product yahudi itu.

hello hello

baru je tadi, aku call en najib. tengah tengah bersembang tu, sempat jugak aku mengadu, melahirkan kekecewaan yang tak berbelah bagi.

''u kan, u tak rasa ke u untung dengan i???'' aku bertanya
''kenapa?''
''yelah, badan i gemuk''
cepat je dia jawab ''dah tau gemuk, dietlah!'' huh, pantas betul.
''eh eh, cakap orang, u pun gemuk gak''
''jap g i dietlah'' haaa, menjawab tu.

aku dah malas nk diet. sebab aku rasa dah kurus, tp kt weight scale, tak nampak turun nombor nombor tu ke tahap yg aku inginkan. tp org kata aku kurus!!!

aku tak mau orang kata aku kurus, aku mahu weight scale tu yang buktikan!!!!

aku makan macam biasa, cuma malam aku tak makan berat sangat. kot ye pun aku lapar sangat, aku minum je milo.

perkara kedua. aku sangat sangat down pasal yang ke dua ni.

''i tension lah. muka i ni. dah macam macam i pakai, tapi takde kurang pun. makin banyak adalah jerawat ni'' aku memulakan sessi kecewa.
''kadang kadang bila tengok kt cermin cam hodoh je, i tampar muka i'' huh, sadis tak pengakuan?
''u pakailah kiwi------ macam i. i pakai okay je'' si dia suggested. tp aku lupa nama product tu, extract buah kiwi katanya.
''masalahnya, bila orang lain pakai, i pakai, tak okay gak'' merungut lagi.
''erm, u pakai neutrogena, cam along''
''huhh, dah pernah pakai dah. biasa je''
''orang kata pakai petua tu, petua ni, i buat, tak jadi pun. amik air semayang 5 waktu, tak okay pun'' ahhh, jahil betul aku, menyalahkan wudu'.
''sabarlah, i tetap sayangkan u'' kata peransang si dia.
''tp i takmaulah dah kahwin nanti dok kt rumah asyik nk pakai bedak je, nk tutup parut jerawat''
''takpe, asal u pandai layan i. hahahahha'' bengong!!!
''nanti i nk trylah pergi klinik pakar kulit pulak''

tuuuu dia. kekecewaan aku.

ive faced with bad acne problem when im in uitm. part 2. actually, by kenal aku, masa muka aku penuh dengan jerawat. muka aku merah gila.
masa tu, tersalah pilih product sebenarnya. cousin aku pakai de ----- product. dia kata okay. aku gatal punggung nk pakai gak. at last, kulit muka aku makin nipis sampai merah.
jadi, jangan percaya product de de itu!
sejak dari tu, getting worse time by time! sampai malu nk facing dengan orang. macam macam aku try. semua tak jadi.

part 5 kot, aku pakai cymycin. *entah camne eja nya ntah.
masa tu okay dah. jerawat pun takdelah nk tumbuh sangat.

dan tahun tahun seterusnya, aku hanya pakai gel pencuci muka cam gamat, krim siang dan malam cap fair n lovely. okay passs.

kemudian, aku makin gatal punggung nk tukar product. haahhh, time ni lah mula naik sikit sikit jerawat tu. bila aku nk switch balik pakai gamat sume tu, dah tak berkesan!!! ahhh meroyan!!!!!!!

actually, masa tu taklah teruk sangat.

okay, aku cuba satu product mahal ni. aku beli starter pack je. bolehlah cukup untuk sebulan 2. masa tu, muka aku cantik gila. takdelah jerawat naik kan. sooo, aku assumed masa tu, aku serasi dengan product mahal ni.
aku laburkan duit, beli yg botol besar pulak.
aku hairan, adakah kombinasi bahan dalam product tu berlainan???
kenapa starter pack sangat bagus, manakala hok botol besar tu macam HARAMMMMMMMMM????

started from that, hohhhh! bayangkan sendiri.

jerawat tumbuh, jerawat batu. dok besar besar kt dahi, kt dagu, kt hidung.
* yg paling banyak tumbuh, pipi belah kanan. belah kiri cantik.

tp sejak pakai benda alah haram tu, belah kiri pun sama gak.

kawan aku, suggestkan pakai product botol purple ni. dia kata, muka dia okay pakai benda tu.

tapi dah aku kata, orang lain pakai, bila aku pakai tak berkesan!!!!!

aku jadi stress sekarang!!! mak aku suruh aku makan buah naga. sebab anak kawan dia makan, terus jadi licin muka dia. masalahnyaaaaa, aku tak suka makan buah naga tu. aku geli dengan biji biji dia yg banyak tu.

dan malam tadi, aku google klinik pakar kulit. biar aku serahkan pada yg pakar. dah malas nk masuk shopping complex yg ada kaunter tu. tu sume bawak sial! huhhhh.


aku cakap1: balik kl petang ni tanpa anak anak. esok interview!

bubye pengantin~to~be - take care!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails