:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers

:: mari ikut saya ::

Tuesday, August 9, 2011

suami yg dengki kt isteri dia.

hello hello

sebolehnya, bila kami berjumpa tu, mesti sembahyang berjemaah.

bila puasa ni, sempat solat subuh & maghrib je. isyak suami pergi masjid. * aku tak pergi terawih pun. kadang kadang je.

suami pesan, kalau solat berjemaah waktu isyak umpama mengerjakan solat sunat 1/3 malam.

kalau solat berjemaah waktu isyak & subuh umpama mengerjakan solat sunat sepanjang malam.

so, baik grab!

oooo baru ku tahu.

tapi, lepas sahur je aku dah start mengantuk balik. nk cepat solat, nk sambung tido! tp suami pesan lagi ''sembahyang jemaah tau''....aku - ''ala nk cepat, nk tido''
haha, mestilah jawapan tu buat suami menjegilkan mata dia yg sepet tu kt aku.
wekkkk....tak takut pun, tak takut....* pang...!

maka redha bangun ambil wudu' dan siapkan diri nk solat. suami saja ngade ngade melambatkan proses nk solat tu. ambil sejadah pun terkedek kedek. saja je tau....
aku - ''cepatlah yang oi. u tu tengah mc boleh sambung tido. i nk keje. kang ngantuk kt office. bla bla bla bla bla bla bla''
memang terus dapat cop isteri kuat bebel. tak pasal pasal je kan.
suami - senyum mengejek. cisss....


selalu macam tu.

tapi satu hari....


dia masih lagi buat macam tu. saja nk usik aku. padahal mata aku dah stim habis tunggu disorongkan bantal je.

tengah dia betulkan ntah berapa kali kedudukan sejadah aku bersuara macam bagi arahan.

aku - ''cepat yang betulkan sejadah tu, i nk qamat ni!!'' - saja usik.

suami terus pandang aku, riak muka macam nk terkam aku...aku buat muka serius je. tp bila aku senyum, ktorg dua dua gelak. hahahahhaahahahahhahahahahahha...

suami - ''u qamat, bangunan rumah ni runtuh!'' wkakakakakakakakakaka


hahaha. ntah apa apa perangai isteri suami aku ni....



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails