:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers

:: mari ikut saya ::

Monday, July 4, 2011

al-fatihah....Allah ada bersamamu....

hello hello

dalam pada kami *lebih tepat lagi aku je gembira menyambut ulangbulan yg pertama, tak sangka rakan kami sedang berduka.....

berduka hingga aku pun turut menitiskan airmata berkali kali bila aku ingat balik hal ni, dan bayangkan jika aku ditempatnya.

S *nama sebenar dirahsiakan.
kawan induksi suami beberapa bulan sebelum kami bernikah.

bernikah dan bersanding sama tarikh kami. sebulan yang lepas.

telah kehilangan suami pada jumaat petang minggu lepas. kemalangan jalanraya.

kalau korang, tepat sebulan bernikah, diberi kejutan berita macam ni...macam mana korang nk hadapi benda ni......?

membaca smsnya saja, dah buat aku menggeletar & menangis. inikan pulak yg menanggungnya.....

berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul....

faham tak peribahasa tu????

benda ni buat aku lebih menghargai ikatan suami isteri kami berdua. menghargai suami aku.

dan aku selalu mendoakan supaya suami aku dilindungi selalu dari kecelakaan atau hasad dengki manusia lain.

aku takut kalau aku jadi macam S. juga kalau aku jadi macam mak aku dulu.....

yaAllah, kau peliharalah suami ku walalu dimana dia berada....panjangkanlah jodoh kami hingga ke syurga...jauhkanlah bencana dari kami sekeluarga.....hanya engkau tempat ku meminta ya Allah......


apa lagi kata kata nasihat yg boleh dikatakan pada S???
bersabarlah, bertenanglah, tabahlah.....???
sesungguhnya, memang takde kata kata lain yg wajar diberikan kepada S.....kita tak berada di tempatnya. tu je......


al fatihah....................................
semoga rohnya tenang, dan ditempatkan di golongan yg beriman dan disayangi Allah SWT. semoga diberikan kekuatan untuk meneruskan kehidupan kepada S.

5 comments:

Hunny Kitty said...

Al-Fatihah...

meowwmania said...

ya Allah besarnya dugaan dia

smoga dia tabah menghadapinya...

~ NANA ~ said...

ya Allah....

al-fatihah~

Rosmawati Yusof said...

Muga2 rohnya dicucuri rahmat. Salam takziah dr kak kim sekeluarga...

Misz Pinkie Winkie said...

semoga roh beliau dicucuri rahmat.amin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails