:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Wednesday, July 27, 2011

review :: wedding cake

hello hello

gua ingatkan ada gambar cun dari OP, rupanya takde. maka upload lah gambar dari camera bro in law, kawan kawan yg datang hari tu.....

okay. maybe ada sedikit tips nk bagi kt korang....

aku buat semua ni pun, selepas tengok sendiri pengalaman kawan baik, asmida waktu dia kahwin dulu. takde seorang pun incharge masa potong cake. jadinya, she missed the moment! kek cantik, tapi....tu lah kan, nk harapkan adik beradik, masing masing sibuk.

so aku decide, aku nk cake decorator datang dewan tampin, dan buat kek tu kt dewan tu pada hari kejadian! errrr maksud aku, hias hias tu lah. bakar kt rumah dia lah kan. =P

aku tanya kawan baik aku, dia kata worth it dengan harga yg vendor ni tawarkan pada aku. at first macam mahal, tp fikir balik, aku tak mau ulang balik pengalaman asmida, aku berkorban sikit.

kitaorang cari kt tampin, takde pun baker yg best. yg dengan kak hawa tu, dia tak boleh ke tampin pulak. kt pekan tampin ada baker's cottage, dekat je dengan dewan kan, tp tengok corak macam tak berapa nk best. pergi secret recepi, tak boleh customize kan corak yg kita nak. pasrah.....

akhirnya jumpa baker dari seremban. pung pang pung pang email bagai, dia offer that price plus transportation ke tampin. urm...fikir dulu, kot kot mahal kan....
and terus deal, deposit bagai...

being me, yg nk sangat apa yg aku nak kan, alhamdulillah akak ni sanggup nk buat apa jenis kek yg aku nak......

aku nak rainbow cake....aku addicted gila selepas baca blog farah foxy. gila tahun 2010, aku tak plan pun nk kahwin time tu. takpe, aku simpan angan angan tu.

dan tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

kek sedap.....lagi lagi rainbow cake tu kan, semua orang cakap sedap....

since masa majlis tu hari hujan, tetamu yg lambat datang, merasalah kek kawin kitaorang. siap bertapau tu. haha....

okay, now i present to you, our lovely wedding cake everrrrr....




takde lagu best mengiringi upacara potong kek ni. lagu apa ntah.....
at first macam macam lah lagu nk request kan, sedetik lebih lah, marry you lah, last last keroncong. haha.
* tp asal aku tak ingat eh lagu tu, padahal seha tu nyanyi sedap kot.....


aku dapat contoh design tu kt google. apa ntah website nya. aku request nk letak fresh flower. tapi najib tak kasi atas sebab hygine. so takpelah. baker pun boleh ganti dengan paste flower kan.....


so tips nya adalah:

biar berkorban sikit, asalkan benda kecil ni semua sempurna terurus. tau tau je, bersanding dan potong kek, kek tu ada atas meja tepi pelamin. tak payah nk terjerit jerit panggil family mintak tolong uruskan kek ni.
tapi kalau korang ada manpower yg ramai, beruntunglah......

dan aku happy sebab keputusan yg aku ambil ni, menguntungkan aku. duduk je atas pelamin, dah siap kek aku terletak kt hujung pelamin. time potong, disorongkan meja tu pada kami. aaaaa...senang banget!



ni je yg nampak sikit rainbow tu. tak taulah ada close up ke tak.....takpelaaa....asal ada kan.....


okay ni blog baker aku - http://dlovelymuffin.blogspot.com/

facebook - dlovelymuffin, Cakes N Choco Treats


so, bride to be negeri sembilan atau melaka, apa lagi....pergi lah mintak quotation!!!!

2 comments:

Hunny Kitty said...

wahh kek suda kene pancung!!!

e.t.t.y said...

Hunny Kitty - itulah. hilang terus top part tu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails