:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Monday, July 18, 2011

saya demam.

hello hello

saya demam...*wah, terus saya bila demam......

tiba tiba je kan badan semacam je dari jumaat lepas. selalu mesti ada seseorang yg akan transfer virus selsema pada saya. saya ni cepat berjangkit. sekali macam perasan, hari jumaat hari tu, semua kawan pejabat saya segar bugar. takde yg sakit.

kakak kesayangan saya kt office yg selalu nk buat kelakar ng saya ''ko ni dah lekat ni, cayalah cakap akak''

ah kak, aku lekatkan plaster kt kepala ko kang!! hahahahahahha....

tak habis habis lekat tau..* lekat tu peknen lah....

sebab dia kata dulu dia sebijik macam saya keadaannya....

- demam tiba tiba
- cepat penat
- makan bertambah tambah
- tiba tiba teringin makanan yg pelik pelik
- loya


tapi................semua tekaan salah.

alasan:

1. saya puas melantak durian hari hari, so demam!
2. asyik turun naik tangga, mana tak penat : tp memang ketara cepat semputtttttttttttttttttttttt......
3. adakah sebab dah lepas kahwin, tak payah diet, maka makan pun bertambah tambah. cara nk maintain adalah pakai korset balik
4. memang......selagi tak dapat, teringat ingat je....* sekarang mengidam gila makan kek orang kahwin
5. asal petang je, mulalah loya tekak. tp tak muntah lah....

see see takde yang meragukan pun kan. semua bersebab.....


maka anggapan saya mengandung, saya tolak ke tepi.


hari jumaat malam tu, lepas je tengok tahajud cinta bla bla bla, saya dah melepet atas sofa dengan suami. saya suruh dia pegang leher saya, rasa panas ke tak badan saya sebab saya dah rasa lain macam. okay panas, dia suruh saya makan ubat. tp saya lengahkan.

masa tido, dia tak mau pandang saya sebab dia kata nafas saya berbau panas. confirm demam!! suami paksa makan ubat, tp paksaan itu umpama angin lalu tiup sepoi sepoi bahasa. lalalalalalallalalalala......

esok pagi, masih bertenaga. mengenangkan nk pergi jasin tengok adik bongsu, tenaga je. tp dalam kereta melepet jugak. sroooooooooooootttt sreeeeeeeeeeeeetttttt....

suami pun dah berjangkit. eh bukan suami isteri namanya kalau tak berjangkit kan. ngeh ngeh ngeh....tp sebab badan dia kuat, maka sakitnya tak banyak.

dalam kereta dah kena bebel sebab tak makan ubat. baiklah.....saya beli panadol soluble.

malam ahad, ada baca yassin sempena nifsu syaaban. kami ke masjid baca yassin, kemudian ke rumah jiran ada kenduri tahlil. dapat makan beriani, terus baik. tp balik rumah nampak muka suami, terus sakit kepala balik. disebabkan tadi merajuk dengan suami, so ini adalah cara yg molek untuk menunjukkan cara yg saya tak merajuk lagi dengan dia. *alasan

saya pergi ke suami sambil bawa sebotol minyak cap kapak yg sekarang dah tak best! sambil tersenyum ''sayang, tolong urutkan kepala i. sakit kepala laaaaaaa''

terus duduk, dan memulakan operasi urut mengurut kepala.

ah legaaaaaaaa....lagi lagi tenaga urutan lelaki kan...peghhhhh, memang terbaik urutan kt kepala tu. segala penjuru kepala dia urut. terkeluar segala angin angin jahat kt kepala.
dia tarik tarik rambut saya kononnya nk keluarkan angin. ahhhhhhhhhhhhh sakit kot!
sampaikan suami kata, siap terkeluar kelemumur saya.
''eh tu bukan kelemumur lah, tu sel kulit kepala''
hahahahahhahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahaha


malam tu dah lega.............

hari ahad pula, tak tau lah mana salahnya.....* salahnya saya hanya makan panadol soluble semalam tu je. kakakakakakaka.

demam saya makin teruk!!!

suami kata makin panas badan saya. jadinya memang saya tak larat nk bangun....suami turun bawah buat kerja rumah, saya kt atas menahan sejuk padahal badan panas ni....

pukul 10 pagi, suami naik merungut kt bawah dia kena bebel dengan mak mertua, nenek mertua dan juga ayah mertua yg jauh di sabah. bebel sebab suami tak bawak saya ke klinik. padahal semua dah perasan saya teruk semalam. haahhahahahahahhahaha, kasihan suamiku. dia dah siap belah kelapa muda nk bagi airnya kt saya. tp wan kata tak boleh, nanti makan ubat, ubat tak jalan. wan suruh dia jeram badan saya.

naik atas, dia jeramkan badan saya. jeram tu adalah perlakuan mengelap badan sambil berselawat supaya badan saya sejuk sikit. alhamdulillah, okay dah badan tu. berkat air tangan suami.


bila dah turun je bawah semua suruh saya makan ubat, pergi klinik. paling tak tahan, wan lah. dalam oldschool oldschool dia, nasihat saya suruh pergi klinik lepas tu boleh dapat MC. kakakakakkkakaka, gua tak tahan beb!!! *eh tersasul pulak.

dan, hingga ke petang badan saya on off.

hinggalah ke harini....demam yg masih belum kebah tiba tiba merubah saya. hehe.....




tak tahan, semua ingat saya demam berisi. kakakakakakaka....beria lah suami kata dah buat test dah, negatif. hihi.

1 comment:

~ NANA ~ said...

hahahaha i baru ni demam & loya2

ramai ingt dh lekat tp sbb i mkn durian byk sgt sampai sakit tekak esok tu...hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails