:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers

:: mari ikut saya ::

Saturday, August 21, 2010

rezeki.

hello hello


bela kucing susah. banyak kerja kena buat. pagi kena bangun awal, kena kasi makan, bersihkan litterbox. petang penat balik kerja, bersihkan lagi. kalau cuti, sehari lebih kurang 3 kali bersihkan kotak busuk tu. hehe.

kalau sakit, kena bawak pergi vet. kalau tak, pasti menyesal kalau sesuatu terjadi pada si comel. kalau terjadi apa apa, confirm tiap tiap malam menangis menyesal tak jaga elok elok.

tapi, kalau hati menerima dengan ikhlas tanggungjawab yg Allah beri pada kita, benda yg susah, akan jadi senang. Allah akan senangkan kerja kerja tu..

ingat, kucing yg kita bela tu, tetap dianggap tanggungjawab yg diberi Allah tau. Allah dah rencanakan sesuatu untuk kita, so pemberian tu, kita seharusnya jaga baik baik. itu lah yg dinamakan tanggungjawab.


bila rasa okay, buat kerja kerja di atas pun dengan senang hati, hati tak rasa gusah membersihkan kotak hancing tu, pasti ada token yg kita dapat.


kena percaya, bela kucing murah rezeki....kucing pembawa rezeki......betul betul kena percaya!!

urm tapi sebenarnya, bukan bela kucing je bawa rezeki. bela haiwan lain pun. selagi kita ikhlas dan sabar. mencurah curahlah rezeki tu bergolek nanti.


nk bagitau, sejak ada bertiga tu, memanglah banyak perbelanjaan yg diperuntukkan. tapi dalam masa yg sama, rezeki memang murah. bersyukur sangat sangat

tahun ni, rezeki raya mencurah curah ke ladang gandum!!!

seronok???? siapa yg tak seronok wey....................??

2 comments:

meowwmania said...

alhamdulillah...

setuju sgt2 dgn kata-kata etty tu!

love cats, save cats!! meoww~

e.t.t.y said...

ye, semoga rezeki aunty pn melimpah ruah....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails