:: the real love for us.... ::

Daisypath Anniversary tickers

najib & etty

Daisypath Anniversary tickers

:: tunang~tunangan ::

Daisypath Anniversary tickers

:: umar raihan ::

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

:: mari ikut saya ::

Thursday, June 17, 2010

film review - toy story 3. ni cite jiwang ke apa?

hello hello


balik je interview, takkan nk balik kot??? tak hot lah balik awal kan. padahal hari memang hot pun. =)

mula mula jalan macam nk melangkah ke big apple je. tiba tiba
''eh macam layan je kalau tengok wayang ni''


begitulah ye kawan kawan sekalian. hati ni cepat sangat berubah. bersimpang siur nk buat keputusan. eleh.

lagipun, macam lama je tak layan cerita sorang sorang. dulu kt kl, selalu je layan movie sorang sorang. macam ni lah gayanya, nama je berdua, tapi hidup tetap sorang sorang. harapnya takdelah berkekalan sampai tua nanti hendaknya.

aku tengok....

yg sebenarnya, aku tak pernah layan cerita ni sebelumnya. dah 3 kau. dulu rasanya toy story 1 keluar masa darjah 5 atau 6 tak silap. masa tu aku ingatlah ada sebutan ''money money money''
pastu terus lupa jalan cerita dia macam mana. yg kedua pulak, haram aku tak tahu. tau tau, eh dah 3. haha.

at first macam nk layan lagenda budak setan tu kan. even dah tau macam tak sedap cerita tu, tapi ni degil niiiiiii. nk tengok jugak ni...nasib baik lah cerita tu yg ada seawal pukul 12++. so cancel. nak tengok cerita ni. dan aku langsung tak tau, hari ni hari pertama. dan aku antara yg terawal tengok sebab time yg pertama untuk harini. pukul 1220. eh, lagenda budak setan pukul 1240 lah. haha. nampak sangat takde jodoh nk tengok farid kamil. haha.

sebelum sampai masa, jalan jalan dulu lah kt carrefour tu. ambil barang, letak balik. telek sana, telek sini. turun bawah, ada pet shop baru buka. tp biasa biasa je. cuma berkenan pada sekor anak kucing tu. rasa nya DLH kot. tapi bulu unik gila. ada pendek, ada panjang. harga rm650. aku tanya discount, dia jawab rm600. eh tu pun dikira discount ke? cettttt

okay, time sampai cukup cukup sebelum hati aku nekad nak beli kucing tu. cecey, bajet kau ni bekerja je kan etty. hahaha.


review aku...

woiii, ni cerita jiwang karat ke cerita kartun??? kalau jiwang karat patut ada muka farid kamil hampir mencium lisa surihani, tp ni kenapa poster dia kartun?
kalau kartun, kenapa aku bisa mengalirkan air mata tanpa sedar?????????????

kenapa kenapa???? tell me why???????????????????????????

* sebab aku kn emo lebeyyyyyyy

cemerlang lah bagi filem luar negara. well, disney's film memang tak pernah menghampakan kita kan. double tumbs up! eh, meh pinjam ibu jari kau, buat banyak sikit tumbs up tu. hehe

memang touching okay cerita ni. bukan apa, siapa yg lahir tahun 80an dan dibesarkan pada tahun 90an, agaknya merasakan perasaan yg sama kot dengan aku. korang dulu ada main bebear atau patung patung tak? mesti korang selalu bercakap dengan patung korang kan? lepas tu, bila dah besar sayang tak nk buang patung tu? korang aku tak tahulah, tapi aku....sayang....aku akan berfikir berpuluh kali nk buang ke simpan. kalau aku ada gudang, mesti aku simpan semuanya!!!!!!!!!!!!!!!

dari segi penataan warna, memang ceria lah. nama pun kartun. bukan macam cerita nur kasih tu, malap je kan kabir bahtiar buat. hai kabir......have a nice day!
*well kata drama jiwang, haruslah malap. lempang etty.

dari segi lawak, sumpah, memang lawak. aku tengok sorang, selamba badak air je aku gelak gelak. siap lawan dengan jiran tetangga. sebelah kiri nyonya tua, sebelah kanan budak sekolah menengah solo yg bau badan dia, masyaAllah. nasib baik aircond banyak. kalau tak confirm aku cari tempat duduk lain.
* pakai lah deodoran dik oiiiii. nk akak sponsor ke?

dari segi watak dan perwatakan. yg paling aku suka, adalah watak ini...

..

..

..

..

..

..


cumel kan???????????????????????????? nk rasa nk gigit gigit je.

tp dia ni at first watak ----------. last last baru ------------------ * suprise lah tu. tak faham ke???

sebutan tak lain tak bukan, sebutan bayi bayi. tak ke comel namanya tu. grrrrrrrrrrrrrr geram!

paling tak tahan, masa watak barbie muncul. terus menggeletis aku. lagi lagi partner barbie kan, terus aku jerit nama dia walaupun dalam cerita tu, dia belum sebut lagi nama dia.
well, aku kan peminat setia barbie. so sapa partner dia aku tau lah.

* tapi itu dulu ye. sekarang, haram lah aku nk ingat. cuma ingat berdua tu jelah.
* aku peminat setia yg tak mengumpul barang barbie. aci tak macam tu??? =)

paling sukaaaaaaaaa, rumah barbie tu. wow wow wow. teringat dulu arwah abah pernah belikan aku set rumah barbie tu masa aku kecik kecik dulu. rumah barbie, pertama dan terakhir.


dan aku pasti, korang pun mesti suka cerita ni. gerentiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!!!!!!!!!!
aku bagi 11 per 10. eh, lebih 1 je pun. lebih banyak banyak kang, kata aku over. hahaha.


okay, enjoy your movie darlinggggggggggggggggggssss



aku cakap1: eh aku beli jugaklah big apple tu. wajibbbbbb!

2 comments:

bylindakitchen said...

wahhhh..
cambest jerk..
nak kena tengok nie..tapie lagenda budak setan pon tak tengok2 lagie,
heheheh
lin pon suka patung barbie..jeles tengok budak sekolah pakai beg barbie..kekadang nak jerk beli handbag barbie.
hehhehhe

e.t.t.y said...

ye lin. pergi tengok. seronok sangat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails